Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: Nu snel door 449?

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Bas Heijink

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Meer over Bas Heijink

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. jun '17 TA Arcelor Mittal: Buy the dip 12
  2. jun '17 TA: Bedankt! 411
  3. jun '17 TA: Van lang naar kort 425

Reacties

470 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 24 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 maart 2016 14:00
    Zegt Debt to GDP ratio jouw iets? Verdiep je hier maar even in. Dan weet je... is het heeeeeeeeeel lang niet zo slecht geweest.

    In vergelijking. Zolang je geld kan lenen en in het rood blijven staan kan je blijven kopen en uitgeven... Maar als je je limiet bereikt en moet aflossen.....of je credit card maatschappij staat je deur. Dan wordt het ugly.

    quote:

    UglyDuck schreef op 19 maart 2016 11:43:

    Fundamentals zijn prima. Nooit slecht geweest. Alleen sukkels denken dat het slecht gaat.

  2. [verwijderd] 19 maart 2016 14:20
    Door diverse Universiteiten wereldwijd wordt dit erkend. Faculteit der Economische Wetenschappen. Zegt dat jouw iets? Prof. Dr. in economie? Zegt dat jouw iets. John Nash? Macro economie? Micro economie? Nobel prijzen?

    Mijn twijfel over jouw wereld beeld is met het onderstaande weg genomen.

    PS: wat is jouw studie achtergrond?

    Gegroet,

    Drs. in het onderstaande non wetenschap die zich afvraagt wat die dan jaren lang gestudeerd heeft.

    ...man man....

    quote:

    UglyDuck schreef op 19 maart 2016 12:15:

    En sinds wanneer is economics een science.
  3. [verwijderd] 19 maart 2016 14:26
    Maar die groei moet nog blijken. En zolang er wel een krimp is, maar geen houdbare/autonome groei, is het geen goede zaak.

    quote:

    Schalke 04 schreef op 19 maart 2016 13:58:

    Je begint het te snappen, het kan niet altijd goed gaan,
    soms is krimp nodig om daarna weer te groeien.
    Waar wil je heen groeien als het altijd goed gaat?

  4. Dhrbelegger 19 maart 2016 14:27
    quote:

    Tai Chi Master DGT schreef op 19 maart 2016 14:20:

    Door diverse Universiteiten wereldwijd wordt dit erkend. Faculteit der Economische Wetenschappen. Zegt dat jouw iets? Prof. Dr. in economie? Zegt dat jouw iets. John Nash? Macro economie? Micro economie? Nobel prijzen?

    Mijn twijfel over jouw wereld beeld is met het onderstaande weg genomen.

    PS: wat is jouw studie achtergrond?

    Gegroet,

    Drs. in het onderstaande non wetenschap die zich afvraagt wat die dan jaren lang gestudeerd heeft.

    ...man man....

    [...]
    Economie is geen wetenschap maar een pseudowetenschap.
  5. [verwijderd] 19 maart 2016 14:33
    quote:

    Tai Chi Master DGT schreef op 19 maart 2016 14:20:

    Door diverse Universiteiten wereldwijd wordt dit erkend. Faculteit der Economische Wetenschappen. Zegt dat jouw iets? Prof. Dr. in economie? Zegt dat jouw iets. John Nash? Macro economie? Micro economie? Nobel prijzen?

    Mijn twijfel over jouw wereld beeld is met het onderstaande weg genomen.

    PS: wat is jouw studie achtergrond?

    Gegroet,

    Drs. in het onderstaande non wetenschap die zich afvraagt wat die dan jaren lang gestudeerd heeft.

    ...man man....

    [...]
    Ben je serieus? Economie is een totale flauwekulstudie. Is mede de afbraak van universiteiten en samenleving. En de nobelprijs? Denk je nou echt dat dat wat voorstelt? Moet je je er eens in verdiepen, zul je verbaasd zijn, ga de omstandigheden waaronder Obama de nobelprijs kreeg eens bestuderen zal je wereldbeeld totaal veranderen..

