Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: Terugvalletje

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Bas Heijink

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Meer over Bas Heijink

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. jun '17 TA Arcelor Mittal: Buy the dip 12
  2. jun '17 TA: Bedankt! 411
  3. jun '17 TA: Van lang naar kort 425

Reacties

168 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 9 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Fuego32 1 september 2011 20:57
    quote:

    Helsinki schreef op 1 september 2011 20:17:

    [...]

    was overigens wel een snelle 25k?:zelfs als je alles op het slechtste moment gekocht heb,begrijp ik het nog niet
    Ben twee weken geleden klein begonnen maar moeite met afscheid nemen etc en nu zit ik er voor mijn doen erg zwaar in.
  2. [verwijderd] 1 september 2011 20:59
    quote:

    Fuego32 schreef op 1 september 2011 19:21:

    Ik Hoop dat het allemaal nog wat zakt want ik had vandaag gegokt(eerlijk is eerlijk) op een slechte ISM index met 120x put sept 270 en 100x put sept 280 sta nu op 25k verlies en hoop dat morgen wel goed te maken (en anders maandag!) en anders is het weer een les voor mij dat ongelimiteerd bijkopen op dalingen (stijging van de index) niet goed uitpakt. iets met vallend mes en de markt die het langer volhoud dan ik.
    Ik begreep dat je vandaag alles had gekocht
  3. kolenboer 1 september 2011 21:00
    quote:

    Lindemansje schreef op 1 september 2011 20:33:

    Mooi stukje, mag helaas geen plaatje toevoegen:

    Een dubbele bodem op de AEX te verwachten, maar het werd zelfs een driedubbele bodem. De serieusheid van deze bodem gaf ik in vorige analyses al een goede kans en dat is uitgekomen: het herstel reikt nu tot het hoogste punt van de opvering rond 293-294 en zal even aarzelen. De indicatoren hebben echter nog ruimte om verder te stijgen of dalen, waardoor de koers boven 294 kan stijgen richting 300 en meer. Daarmee maakt de door mij eerder als onterecht betitelde paniek plaats voor meer realisme, nu macrocijfers nog steeds blijven wijzen op groei. Het is tijdelijk wel weinig groei en in sommige landen zelfs even geen groei, maar de EU en de VS zullen geen recessie (laat staan een crisis) ervaren. Het gaat, zoals ik in het voorjaar al schreef, over een vaak optredende tijdelijke verzwakking in het jonge deel van de herstelfase na een crisis; niets meer. Kijk maar naar eerdere voorgaande meerjarig stijgende trends; zo'n beweging als van de laatste maanden komt voortdurend voor en is niets bijzonders. Daarna trekt de groei weer langzaam aan en zal, gezien de diepte en ernst van de kredietcrisis, terugkeren naar hooguit matige groei (1-2%y/y). Dat zal blijken als de AEX zich heeft hersteld tot de dalende magenta weerstand, die eerst de neergang en daarna de paniek van de laatste tijd onder zich heeft. Ik verwacht dat deze op termijn opwaarts wordt verbroken en de AEX terugkeert naar ‘business as usual’. Niet uit optimisme, maar na bestudering van meer dan 20 van dit soort vergelijkbare trends. Want niet angst maar feiten tellen ...
    Dit soort geluiden roepen ze altijd als het flink gedaald is. Valt wel mee zegt men dan. In 2000 daalde het van 700 naar 600. Zou ook niet verder dalen want de economie groeide als kool, er was niks aan de hand.

    Nu is het 11 jaar later en staan we op 294.

    Bovenstaande cijfers klopt helemaal niks van. We zitten al jaren in een recessie. Groei Duitsland is 0,1%, inflatie is 5% (werkelijke inflatie). Groeit VS is 2%, inflatie is daar 8% (werkelijke inflatie) Dus een negatieve groei van -4,9% in Duitsland en een negatieve groei van -6% in de VS. Meer kan ik er niet van maken. Waarom denk je anders dat de consument op apegapen ligt?

    Waarom denk je dat de leningen zo ongeveer met het pistool op het hoofd door je strot worden geduwd. Waarom mogen de huizen niet dalen? Dan leent men minder en dat is nu juist niet de bedoeling.

    Lenen zal je!! Of je het nu wilt of niet.

  4. [verwijderd] 1 september 2011 21:03
    quote:

    kolenboer schreef op 1 september 2011 21:00:

    [...]

    Dit soort geluiden roepen ze altijd als het flink gedaald is. Valt wel mee zegt men dan. In 2000 daalde het van 700 naar 600. Zou ook niet verder dalen want de economie groeide als kool, er was niks aan de hand.

