Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,720 26 apr 2024 17:37
  • +0,030 (+0,31%) Dagrange 9,712 - 10,020
  • 1.369.653 Gem. (3M) 1,8M

Extra maatregelen bij Air France-KLM

572 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 29 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Lange Adem 19 september 2013 14:05
    quote:

    The Man schreef op 19 september 2013 00:41:

    Na twee jaar meer dan een miljard verlies te hebben gedraait werd aan gegeven dat dit een kritisch jaar zou worden om te bezien of AirFrance-KLM ooit weer zou terug keren naar winstgevendheid. Met nu weer een winstwaarschuwing vrees ik het ergste voor dit bedrijf.

    Als je bij een bezettingsgraad van bijna 88% passagiers nog niet winstgevend kan zijn heb je een groot probleem.
    Wel goed lezen: er is géén winstwaarschuwing voor de AFKLM groep!!
  2. joebeatt 19 september 2013 15:12
    quote:

    Lange Adem schreef op 19 september 2013 14:05:

    [...]

    Wel goed lezen: er is géén winstwaarschuwing voor de AFKLM groep!!
    Nee, het is inderdaad een verlieswaarschuwing. :-)

    Maar nu serieus, denk jij dat de resultaten bij KLM net zo veel zullen toenemen als de verliezen bij AF nu oplopen? Lijkt me sterk. De meer dan 100 miljoen waar ze het nu weer over hebben gaat in ieder geval van het resultaat van de groep af. Dus tenzij KLM onwaarschijnlijk goede cijfers gaat neerzetten is het toch wel degelijk een winstwaarschuwing. Zes jaar achter elkaar verlies en nog is het einde niet in zicht. Je begint je zo onderhand af te vragen of het überhaupt wel een levensvatbaar bedrijf is.
  3. Lange Adem 19 september 2013 17:09
    quote:

    joebeatt schreef op 19 september 2013 15:12:

    [...]
    Nee, het is inderdaad een verlieswaarschuwing. :-)

    Maar nu serieus, denk jij dat de resultaten bij KLM net zo veel zullen toenemen als de verliezen bij AF nu oplopen? Lijkt me sterk. De meer dan 100 miljoen waar ze het nu weer over hebben gaat in ieder geval van het resultaat van de groep af. Dus tenzij KLM onwaarschijnlijk goede cijfers gaat neerzetten is het toch wel degelijk een winstwaarschuwing. Zes jaar achter elkaar verlies en nog is het einde niet in zicht. Je begint je zo onderhand af te vragen of het überhaupt wel een levensvatbaar bedrijf is.
    Ik ben serieus ;-) ik zeg niet dat er geen turbulentie is in de sector, maar heb wel vertrouwen in AFKLM. Maar ik heb dan ook lange adem
  4. GC 20 september 2013 13:26
    'Air France-KLM bereid Alitalia te helpen'
    PARIJS (AFN) - Air France-KLM is bereid zijn noodlijdende Italiaanse dochterbedrijf Alitalia te helpen en zijn belang te verhogen tot 50 procent. De luchtvaartgroep verbindt wel ,,zeer strenge voorwaarden'' aan die hulp, zo berichtte de Franse zakenkrant La Tribune vrijdag.

    Air France-KLM zal onder geen beding de schuldenlast van zo'n 1 miljard euro van Alitalia op zich nemen. Het bedrijf voert zelf een ingrijpende reorganisatie door, waarbij met name in Frankrijk duizenden banen verdwijnen, met als doel zijn schuld met 2 miljard euro te verlagen. Verder moet er geld zijn om Alitalia te herstructreren, en zal het Frans-Nederlandse concern meer invloed eisen op de bedrijfsvoering, aldus La Tribune zonder bronnen te noemen.

