Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: De vierde correctie

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Bas Heijink

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Meer over Bas Heijink

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. jun '17 TA Arcelor Mittal: Buy the dip 12
  2. jun '17 TA: Bedankt! 411
  3. jun '17 TA: Van lang naar kort 425

Reacties

320 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 16 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Yvez75 15 augustus 2013 23:41
    quote:

    Apokathilosis schreef op 15 augustus 2013 22:58:

    [...]

    Ja, draai maandag
    De markt draait wanneer die draait (klinkt simpel he :)).. op zich kan die vaker op een maandag draaien maar dat wil niet zeggen dat hij niet op een vrijdag draait..

    Momenteel zijn er genoeg redenen op behoedzaam te zijn... Laat je niet leiden door een vrijdag of maandag....

    De beurs (Markt) draait naar mijn mening op
    (1) Marco-cijfers
    (2) Technische analyse of
    (3) Psychologie (mens blijft een kudde-dier)

    Momenteel zou IK persoonlijk het meest naar de laatste optie kijken.

    We reageren heftiger op wat er in komt (dan we in principe zouden moeten doen) maar reageren ook heftiger als het ophoudt (dan we zouden moeten doen... Rennen (verkopen)dus in dit geval...

    Alles stabiliseert op het eind natuurlijk maar 'buy the dip' komt neer op een keuze maken tussen deze 3 opties....

    Ik acht een correctie waarschijnlijk van minimaal 10 % vanaf 16500 (voor de dow) mocht de Fed daadwerkelijk met concrete plannen gaan komen deze weken....

  2. [verwijderd] 16 augustus 2013 00:06
    quote:

    Formule1-Fan schreef op 15 augustus 2013 22:57:

    nee, ik zit geshort, wil niet geknipt worden nu. fruts morgen door gezakt 15000 namelijk.
    oppassen sh nikkei:kan wel eens anders uitkomen:verwacht niet veel lager dan nu:13530;vannacht zullen we het zien: be ready for the unexpected!
  3. platta 16 augustus 2013 00:14
    quote:

    Yvez75 schreef op 15 augustus 2013 23:41:

    [...]

    De beurs (Markt) draait naar mijn mening op
    (1) Marco-cijfers
    (2) Technische analyse of
    (3) Psychologie (mens blijft een kudde-dier)

    Ik waardeer jouw post en wil je niet afvallen maar ik zie het anders:

    Nixs van deze 3

    de markt wordt gedreven door algoritmes van de big boys of "de hand"
    deze algo's kijken vlgs mij alleen naar exposure en/of opportunities.
    Exposure wordt berekend op grond van de huidige positie van Bboys en de orders ( daarin begrepen de Stops). de Algo's managen alleen op exposure = het risico wat BB lopen.

    Daarom worden de SL's er vaak ook feilloos uitgetikt (=opportunity). (omdat ze in de algo's worden meegenomen). Op basis van de algo's worden de futures gestuurd (relatief goedkoop want met een paar futs kun je heel wat sturen) en op basis hiervan wordt de markt gestuurd.

    De hand beheerst ook de macro's, de psych en de TA ( hoe vaak zie je niet een valse uitbraak ?)

    zo zie ik het ongeveer.
  4. [verwijderd] 16 augustus 2013 00:22

    Platta, ik zie dat wat anders. Algo's best, maar daar moeten altijd bepaalde veronderstellingen bij ingeprogrammeerd zijn. Die kunnen ook niet geod uitpakken. Het gevaar zit volgens mij meer in marktkracht en berichtenmanipulatie. Die SL is natuurlijk een kwestie van waar zitten ze en dan uittikken. Reden waarom ik maar schaars wat doe in al die niet echte aandelenhandel.

    Een en ander neemt niet weg dat je er wel rekening mee hebt te houden. Af en toe dat shortregister bekijken, maar dat geeft eigenlijk ook al geen waarborg. Beste bescherming is het bedrijf zelf en leuk is wat bask up van een goed fonds zoals de Hal die zelf ook wat kunnen doen.

    quote:

    platta schreef op 16 augustus 2013 00:14:

    [...]

    Ik waardeer jouw post en wil je niet afvallen maar ik zie het anders:

    Nixs van deze 3

    de markt wordt gedreven door of "de hand"
    deze algo's kijken vlgs mij alleen naar exposure en/of opportunities.
    Exposure wordt berekend op grond van de huidige positie van Bboys en de orders ( daarin begrepen de Stops). de Algo's managen alleen op exposure = het risico wat BB lopen.

    Daarom worden de SL's er vaak ook feilloos uitgetikt (=opportunity). (omdat ze in de algo's worden meegenomen). Op basis van de algo's worden de futures gestuurd (relatief goedkoop want met een paar futs kun je heel wat sturen) en op basis hiervan wordt de markt gestuurd.

    De hand beheerst ook de macro's, de psych en de TA ( hoe vaak zie je niet een valse uitbraak ?)

    zo zie ik het ongeveer.

    Groet, Jonas
  5. [verwijderd] 16 augustus 2013 00:23
    quote:

    platta schreef op 16 augustus 2013 00:14:

    [...]

    Ik waardeer jouw post en wil je niet afvallen maar ik zie het anders:

    Nixs van deze 3

    de markt wordt gedreven door algoritmes van de big boys of "de hand"
    deze algo's kijken vlgs mij alleen naar exposure en/of opportunities.
    Exposure wordt berekend op grond van de huidige positie van Bboys en de orders ( daarin begrepen de Stops). de Algo's managen alleen op exposure = het risico wat BB lopen.

