Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: Buy the dips blijft geldig

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Analyse door: Royce Tostrams

Royce Tostrams werkt sinds eind jaren zeventig op de financiële markten, onder andere bij Rabobank, Robeco, IRIS en de ING Groep als hoofd van de afdeling Technische Analyse. Hij heeft eind negentiger jaren de Tostrams Groep opgericht. Dit bureau biedt onafhankelijke beleggingsadviezen op basis van technische analyse voor par...

Meer over Royce Tostrams

Recente analyses van Royce Tostrams

  1. 26 apr Vangnet voor ASML op €777: is het al tijd om kooporders in te leggen? 52
  2. 25 apr Geldstroom Nederlandse beurs stagneert 104
  3. 24 apr Nasdaq Composite nog niet doorgebroken 51

Reacties

992 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 50 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. mollowitz 25 april 2020 10:37
    quote:

    beer6 schreef op 25 april 2020 10:14:

    [...]hou toch eens op met die horror berichten
    Ja, ik kan er ook niks aan doen maar ik zie het gewoon gebeuren. Zoveel aanwijzingen voor. Gister die beweging, donderdag die beweging.

    Ik ben het ook met je eens dat het binnenkort helemaal fout gaat maar nu nog even niet blijkbaar...

    Leuk! Royce heeft een video geplaatst vandaag! :-)

    Nu ga ik naar buiten
  2. [verwijderd] 25 april 2020 10:45
    quote:

    mollowitz schreef op 25 april 2020 10:37:

    [...]

    Ja, ik kan er ook niks aan doen maar ik zie het gewoon gebeuren. Zoveel aanwijzingen voor. Gister die beweging, donderdag die beweging.

    Ik ben het ook met je eens dat het binnenkort helemaal fout gaat maar nu nog even niet blijkbaar...

    Leuk! Royce heeft een video geplaatst vandaag! :-)

    Nu ga ik naar buiten
    ok daar was ik om 6 uur al ga nu naar binnen
  3. [verwijderd] 25 april 2020 10:48
    waarom doen jullie allemaal zo moeilijk met al de analyses en voorspellingen?

    Het enige dat telt is de FED en de andere CB's. Zolang die massaal geld blijven pompen, gaan de beurzen alleen maar omhoog.

    Meer geld = hogere beurzen. Net zoiets als E=MC2.

    Bulls: volgen de trend en de FED
    Bears: volgen de negatieve nieuwsberichten

    Ik ga voor het kamp Sloekie.
  4. Henk Snaph 25 april 2020 10:58
    quote:

    Alegria schreef op 25 april 2020 10:48:

    waarom doen jullie allemaal zo moeilijk met al de analyses en voorspellingen?

    Het enige dat telt is de FED en de andere CB's. Zolang die massaal geld blijven pompen, gaan de beurzen alleen maar omhoog.

    Meer geld = hogere beurzen. Net zoiets als E=MC2.

    Bulls: volgen de trend en de FED
    Bears: volgen de negatieve nieuwsberichten

    Ik ga voor het kamp Sloekie.

    Voor beiden geldt dat ze bij opties of aanverwante producten geld verliezen bij het kopen ervan. Door de combinatie van beiden, negatief nieuws en FED houden we een horizontaal verloop en verdampt de premie. Dit houdt m.i.nog twee maanden aan.
  5. [verwijderd] 25 april 2020 11:01
    quote:

    Alegria schreef op 25 april 2020 10:48:

    waarom doen jullie allemaal zo moeilijk met al de analyses en voorspellingen?

    Het enige dat telt is de FED en de andere CB's. Zolang die massaal geld blijven pompen, gaan de beurzen alleen maar omhoog.

    Meer geld = hogere beurzen. Net zoiets als E=MC2.

    Bulls: volgen de trend en de FED
    Bears: volgen de negatieve nieuwsberichten

    Ik ga voor het kamp Sloekie.

    Samen in een tentje?
  6. [verwijderd] 25 april 2020 11:06
    quote:

    Henk Snaph schreef op 25 april 2020 10:58:

    [...]