  6. Dhrbelegger 19 maart 2016 14:35
    quote:

    hansfl schreef op 19 maart 2016 14:33:

    [...]

    Ben je serieus? Economie is een totale flauwekulstudie. Is mede de afbraak van universiteiten en samenleving. En de nobelprijs? Denk je nou echt dat dat wat voorstelt? Moet je je er eens in verdiepen, zul je verbaasd zijn, ga de omstandigheden waaronder Obama de nobelprijs kreeg eens bestuderen zal je wereldbeeld totaal veranderen..

    En flauwekul is het zeker niet.
  7. [verwijderd] 19 maart 2016 14:37
    Je zit toch al een paar weken geduldig short op je tonnen puts? Nog steeds niet verlopen die contracten?

    quote:

    Priamos schreef op 18 maart 2016 13:02:

    Jullie ook zo onder de indruk van het ENORME expiratiegeweld............?? :)))

    Zo dood als een pier is het.
    Volgende week ouderwets afstorten.

    Het is goed dat ik wat geduld heb geoefend . ;-)

  8. [verwijderd] 19 maart 2016 14:38
    Ja professor. En nu over naar een nieuwe discussie, nieuwe ronde. De keuze uit:

    -Afbraak van de samenleving door social media en smartphones.
    -Generatie Y en afbraak der samenleving
    -EU vreemdelingen beleid en afbraak der samenleving
    -Leven op schulden en generatie Y en afbraak der samenleving...owh wacht...leven op schulden schijnt goed te zijn volgens menigen hier....schrappen dus deze.
    -F1F en afbraak der samenleving

    quote:

    hansfl schreef op 19 maart 2016 14:33:

    [...]

    Ben je serieus? Economie is een totale flauwekulstudie. Is mede de afbraak van universiteiten en samenleving. En de nobelprijs? Denk je nou echt dat dat wat voorstelt? Moet je je er eens in verdiepen, zul je verbaasd zijn, ga de omstandigheden waaronder Obama de nobelprijs kreeg eens bestuderen zal je wereldbeeld totaal veranderen..

  9. [verwijderd] 19 maart 2016 14:39
    quote:

    Tai Chi Master DGT schreef op 19 maart 2016 14:24:

    Mwa....USD index weekly.
    Zet deze maar af tegen US indices

    www.mql5.com/en/charts/4826914/dollar...

    [...]
    weak dollar is een tailwind voor commodities en us-indices.

    is niet de enige reden dat we stijgen (fed,ecb) daar maar als deze daling wordt weggenomen dan is het denk ik voldoende om de zaak te laten draaien.

    economie is volgens mij wel een wetenschap, geen exacte.
  10. [verwijderd] 19 maart 2016 14:46
    Q1 cijfers komen binnen kort. Voorspelling is dat deze zwaar gaan tegen vallen (wat ze al een paar kwartalen doen toch?). Denk dat het hier van afhangt of het HH wordt of draai.

    quote:

    shorter6 schreef op 19 maart 2016 14:39:

    [...]

    weak dollar is een tailwind voor commodities en us-indices.

    is niet de enige reden dat we stijgen (fed,ecb) daar maar als deze daling wordt weggenomen dan is het denk ik voldoende om de zaak te laten draaien.

    economie is volgens mij wel een wetenschap, geen exacte.
  11. [verwijderd] 19 maart 2016 14:50
    zeker, dat zal ook meespelen in het sentiment spelletje

    maar je weet het niet met deze beurs. goed nieuws is slecht nieuws en vice versa.
    en soms is goed nieuws ook goed nieuws. en dat komt allemaal door die cb's.

    dat maakt het (zeer) lastig (soms).

    het leek alsof we teruggingen naar de fundamentals maar dan komen weer 2 uitspraken van de cb's en alles is weer anders.

    zou er ook een CB-studie zijn? ;)

    er weer weg van. goed weekend nog.