    Daarom worden de SL's er vaak ook feilloos uitgetikt (=opportunity). (omdat ze in de algo's worden meegenomen). Op basis van de algo's worden de futures gestuurd (relatief goedkoop want met een paar futs kun je heel wat sturen) en op basis hiervan wordt de markt gestuurd.

    De hand beheerst ook de macro's, de psych en de TA ( hoe vaak zie je niet een valse uitbraak ?)

    zo zie ik het ongeveer.

    Als dat zo is-en ik kan het noch bevestigen noch ontkennen-dan heeft de particulier dus geluk als zijn kleien order toevallig in de pas loopt:dan kan het morgen eindigen op 365 en 385 al naar gelang:als iedere particulier dit weet/gelooft dan zou hij/zij wel stoppen met handelen,toch?
  6. platta 16 augustus 2013 00:33
    quote:

    Helsinki schreef op 16 augustus 2013 00:23:

    [...]

    Als dat zo is-en ik kan het noch bevestigen noch ontkennen-dan heeft de particulier dus geluk als zijn kleien order toevallig in de pas loopt:dan kan het morgen eindigen op 365 en 385 al naar gelang:als iedere particulier dit weet/gelooft dan zou hij/zij wel stoppen met handelen,toch?
    ja, de particulier heeft geluk als zijn kleine order in de pas loopt met de richting van de hand.

    De particulier heeft niets te vertellen. Geen enkele invloed.
    Hij kan alleen maar geld verdienen door het vuile spel van de hand te doorzien en op de bagagedrager mee te fietsen met de hand. Hij moet/kan dus om die reden blijven handelen.

    Maar niet om de reden dat dit iets met waarde of zo te maken heeft.

    Echter de psych (mannetjes in pakjes), TA en de macro's (hand) willen de particulier graag in het spoor van de hand trekken om te misleiden.
  7. [verwijderd] 16 augustus 2013 00:48
    Dat de BB de boel naar zich toe trekken, daar twijfel ik niet aan. Als je na gaat dat 10 banken zo'n 70% van de valuta markt in handen heeft, dan weet je al wat ze kunnen aanrichten. (ik heb het 1 en ander opgezocht na de waarschuwing van Joostvls).

    De valse uitbraken worden ook veroorzaakt/gebruikt om vraag en aanbod wanneer het voor hen nodig is te creeren. Als ze wukken verkopen, creeren ze vraag door shorters uit te stoppen en nep koopsignalenaf te geven (vb: zorgen dat de koers boven fibo komt). Zo worden koop orders getriggerd en shorts gestopt die rond die punten zitten. Dubbel feest voor de grote spelers. Daar ben ik vaak genoeg door gepakt.

    Nog iets. Als je broker een dealing room heeft.....beschouw deze niet als je 'vriend' en neem zeker niet klakkeloos adviezen van hen aan. Zij zijn immers jouw tegenpartij!
  8. platta 16 augustus 2013 00:56
    Echter...als je zelf goed charts kunt interpreteren dan verraad de hand zichzelf.
    zie gisteren de dax 5 min: middag: bull trap; bear trap; daarna in de avond start trend up: failed. daarna parrallele trend up: failed. =exhaust. Toen "wist" ik dat het vandaag down zou gaan. Daarom gisteravond extra short.

    bye, bye hand.
  9. platta 16 augustus 2013 00:59
    quote:

    De Groene Techneut schreef op 16 augustus 2013 00:48:

    Dat de BB de boel naar zich toe trekken, daar twijfel ik niet aan. Als je na gaat dat 10 banken zo'n 70% van de valuta markt in handen heeft, dan weet je al wat ze kunnen aanrichten. (ik heb het 1 en ander opgezocht na de waarschuwing van Joostvls).

    De valse uitbraken worden ook veroorzaakt/gebruikt om vraag en aanbod wanneer het voor hen nodig is te creeren. Als ze wukken verkopen, creeren ze vraag door shorters uit te stoppen en nep koopsignalenaf te geven (vb: zorgen dat de koers boven fibo komt). Zo worden koop orders getriggerd en shorts gestopt die rond die punten zitten. Dubbel feest voor de grote spelers. Daar ben ik vaak genoeg door gepakt.

    Nog iets. Als je broker een dealing room heeft.....beschouw deze niet als je 'vriend' en neem zeker niet klakkeloos adviezen van hen aan. Zij zijn immers jouw tegenpartij!
    second that.
    iedere broker heeft een dealing room ...dus...
  10. [verwijderd] 16 augustus 2013 01:04
    Ik zou juist denken dat de langzame gestaagde upmove in de avond een lokker is om mensen long te laten instappen. Dit heb ik vaker gezien en dan moet je echt op je handen kunnen zitten. Ook als het tegen je positie in loopt.

    quote:

    platta schreef op 16 augustus 2013 00:56:

    Echter...als je zelf goed charts kunt interpreteren dan verraad de hand zichzelf.
    zie gisteren de dax 5 min: middag: bull trap; bear trap; daarna in de avond start trend up: failed. daarna parrallele trend up: failed. =exhaust. Toen "wist" ik dat het vandaag down zou gaan. Daarom gisteravond extra short.

    bye, bye hand.
320 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 16 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links