    (ANP Redactie AFN/Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 560 6070)
    20-09-2013 13:12:41

    Air France KLM
  5. joebeatt 20 september 2013 14:48
    Heeft iemand een idee waarom AFKLM dit doet? Als je zelf al de grootste moeite hebt om het hoofd boven water te houden, waarom ga je dan een club steunen die zo slecht presteert en zo in de schulden zit? Heeft Alitalia soms interessante bestemmingen zoals AF die bijvoorbeeld in het Midden-Oosten nog heeft? Lijkt me niet, maar wat is dán wel de reden? Alitalia lijkt me een chaotische, niet te besturen klerezooi. Of niet?
  6. GC 20 september 2013 14:56
    quote:

    joebeatt schreef op 20 september 2013 14:48:

    Heeft iemand een idee waarom AFKLM dit doet? Als je zelf al de grootste moeite hebt om het hoofd boven water te houden, waarom ga je dan een club steunen die zo slecht presteert en zo in de schulden zit? Heeft Alitalia soms interessante bestemmingen zoals AF die bijvoorbeeld in het Midden-Oosten nog heeft? Lijkt me niet, maar wat is dán wel de reden? Alitalia lijkt me een chaotische, niet te besturen klerezooi. Of niet?
    Zie aanvulling van vorig bericht.

    Alitalia werd in 2009 op de valreep van de ondergang gered. Dat was mede te danken aan een investering van 320 miljoen euro door Air France-KLM, dat zo voet aan de grond wilde krijgen op de potentieel zeer lucratieve Italiaanse luchtvaartmarkt. Inmiddels staat het water Alitalia echter opnieuw aan de lippen. Het is dringend op zoek naar 300 miljoen euro nieuw kapitaal, zo liet het onlangs weten.

    De nieuwe geldproblemen bij Alitalia komen op een voor Air France-KLM erg ongunstig moment. Het bedrijf heeft grote moeite om zelf een einde te maken aan de aanhoudende verliezen van de laatste jaren. Desondanks stak de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep begin dit jaar nog eens 37,5 miljoen euro in Alitalia via een converteerbare lening. Een nog grotere investering, middenin een ingrijpende reorganisatie, kan leiden tot spanningen met de vakbonden.

    La Tribune weet verder te melden dat topman Gabriele Del Torchio van Alitalia onlangs gesproken heeft met vertegenwoordigers van branchegenoot Etihad. De Arabische samenwerkingspartner van Air France-KLM wordt al langer genoemd als mogelijke geldschieter voor Alitalia. Verder zouden institutionele investeerders in Italië het bedrijf de helpende hand willen toesteken.

    (ANP Redactie AFN/Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 560 6070)
    20-09-2013 13:53:38

    Air France KLM
  7. forum rang 6 Candelll 20 september 2013 18:05
    De peildatum is 31 januari 2014, op deze dag legt Euronext de free float market caps van de Amsterdamse beursfondsen naast elkaar en bepaalt ze wat er bij de maart herweging gebeurt. Als we nu alle Amsterdamse beursfondsen uit de ballenbak halen en netjes rangschikken op free float market cap, dan zien we dat:

    Air France-KLM, PostNL en Imtech uit de index vallen (als het ijkpunt vandaag zou zijn)
    Delta Lloyd, Boskalis en Vopak zouden op basis van deze rangschikking de plaatsen van de drie eerder genoemde AEX fondsen innemen
  8. [verwijderd] 20 september 2013 20:40
    Air France-KLM geeft geen winstwaarschuwing af - Market Talk
    Donderdag 19 september 2013 10:22
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) heeft bij de update van de herstructureringsmaatregelen van het Franse onderdeel Air France geen winstwaarschuwing afgegeven, constateert Pierre Boucheny van Kepler Cheuvreux. De analist wijst erop dat CEO Alexandre de Juniac benadrukt dat de outlook voor een negatief EBITA-resultaat in 2013 het onderdeel Air France betrof en niet de groep, wat is sommige media tot misverstanden heeft geleid. De CEO herhaalt de bij de halfjaarcijfers gegeven guidance voor de groep voor 2013 en 2014, waarbij de initiele doelstellingen voor Transform 2015 volledig op schema liggen. De guidance voor 2014 is ongewijzigd, met een kasstroom van rond de EUR1 miljard en een EBITDA van EUR2,5-3,0 miljard, zo citeert de analist de CEO. Kepler houdt een buy-advies bij een koersdoel van EUR9,00.
572 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 29 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links