    Voor beiden geldt dat ze bij opties of aanverwante producten geld verliezen bij het kopen ervan. Door de combinatie van beiden, negatief nieuws en FED houden we een horizontaal verloop en verdampt de premie. Dit houdt m.i.nog twee maanden aan.
    De FED kan het spel nog heel lang spelen. 10 biljoen op de balans? 100 biljoen op de balans? Het zijn maar cijfers. Kijk naar Japan. Als jaren pompen ze en nog draait de economie gewoon lekker door.
    De FED gaat nog zeker de rente negatief maken en net als de BOJ en SNB aandelen-ETF's kopen.

    Dus we hebben nog een lange rit te maken in aandelen.
    Just buy the dip en ga lekker mee met de FED.
  7. [verwijderd] 25 april 2020 11:13
    Tot slot:

    Kijk eens hoeveel negatief nieuws de afgelopen tijd naar buiten is gekomen.

    Wees eens eerlijk tegen jezelf. Wat heb je gezien. Een verdere correctie op de beurzen of beurzen die alleen maar hoger willen.

    Moet toch genoeg zeggen.

    Ofwel als het negatieve nieuws langzaam verandert naar positief, dan kunnen we weer knallen naar boven.
  8. Henk Snaph 25 april 2020 11:21
    quote:

    Alegria schreef op 25 april 2020 11:13:

    Tot slot:

    Kijk eens hoeveel negatief nieuws de afgelopen tijd naar buiten is gekomen.

    Wees eens eerlijk tegen jezelf. Wat heb je gezien. Een verdere correctie op de beurzen of beurzen die alleen maar hoger willen.

    Moet toch genoeg zeggen.

    Ofwel als het negatieve nieuws langzaam verandert naar positief, dan kunnen we weer knallen naar boven.
    De kruik gaat zolang te water..........
  9. gam gam 25 april 2020 11:33
    Vorig jaar vroeg iemand wat te doen met een flink bedrag en ik dus de bekende riedel geven van 90% indextracker en 10% cash en ieder jaar herbalanceren. Hij staat nu zowat quitte, op +1% ofzo. Ondertussen bouwt hij ook nog pensioen op zoals verplicht via de werkgever. Dat gaat in gespreide beleggingen, beetje aandelen maar ook veel obligaties en vastgoed en andere fondsen. Om te zorgen voor veel meer zekerheid. En wat blijkt? Dat pensioenfonds is tientallen procenten kwijt! Hoe is het mogelijk? Dat zijn pas hoge kosten! Toch wel erg duur zeg zo'n groot kantoor vol met baantjesjagers.
  10. De sjaak 25 april 2020 11:38
    quote:

    Alegria schreef op 25 april 2020 11:13:

    Tot slot:

    Kijk eens hoeveel negatief nieuws de afgelopen tijd naar buiten is gekomen.

    Wees eens eerlijk tegen jezelf. Wat heb je gezien. Een verdere correctie op de beurzen of beurzen die alleen maar hoger willen.

    Moet toch genoeg zeggen.

    Ofwel als het negatieve nieuws langzaam verandert naar positief, dan kunnen we weer knallen naar boven.
    Het gaat allang niet meer om het nieuws van nu, als dat namelijk de norm zou zijn stond de AEX nu op 200 of lager. Het gaat momenteel alleen nog maar om de verwachting en die worden steeds positiever daarom zie je dat er nu al aardig wat van dit nieuws wordt ingeprijst. Kan dus zomaar zijn dat als over een tijdje de cijfers weer beter worden de beurzen omlaag gaan. Vergeet niet dat de huidige beurskoersen niet extreem laag zijn maar overeenstemmen met de niveaus van begin 2018/2019 toen er helemaal geen COVID-19 was en alles "goed" ging. Dus goedkoop is het zeker niet nu, zeker als je ziet hoeveel segmenten er uitgevallen zijn en ook de komende tijd maximaal op halve kracht of minder zullen gaan draaien. aan de andere kant is er veel steun vanuit centrale banken en overheden. helaas komt veel van dit geld niet ten goede aan economische groei maar meer bij het in leven houden van bepaalde segmenten(prima voor nu en de mensen die het moeilijk hebben) maar al dit geld komt weer bovenop de enorme schuldenberg die er al was.
    Bovendien, en daar hoor je nog weinig over, ligt inflatie op de loer. Doordat veel segmenten (luchtvaart, horeca, detailhandel etc) met minder capaciteit en meer kosten zullen moeten gaan werken zal dit een prijsopdrijvend effect gaan hebben. Als je ook nog in beschouwing gaat nemen dat de wereldhandel door Corona anders gaat worden (minder efficient) ,ook dit zal prijsverhogend gaan werken. M.i. lijkt me een scenario van minder groei (krimp) en stijgende prijzen niet bepaald gunstig voor de aandelenmarkt de komende tijd. Het is maar een gedachte.....
  11. Henk Snaph 25 april 2020 11:41
    quote:

