Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: Testen en breken

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Bas Heijink

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Meer over Bas Heijink

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. jun '17 TA Arcelor Mittal: Buy the dip 12
  2. jun '17 TA: Bedankt! 411
  3. jun '17 TA: Van lang naar kort 425

Reacties

899 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 45 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 december 2015 12:47
    ik zit ook met een 250euro loss op dit moment ( het valt nog mee ).
    ik blijf zitten. long dus. maximum verlies 750.

    maar ik blijf niet langer zitten dan nodig. als azie helemaal overhoop gaat en voor 0800 de gap niet voor 50% gedicht is. overweeg ik verkoop.

    dax moet dus boven 10550 staan om 0800.

    het grootste probleem waar ik mee in mijn maag zit is de olie-expiratie.
  2. [verwijderd] 19 december 2015 12:50
    quote:

    jdm1 schreef op 19 december 2015 12:20:

    [...]

    Wat zou je doen met het verlies wat ik nu heb, bijkopen op de stoploss dat gemiddelde lager komt of bijkopen en sl verlagen rond de 406 en paar extra long ?
    bijkopen zou ik nog niet doen denk ik. Ik zou eerst nog paar dagen afwachten, omdat we in principe nu UP kunnen. geen expiratiegezeur meer. Stoploss <366 zie ik als veilig nu.

    Ik zou nog wat achter de hand houden als ik jou was, in het geval we helemaal het schip in gaan. Dan kun je altijd nog bijkopen, en als het stijgt ook prima. Dan loopt je verlies ook terug.
  3. Pomper 19 december 2015 12:51
    quote:

    shorter6 schreef op 19 december 2015 12:42:

    voor energy is het LT ( dus 2-5jaar ). heel simpel. biglosers. olieprijs. klimaatdeal. aantrekkende economieen. AIIB, infrastructuur projecten china, saudi arabie houdt dit niet lang meer vol etc etc etc.

    goud wil ik rotatie zien in de aankomende 2 weken. eerste signaal is er, de doji. 2de signaal, de HH. moet komen nu. dus 100 dollar +/- boven huidige prijs afsluiten voor de 3de week van januari. verder ook de goldminers etf afwachten. hobbelt de goudprijs achter de etf aan, of hobbelt de etf achter de goudprijs aan.

    eerste paar dagen van januari geven ook vaak het beursverloop aan voor de rest van het jaar. weer zo'n beurswijsheid. ook dat afwachten.
    Duurt mij allemaal te lang, olie kan zomaar nog een jaar in de put liggen. Ik wil alleen beleggen in aandelen die 20 tot 30 % kunnen stijgen in enkele weken, vervolgens ga ik weer op zoek naar nieuwe potentials. Alles wat in een dalende trend zit zoals gronstoffen negeer ik.
  4. [verwijderd] 19 december 2015 12:53
    snap ik dat het lang duurt. maar het is wel het veiligste. op zich leuke rendementen. 2015 was niet zo'n best jaar KT. toch voor een paar duizend het schip in ( met name doordat zaken waar ik in 2014 op kon vertrouwen niet meer werkten in 2015 ). Behalve als we nu de eindejaarsrally krijgen. dan draai ik breakeven op de kt. LT winst. 2%.
  5. [verwijderd] 19 december 2015 12:53
    quote:

    Pomper schreef op 19 december 2015 12:42:

    [...]

    Klopt. . Tevens verkopen als verlies meer is dan 1%. Je hebt dan namelijk een verkeerde buy beslissing genomen
    Dat is bijna onmogelijk om een trend exact te timen. Vaak maak je eerst een aantal % verlies, dus een ruime stoploss kiezen en wachten op betere tijden.
  6. Pomper 19 december 2015 12:58
    quote:

    shorter6 schreef op 19 december 2015 12:53:

    snap ik dat het lang duurt. maar het is wel het veiligste. op zich leuke rendementen. 2015 was niet zo'n best jaar KT. toch voor een paar duizend het schip in. Behalve als we nu de eindejaarsrally krijgen. dan draai ik breakeven op de kt.
    Niet mee eens, jij wil net als ik veel geld verdienen met beleggen hahaha, zoveel mogelijk.

    Heb net goud grafiek bekeken , ja inderdaad doji op de maand.

    Korte termijn wellicht 5% rendement. Grafiek ziet er echt beroerd uit
  7. [verwijderd] 19 december 2015 13:00
    quote:

    Pomper schreef op 19 december 2015 12:58:

    [...]

    Niet mee eens, jij wil net als ik veel geld verdienen met beleggen hahaha, zoveel mogelijk.

    Heb net goud grafiek bekeken , ja inderdaad doji op de maand.