    Nu is het 11 jaar later en staan we op 294.

    Bovenstaande cijfers klopt helemaal niks van. We zitten al jaren in een recessie. Groei Duitsland is 0,1%, inflatie is 5% (werkelijke inflatie). Groeit VS is 2%, inflatie is daar 8% (werkelijke inflatie) Dus een negatieve groei van -4,9% in Duitsland en een negatieve groei van -6% in de VS. Meer kan ik er niet van maken. Waarom denk je anders dat de consument op apegapen ligt?

    Waarom denk je dat de leningen zo ongeveer met het pistool op het hoofd door je strot worden geduwd. Waarom mogen de huizen niet dalen? Dan leent men minder en dat is nu juist niet de bedoeling.

    Lenen zal je!! Of je het nu wilt of niet.

    Ik had willen schrijven:kijkt mij iets voor Kolenboer om te beantwoorden:gelukkig ben je me voor en 100% mee eens
  5. [verwijderd] 1 september 2011 21:26
    quote:

    kolenboer schreef:

    [...]
    Lenen zal je!! Of je het nu wilt of niet.
    Mja daar ben ik het ook wel mee eens....

    Zelfde als een studie, een studie leert je om loonslaaf te worden. Onze maatschappij leert ons alles te doen zodat wij onszelf beperken in het denken van hoe kan ´ik´ financieel onafhankelijk zijn. Nee via een studie leren wij alles en behalve alleen een bepaald soort kennis waardoor wij afhankelijk worden van derden.

    Moderne ´loon´slaaf.

    Ik hoop in ieder geval op een stijging, dit keer moet ik hier wel op hopen!!
  6. kolenboer 1 september 2011 21:41
    quote:

    Helsinki schreef op 1 september 2011 21:31:

    Speciaal voor Kolenboer:?
    The real unemployment rate, by the way, is around 19 percent," said Zuckerman, the chairman of the board of directors for Boston Properties. "It's a huge problem and a critical problem for the country."

    ja, dat wist ik. Kan ook niet anders. Morgen weer een werkeloosheid van 9%. Ze vergeten alleen degene te melden die niet meer ingeschreven staan.

    Ze hebben 2,5 miljoen banen nodig om gelijk te blijven. Ze creeren er nu 1 miljoen geloof ik. Komen er dus 1,5 miljoen tekort. Er zijn er echter de laatste jaren wel 10 miljoen verdwenen.

    Des te meer geld ze drukken des te meer werkelozen gewoon door het simpele feit dat je van geld drukken armer wordt.

    Het probleem is dat BB denkt dat met geld drukken alles op te lossen is. Hij voelt zich een soort financiele God die alles kan maken of buigen.

    Dat zijn dictator trekjes. Die doen alle aan zelfvernietiging. Daarom gaat de VS 100% zeker financieel ten onder. Het is voor mij nioet de vraag of het gebeurt maar wanneer het gebeurt. Ze zijn in elk geval al een heel eind op weg.
  7. [verwijderd] 1 september 2011 21:41
    quote:

    fred optie schreef op 1 september 2011 20:16:

    [...]

    Wat groot!!! Nou ik hoop dat het goed komt allemaal. Succes. Valt mijn verlies bij in het niet.
    ach fred, ik doe het minder groot, maar heb eens in de zoveel tijd ook enorme verliezen wat de winsten weer wegspoelen. Ik leer het ook nooit,

    Ga in ieder geval nooit meer naakt puts schrijven op de indez. Is mij nu twee keer overkomen dat dit goed fout kan gaan. 1x in 2008 en nu weer.

    Vorige keer zij ik ook dat ik het nooit weer zou doen, maar ben er toch weer ingetrapt.

    Vanaf november vorig jaar zat ik met short calls. In januari was ik nog niet van die dingen af, ik dacht het zal toch ook nog wel een keer weer dalen, er komt vast nog wel een keer weer gezeik met die grieken enzo. Maar het bleef maar stijgen uiteindelijk zijn ze nu natuurlijk allemaal wel waardeloos afgelopen, maar zat nadien in de geschreven puts. Had er nog 6 stuks van boven de 350, heb ze de maandag na de afwaardering van amerika net onder de 300 kunnen sluiten, dus dan weet jij wel hoeveel verlies ik op die dingen heb.

    tevens natuurlijk nog een berg vol geschreven puts op aandelen, waarvan ik er ook een aantal `noodgedwongen`heb moeten sluiten.

