Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: Dow-theorie geeft koopsignaal

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Analyse door: Royce Tostrams

Royce Tostrams werkt sinds eind jaren zeventig op de financiële markten, onder andere bij Rabobank, Robeco, IRIS en de ING Groep als hoofd van de afdeling Technische Analyse. Hij heeft eind negentiger jaren de Tostrams Groep opgericht. Dit bureau biedt onafhankelijke beleggingsadviezen op basis van technische analyse voor par...

Meer over Royce Tostrams

Recente analyses van Royce Tostrams

  1. 26 apr Vangnet voor ASML op €777: is het al tijd om kooporders in te leggen? 52
  2. 25 apr Geldstroom Nederlandse beurs stagneert 104
  3. 24 apr Nasdaq Composite nog niet doorgebroken 51

Reacties

447 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 23 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 juli 2017 18:13
    quote:

    Formule1-Fan schreef op 6 juli 2017 17:45:

    Hoppa, f1f wederom gewonnen met tour. Tour voospellingen gokken gaat goed af. Zitten geen fraudeurs bij of hatchfunds.

    Morgen pipo de winnaar of demare of kristoff.
    Ja maar dat is niet moeilijk meer alleen gorilla sprinter long is nog over de rest is allemaal eruit.
  2. Red Baron 6 juli 2017 18:22
    quote:

    Dikke Dik schreef op 6 juli 2017 18:13:

    [...]

    Ja maar dat is niet moeilijk meer alleen gorilla sprinter long is nog over de rest is allemaal eruit.
    Bij een sprint etappe zoals vandaag en morgen kan er nog genoeg gebeuren. Natuurlijk is Kittel de snelste sprinter van het peloton. Dat betekent overigens niet dat hij iedere vlakke etappe wint. Zie de etappe van afgelopen maandag www.procyclingstats.com/race/Tour_de_...
  3. [verwijderd] 6 juli 2017 18:55
    quote:

    Daxwatcher schreef op 6 juli 2017 17:39:

    [...]

    De aanbieders hebben verder beloofd per 1 oktober producten, waarbij de hefboom gedurende de daghandel te hoog oploopt, aan het einde van de dag uit de markt te halen.

    Einde van de dag, dus niet intraday. Of zie ik iets over het hoofd? Is een artikel van 2013 trouwens. Is er geen meer recente regelgeving hierover?
    Je leest wel eens dat mensen bij turbo's kiezen op basis ven 'een hoge hefboom'... een turbo is een turbo, hoge hefboom zegt m.i. alleen iets over de afstand tot de stop. Te korte stops leidt in de regel tot veelvuldig verlies door tussentijds uitstoppen, omdat een koers nu eenmaal niet in een rechte lijn een bepaalde richting uitgaat. Hefboom is dus m.i. geen keuzecriterium, stop wel.
  4. Henri-Trader-Zonder-Trades 6 juli 2017 18:58
    quote:

    Baudolino schreef op 6 juli 2017 18:55:

    ik snap ook nooit zo goed wat mensen denken te bereiken als ze bij turbo's voor een hoge hefboom kiezen. Turbo is een turbo, hoge hefboom zegt m.i. alleen iets over de afstand tot de stop. Te korte stops leidt in de regel tot veelvuldig verlies door tussentijds uitstoppen, omdat een koers nu eenmaal niet in een rechte lijn een bepaalde richting uitgaat.
    Het klopt dat 1 turbo met hefboom 6 evenveel beweegt als 1 turbo met hefboom 200. Alleen kan je er van die laatste wel veeeeel meer kopen voor hetzelfde geld... En ja, de kans dat je wordt uitgestopt is veel groter. Aan de andere kant, als je er een vast x aantal koopt, is je risico juist kleiner omdat je bij een koersbeweging tot onder de korte stoploss (bij long) veel minder verliest (tenzij die stoploss, natuurlijk niet wordt bereikt en het daarna alsnog stijgt...
  5. Bertussie 6 juli 2017 19:24
    quote:

    Henri-Trader-Zonder-Discipline schreef op 6 juli 2017 18:58:

    [...]

    Het klopt dat 1 turbo met hefboom 6 evenveel beweegt als 1 turbo met hefboom 200. Alleen kan je er van die laatste wel veeeeel meer kopen voor hetzelfde geld... En ja, de kans dat je wordt uitgestopt is veel groter. Aan de andere kant, als je er een vast x aantal koopt, is je risico juist kleiner omdat je bij een koersbeweging tot onder de korte stoploss (bij long) veel minder verliest (tenzij die stoploss, natuurlijk niet wordt bereikt en het daarna alsnog stijgt...
    Het klopt dat 1 turbo met hefboom 6 evenveel beweegt als 1 turbo met hefboom 200.

    Pertinent niet mee eens.

    In de hefboom van een Turbo kun je aflezen hoeveel sneller de Turbo beweegt in vergelijking met de koersschommelingen van de onderliggende waarde. Niet elke Turbo heeft dezelfde hefboom. Hoe hoger de hefboom van de Turbo, des te groter de koersgevoeligheid is ten opzichte van de onderliggende waarde. Kortweg betekent dit dat koersstijgingen en dalingen sterker worden uitvergroot. 
  6. [verwijderd] 6 juli 2017 19:27
    quote:

    Bertussie schreef op 6 juli 2017 19:24:

    [...]

    Het klopt dat 1 turbo met hefboom 6 evenveel beweegt als 1 turbo met hefboom 200.

    Pertinent niet mee eens.

    In de hefboom van een Turbo kun je aflezen hoeveel sneller de Turbo beweegt in vergelijking met de koersschommelingen van de onderliggende waarde. Niet elke Turbo heeft dezelfde hefboom. Hoe hoger de hefboom van de Turbo, des te groter de koersgevoeligheid is ten opzichte van de onderliggende waarde. Kortweg betekent dit dat koersstijgingen en dalingen sterker worden uitvergroot. 
    Huh??????
  7. [verwijderd] 6 juli 2017 19:29
    quote:

    Henri-Trader-Zonder-Discipline schreef op 6 juli 2017 18:58:

    [...]

    Het klopt dat 1 turbo met hefboom 6 evenveel beweegt als 1 turbo met hefboom 200. Alleen kan je er van die laatste wel veeeeel meer kopen voor hetzelfde geld... En ja, de kans dat je wordt uitgestopt is veel groter. Aan de andere kant, als je er een vast x aantal koopt, is je risico juist kleiner omdat je bij een koersbeweging tot onder de korte stoploss (bij long) veel minder verliest (tenzij die stoploss, natuurlijk niet wordt bereikt en het daarna alsnog stijgt...
    Ja je minimaliseert het maximale verlies maar je verkleint tevens de kans op draaien naar winst. Mijn ervaring met het backtesten van strategieën is dat verkrappen van de stop losses over een grotere reeks trades bijna altijd tot slechtere uitkomsten leidt. Vind het zelf ook lastig bepalen, wanneer ga je eruit, zeker bij verliespositie omdat psychologie kan gaan meespelen. Zijn natuurlijk allerlei vuistregels en technische hulpmiddelen, op basis van ATR / Chandelier exits parabolic SAR etc. maat blijft lastig.
447 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 23 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links