    Korte termijn wellicht 5% rendement. Grafiek ziet er echt beroerd uit
    2010 tm 2014 waren topjaren. ik denk dat dollar gaat verzwakken. behoorlijk ook.
    die rv is gewoon gedaan om geen gezichtsverlies lijden. de markt realiseert zich dat nu ook. daarom werden de financials eerst gekocht en daarna weer verkocht.

    dit is een zeer lastige markt.

    ps. goud kan een HL vormen. ukt beweging zoals reversal altijd zegt moet nu omhoog en boven de 1165 sluiten om een HH te vormen op die UKT. Of vervolgens op de LT dit een HL wordt kan niemand zeggen. veel afhankelijk van de usd.

    nu wel weg.
  8. [verwijderd] 19 december 2015 13:01
    quote:

    Pomper schreef op 19 december 2015 12:32:

    [...]

    Nee, niet geduldig afwachten, je moet een systeem hebben.

    Dus wat s je trigger dat je weer gaat instappen.?
    Dat is onderdeel van een systeem. Kijk even het draadje terug en ook die van donderdag. Dan zie je dat het een systeem betreft.
  9. [verwijderd] 19 december 2015 13:05
    quote:

    Pomper schreef op 19 december 2015 12:40:

    [...]

    Bij BABA ligt het kooppunt op 85.5, BABA staat nu op 82.5. Je mag nu nog niet kopen, pas boven de 85.5. Vroeger snapte ik hier helemaal niets van hahaha.

    Klinkt onlogisch allemaal niet?
    Heb ik geschreven dat het onlogisch klinkt? Volgens mij niet. Ik zal later eens naar Baba kijken. Nu geen tijd.
  10. [verwijderd] 19 december 2015 13:07
    quote:

    jpietersen schreef op 19 december 2015 12:50:

    [...]

    bijkopen zou ik nog niet doen denk ik. Ik zou eerst nog paar dagen afwachten, omdat we in principe nu UP kunnen. geen expiratiegezeur meer. Stoploss <366 zie ik als veilig nu.

    Ik zou nog wat achter de hand houden als ik jou was, in het geval we helemaal het schip in gaan. Dan kun je altijd nog bijkopen, en als het stijgt ook prima. Dan loopt je verlies ook terug.
    Een positie op 465 is eigenlijk al helemaal afgeschreven, enige wat nu nog rest is hoop.
  11. [verwijderd] 19 december 2015 13:13
    quote:

    Reversal schreef op 19 december 2015 13:07:

    [...]

    Een positie op 465 is eigenlijk al helemaal afgeschreven, enige wat nu nog rest is hoop.
    Ja, gewoon het beste hopen. En daarmee je verlies nog enigszins terug dringen. Als je weer op winst komt te staan, zal nog even kunnen duren. Niets is erger dan als je je positie verkoopt, alles ziet stijgen!
  12. [verwijderd] 19 december 2015 13:22
    even commodities gekeken;

    Koper +3% Pennant, rond doorbraak niveau. HH?
    Brent -1.07% op zijn lowest sinds 2005 ( kan even niet verder terug kijken )
    Zilver +2.71% HL op weg naar HH
    Palladium +0.17% patroon HH's/HL's

    olie anomaly? klopt niet.

    ps. maand grafieken is ander verhaal. ik weet. ging er alleen even om om olie te vergelijken met de rest.
  13. [verwijderd] 19 december 2015 13:24
    quote:

    jpietersen schreef op 19 december 2015 13:13:

    [...]

    Ja, gewoon het beste hopen. En daarmee je verlies nog enigszins terug dringen. Als je weer op winst komt te staan, zal nog even kunnen duren. Niets is erger dan als je je positie verkoopt, alles ziet stijgen!
    Precies dat is mij dus gebeurd waarop ik nu zo hoog sta..
  14. [verwijderd] 19 december 2015 13:48
    quote:

    jpietersen schreef op 19 december 2015 13:13:

    [...]

    Ja, gewoon het beste hopen. En daarmee je verlies nog enigszins terug dringen. Als je weer op winst komt te staan, zal nog even kunnen duren. Niets is erger dan als je je positie verkoopt, alles ziet stijgen!
    Dat ie niet wat ik zeg. De positie had nooit meer actief mogen zijn, allang exit. Juist om wat jij zegt houden mensen een verlies positie aan, met dit als resultaat.

    Veel eerder verlies nemen. Qua risk/reward gaat dit nergens over. Van 465 naar 419 als risico dan moet je voor 1:1 naar 509. En dan vergeet je nog even er nu nog risico is op een nieuwe LL op de korte termijntrend
899 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 45 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links