    Doe het nu nooit weer. Had echter niet verwacht dat wij onder de 300 zouden duiken. En als de sen p niet op z´n tacties moment die afwaardering erin had gegooid, was het waarschijnlijk ook niet gebeurd. Maar goed. Ben nu twee keer in de fout gegaan en het gebeurd mij nu nooit weer. altijd dekking van short indexopties! laat het een les zijn voor anderen.

    dit even tussendoor in de TA draad, groeten roy

    PS, laat mij niet uit het veld slaan en ga gewoon door met beleggen, gokken
  8. kolenboer 1 september 2011 21:47
    quote:

    roy schreef op 1 september 2011 21:41:

    [...]

    ach fred, ik doe het minder groot, maar heb eens in de zoveel tijd ook enorme verliezen wat de winsten weer wegspoelen. Ik leer het ook nooit,

    Ga in ieder geval nooit meer naakt puts schrijven op de indez. Is mij nu twee keer overkomen dat dit goed fout kan gaan. 1x in 2008 en nu weer.

    Vorige keer zij ik ook dat ik het nooit weer zou doen, maar ben er toch weer ingetrapt.

    Vanaf november vorig jaar zat ik met short calls. In januari was ik nog niet van die dingen af, ik dacht het zal toch ook nog wel een keer weer dalen, er komt vast nog wel een keer weer gezeik met die grieken enzo. Maar het bleef maar stijgen uiteindelijk zijn ze nu natuurlijk allemaal wel waardeloos afgelopen, maar zat nadien in de geschreven puts. Had er nog 6 stuks van boven de 350, heb ze de maandag na de afwaardering van amerika net onder de 300 kunnen sluiten, dus dan weet jij wel hoeveel verlies ik op die dingen heb.

    tevens natuurlijk nog een berg vol geschreven puts op aandelen, waarvan ik er ook een aantal `noodgedwongen`heb moeten sluiten.

    Doe het nu nooit weer. Had echter niet verwacht dat wij onder de 300 zouden duiken. En als de sen p niet op z´n tacties moment die afwaardering erin had gegooid, was het waarschijnlijk ook niet gebeurd. Maar goed. Ben nu twee keer in de fout gegaan en het gebeurd mij nu nooit weer. altijd dekking van short indexopties! laat het een les zijn voor anderen.

    dit even tussendoor in de TA draad, groeten roy

    PS, laat mij niet uit het veld slaan en ga gewoon door met beleggen, gokken
    Ik doe altijd spreads. Gewoon 250 schrijven en 240 kopen. Dan loop je relatief weinig risico. Je moet altijd sluiten boven de 250. Nooit wachten tot de 250 getikt wordt want dan ga je in de verliezen lopen.
  9. [verwijderd] 1 september 2011 21:51
    quote:

    Helsinki schreef op 1 september 2011 21:23:

    'Griekenland haalt doel begroting 2011 niet'
    Grote zorgen over plannen om staatseigendommen te privatiseren

    Klopt. Nu heb ik de 2e bevestiging ook binnen dat de amerika in het rood gaat sluiten, dieper schijnen ze niet te gaan, komt zeker dat er beton op de bodem ligt.

    Morgen bij ons nog een terugvalletje? De vlucht omhoog was een correctie in de neergaande bearmarkt. Morgen zien we wel weer. Kolenboer tevreden, nou ja, morgen hoort er ook nog bij.
  10. [verwijderd] 1 september 2011 21:52
    quote:

    kolenboer schreef op 1 september 2011 21:45:

    Ik ben voor de verandering eens short zilver gegaan op 41,56 met 175 ounces. Sta al 11,16 euro winst. Dat is anders dan bij helsinki met zijn 100 puts. Dat zou ik nooit durven of ik moest zo ongeveer een miljoen of 10 op mijn bankrekening hebben.
    Heb je mijn berichtje om 16.30 al gelezen?
  11. [verwijderd] 1 september 2011 21:52
    quote:

    kolenboer schreef op 1 september 2011 21:45:

    Ik ben voor de verandering eens short zilver gegaan op 41,56 met 175 ounces. Sta al 11,16 euro winst. Dat is anders dan bij helsinki met zijn 100 puts. Dat zou ik nooit durven of ik moest zo ongeveer een miljoen of 10 op mijn bankrekening hebben.
    Nou ik heb geen 100 puts en al helemaal 250 sept puts,zoals hierboven genoemd:op dit moment slects 50 puts okt 250 that is all en 10 mio heb ik ook niet anders was ik ook niet op dze site
168 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 9 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links