    JansenH5 schreef op 25 april 2020 11:33:

    Vorig jaar vroeg iemand wat te doen met een flink bedrag en ik dus de bekende riedel geven van 90% indextracker en 10% cash en ieder jaar herbalanceren. Hij staat nu zowat quitte, op +1% ofzo. Ondertussen bouwt hij ook nog pensioen op zoals verplicht via de werkgever. Dat gaat in gespreide beleggingen, beetje aandelen maar ook veel obligaties en vastgoed en andere fondsen. Dat is er om te zorgen voor veel meer zekerheid. En wat blijkt? Dat pensioenfonds is tientallen procenten kwijt! Hoe is het mogelijk? Dat zijn pas hoge kosten! Toch wel erg duur zeg zo'n groot kantoor vol met baantjesjagers.
    Zo vraag ik me af waarom een pensioenfonds als ABP zijn beleggingen voor een vermogen uit handen geeft. En hoe het kan dat zij bij een winst van bijna 19% vorig jaar nu in eens een dekkingsgraad van 82% hebben. Wie houdt nou wie voor de gek.
  12. [verwijderd] 25 april 2020 11:41
    quote:

    JansenH5 schreef op 25 april 2020 11:33:

    Vorig jaar vroeg iemand wat te doen met een flink bedrag en ik dus de bekende riedel geven van 90% indextracker en 10% cash en ieder jaar herbalanceren. Hij staat nu zowat quitte, op +1% ofzo. Ondertussen bouwt hij ook nog pensioen op zoals verplicht via de werkgever. Dat gaat in gespreide beleggingen, beetje aandelen maar ook veel obligaties en vastgoed en andere fondsen. Om te zorgen voor veel meer zekerheid. En wat blijkt? Dat pensioenfonds is tientallen procenten kwijt! Hoe is het mogelijk? Dat zijn pas hoge kosten! Toch wel erg duur zeg zo'n groot kantoor vol met baantjesjagers.
    Ik heb vlakbij APG gewoond. Als ik om 17:00 keek naar de lease auto's die uit de garage kwamen rijden. Zowat de duurste BMW's, Audi's en af en toe nog wat Range Rovers. En dat met onze pensioengelden. Tja...
  13. Five Aces 25 april 2020 11:42
    quote:

    JansenH5 schreef op 25 april 2020 11:33:

    Vorig jaar vroeg iemand wat te doen met een flink bedrag en ik dus de bekende riedel geven van 90% indextracker en 10% cash en ieder jaar herbalanceren. Hij staat nu zowat quitte, op +1% ofzo. Ondertussen bouwt hij ook nog pensioen op zoals verplicht via de werkgever. Dat gaat in gespreide beleggingen, beetje aandelen maar ook veel obligaties en vastgoed en andere fondsen. Om te zorgen voor veel meer zekerheid. En wat blijkt? Dat pensioenfonds is tientallen procenten kwijt! Hoe is het mogelijk? Dat zijn pas hoge kosten! Toch wel erg duur zeg zo'n groot kantoor vol met baantjesjagers.
    Dan kijk je ook op verschillende time frames.

    Als je hem in Januari/Februari hetzelfde advies gaf was hij je nu waarschijnlijk nog steeds dankbaar ;-)

    Daarnaast is voor een pensioenfonds een verlies van 30% aan boekwaarde niet een 30% verlies aan inkomsten. En ook niet hetzelfde als totaal rendement all time.
992 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 50 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links