Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
T-Mobile moet 'gratis' telefoon terugbetalen
Door
op zaterdag 5 mei 2018
Views: 3.252
AMSTERDAM (AFN) - T-Mobile moet een klant de kosten voor een zogenoemde 'gratis' mobiele telefoon volledig terugbetalen. Dat heeft een rechtbank in Den Haag besloten in een zaak die was aangespannen door de claimorganisatie ConsumentenClaim. Het gaat om de nieuwprijs van het toestel, de ten onrechte geïncasseerde termijnen en de wettelijke rente. In totaal is dat een bedrag van ongeveer 1100 euro.
De Hoge Raad oordeelde twee jaar geleden dat aanbieders van telefoniediensten jarenlang de wet overtraden door te werken met all-in-prijzen, waarbij het toestel 'gratis' werd aangeboden. Het vonnis van de kantonrechter is volgens ConsumentenClaim in lijn met de uitspraak van de Hoge Raad
Volgens de kantonrechter was sprake van koop op afbetaling en werd een krediet versterkt. Doordat T-Mobile de klant liet doorbetalen nadat het krediet al was afgelost, betaalde de klant veel te veel.
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Gaat het hier nu om het verstrekte krediet of om het onterecht doorbetalen?
De rechter is een beetje in de war...
elschenk schreef op 5 mei 2018 08:57 :
Gaat het hier nu om het verstrekte krediet of om het onterecht doorbetalen?
Beide volgens mij. Vreemd dat iemand er nooit moeite mee had om 60 euro per maand af te tikken en nu jammert omdat hij niet wist hoeveel voor de foon was en hoeveel voor het abb:www.volkskrant.nl/economie/t-mobile-m...
Goldcity schreef op 6 mei 2018 07:43 :
[...]
Beide volgens mij. Vreemd dat iemand er nooit moeite mee had om 60 euro per maand af te tikken en nu jammert omdat hij niet wist hoeveel voor de foon was en hoeveel voor het abb:
www.volkskrant.nl/economie/t-mobile-m... Dat was helemaal niet makkelijk bij T-Mobile om dat om te zetten, zeker wanneer je geen nieuw toestel wilde. Ze lieten idd je contract tegen de volle prijs doorlopen. Is mij ook gebeurd voor een half jaar. Dan als zakelijke klant had ik nog een contract voor 5 toestellen. Nota van de tussenpersoon gag aan iets van 2200 euro korting. Toen ik een goede reden had om van het contract af te komen, wegens een serieus dekkingsprobleem kwam T mobile in tweede instantie (dus in eerste instantie had ik geen te betalen toestellen in mijn contract, vlgs hun) dat ik nog een aantal maanden de toestellen moest betalen. Ik ben er nog steeds mee bezig, maar met deze uitspraak, alhoewel voor een particulier abo, zie ik het nu zonnig tegemoet. Ze kunnen van mij nu ook een claim verwachten vanuit 2 prive abo's en de 5 zakelijke abo's sta ik dus nu sterk in
Vergat te posten dat ik op de zakelijke abo's wel 800 euro voor de toestellen had betaald en daarna de 2200 korting kreeg. Was dus totaal iets van 3 k voor toestellen. Voor het geval iemand zo zeggen " logisch toch, niets gratis " Dis ik heb 800 euro betaald voor de toestellen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100