  12. Schalke 04 19 maart 2016 14:58
    quote:

    Tai Chi Master DGT schreef op 19 maart 2016 14:46:

    Q1 cijfers komen binnen kort. Voorspelling is dat deze zwaar gaan tegen vallen (wat ze al een paar kwartalen doen toch?). Denk dat het hier van afhangt of het HH wordt of draai.

    [...]
    Bij de vorige kwartaalcijfers vielen veruit de meeste mee.
    Bij Q1 zal dit ook het geval zijn.
  13. [verwijderd] 19 maart 2016 15:11
    Heb helft goud verkocht. Munten. De rest hou ik aan. Ongeveer 3% van mij vermogen.

    Voor de rest zeg ik niet zozeer dat de economie slecht gaat of goed. Nee ...de rente staat laag omdat het financiële systeem meer groei nodig heeft. En inflatie nodig heeft.

    Wat zet die beurs zo hoog dan??? Dat heb ik al eerder gezegd. Assets!!! Harde assets. En daar horen aandelen in principe ook bij. Officieel wordt je eigenaar van een bedrijf wat bestaat uit goederen assets dus en produceert. De zwakte zit hem in cash. Iedereen wilt van hun cash af. Sommige kiezen kunst andere oldtimers er n anderen weer aandelen. De kunst en bv oldtimer markt is veels te klein om zoveel geld in te stoppen en is dus aandelen voor zeer veel geld hebben bv pensioenfondsen de manier. 10 miljard in kunst stoppen gaat erg lastig.

    Zoals ik al zei is cash het eerst aan de beurt en dat blijkt ook wel gezien de rentestand en inflatie. Die er zogezegd niet is maar die is er wel degelijk. De aandelen beurs belichaamt voor een deel de reeele inflatie. Het is niet alleen de beurs maar alle harde assets stijgen als een idioot. De beurs blijft fors achter bij bv de kunst of oldtimer markt die wel 5keer of meer over de kop zijn gegaan. Goud kan ook maar is wat mijn betreft een Asser waar je weinig mee kan en wat je uit de grond haalt of zelfs nog kan maken . atoomwetenschap kan bv goud uit lood maken maar dat is duurder dan echt goud.

    De aandelenbeurs en oldtimer en kunstmarkt is niets meer dan angst dat cash haar koopkracht kwijt raakt. Zou het systeem weer stabiel worden wat mathematisch niet gaat dan zouden die markten weer lager gaan. Smart geld heeft al lang geleden haar cash geruild voor assets. Das ook een reden waarom bv banken niet echt presteren. Die moet je dus niet hebben want daar zit de kern van de ellende. Bedrijven die echte dingen maken. Die moet je hebben.

    Over enige tijd zullen we wel over gaan naar een ander systeem en zal de boel tot rust komen. Dit is het eindspel van het geldsysteem. Kan niet anders.

  14. [verwijderd] 19 maart 2016 15:17
    Nee. Tis overvloed aan goedkoop geld dat de beurzen omhoog zet. Geld lenen om te kopen. Geld dat niet bestaat. Giraal geld. Dus zeker geen assets.

    quote:

    fred optie schreef op 19 maart 2016 15:11:

    Heb helft goud verkocht. Munten. De rest hou ik aan. Ongeveer 3% van mij vermogen.

    Voor de rest zeg ik niet zozeer dat de economie slecht gaat of goed. Nee ...de rente staat laag omdat het financiële systeem meer groei nodig heeft. En inflatie nodig heeft.

    Wat zet die beurs zo hoog dan??? Dat heb ik al eerder gezegd. Assets!!! Harde assets. En daar horen aandelen in principe ook bij. Officieel wordt je eigenaar van een bedrijf wat bestaat uit goederen assets dus en produceert. De zwakte zit hem in cash. Iedereen wilt van hun cash af. Sommige kiezen kunst andere oldtimers er n anderen weer aandelen. De kunst en bv oldtimer markt is veels te klein om zoveel geld in te stoppen en is dus aandelen voor zeer veel geld hebben bv pensioenfondsen de manier. 10 miljard in kunst stoppen gaat erg lastig.

    Zoals ik al zei is cash het eerst aan de beurt en dat blijkt ook wel gezien de rentestand en inflatie. Die er zogezegd niet is maar die is er wel degelijk. De aandelen beurs belichaamt voor een deel de reeele inflatie. Het is niet alleen de beurs maar alle harde assets stijgen als een idioot. De beurs blijft fors achter bij bv de kunst of oldtimer markt die wel 5keer of meer over de kop zijn gegaan. Goud kan ook maar is wat mijn betreft een Asser waar je weinig mee kan en wat je uit de grond haalt of zelfs nog kan maken . atoomwetenschap kan bv goud uit lood maken maar dat is duurder dan echt goud.

    De aandelenbeurs en oldtimer en kunstmarkt is niets meer dan angst dat cash haar koopkracht kwijt raakt. Zou het systeem weer stabiel worden wat mathematisch niet gaat dan zouden die markten weer lager gaan. Smart geld heeft al lang geleden haar cash geruild voor assets. Das ook een reden waarom bv banken niet echt presteren. Die moet je dus niet hebben want daar zit de kern van de ellende. Bedrijven die echte dingen maken. Die moet je hebben.

    Over enige tijd zullen we wel over gaan naar een ander systeem en zal de boel tot rust komen. Dit is het eindspel van het geldsysteem. Kan niet anders.

  15. [verwijderd] 19 maart 2016 15:22
    Nogmaals bestudeer het geldsysteem eens goed. En dan bedoel ik erg goed. Dat verduidelijkt een boel. En je zal begrijpen waar de schoen wringt. Waarom aandelen stijgen en aan wie bv belasting betalen. Hoe geld gecreeerd wordt. Hoe er wat te doen is aan de hoge staatsschulden...niks dus want is inherent aan het systeem.

    Hoe slechter het met het systeem zal gaan hoe meer mensen vluchten in assets. Das m.i. het hele verhaal. Sparen en cash zijlijn is het domste. Spullen!!!!
  16. [verwijderd] 19 maart 2016 15:28
    quote:

    Tai Chi Master DGT schreef op 19 maart 2016 15:17:

    Nee. Tis overvloed aan goedkoop geld dat de beurzen omhoog zet. Geld lenen om te kopen. Geld dat niet bestaat. Giraal geld. Dus zeker geen assets.

    [...]
    We zeggen in principe hetzelfde. Alleen waarom is er goedkoop geld??? ....omdat het systeem zwak is...erg zwak. Was dat niet zo geweest dan was er geen goedkoop geld geweest. Maw cash is weinig meet waard daar het goedkoop is en als een terminale patiënt nog in leven moet worden gehouden met heel veel geneesmiddelen. Dus vlucht met dat goedkope geld naar alle assets. Maakt niet uit wat want alles beter dan cash.... We zeggen hetzelfde echter ik verklaar het geld nog FF.
  17. [verwijderd] 19 maart 2016 15:37
    Waarom ik geen beursgenoteerde aandelen hoef. Daar is een reden voor. Nml. Zoals ik al zei is cash het eerste aan de beurt. Daarna zullen aandelen volgen. Daar ik denk dat dat systeem ook maar papiertjes zijn . alles wat met de financiële wereld te maken heeft en dus banken hoef ik niet. Cash stempelen ze nu al af. Aandelen staan volgende op de lijst en zijn bijdrukbasr etc etc. Echt bezit etc gaat moeilijker worden. Zelfde verhaal beetje als echt goud kopen in de vorm van munten of baren en goud kopen dmv futures. Ik wil best aandelen hebben in bedrijven zo lang ze maar niet beursgenoteerd zijn en bindingen hebben met banken. Echte aandelen. In bedrijven waar ik vat op heb. Echte inspraak in heb. Etc etc. Geen certificaten en corrupt management met hun bonus cultuur. Daarom zal ik nooit beurs aandelen kopen. Ik beleg op dingen waar ik zelf vat op heb.
470 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 24 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links