Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Grote reorganisatie bij Volkswagen en Audi op komst'

'Grote reorganisatie bij Volkswagen en Audi op komst'
Beeld: ABM Financial News

(ABM FN-Dow Jones) Topman Oliver Blume van Volkswagen zal dinsdag een omvangrijk reorganisatieplan voor de autofabrikanten Volkswagen en Audi voorleggen aan de raad van commissarissen. Dat meldde Handelsblatt maandag.

De kosten moeten worden verlaagd en tegelijk moet ook het bedrijf worden gereorganiseerd in wat de grootste ombouwoperatie in tientallen jaren zou zijn, volgens een bron van de Duitse krant. De stappen zijn nodig om de aansluiting met de concurrentie niet te verliezen, stelt de krant.

De meeste veranderingen zouden nodig zijn bij kernmerk Volkswagen en het eveneens Duitse Audi. De merkengroep waartoe Volkswagen, Skoda en Seat behoren, moet het resultaat met 3 miljard euro per jaar verhogen. Dubbele ontwikkelingsprocedures moeten worden beperkt en de productie van Duitse merken zou meer worden samengevoegd, volgens de krant.

Bron: ABM Financial News


ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
VOLKSWAGEN AG DM50 A 67% zegt kopen 15 stemmen

Gerelateerd

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. Johannes Hannes 12 juni 2023 09:35
    Ook wel arrogant en naief; het diesel schandaal in europa tot daaraan toe hier kun je met consumenten besodemieteren en heel eind komen in samenwerking met de overheid maar denken dat dit ook in amerika lukt is een beetje dom. Dan denken dat iedereen even minimaal 40000 euro uit zak tekt voor een SUV van 2500 kg om in de stad rond te rijden. Auto's blijven ontwikkelen met meer dan 300 pk die in 0,3 seconden naar de honderd kunnen en dan denken dat het "volk"swagens zijn terwijl we in de spits niet verder komen dan gemiddeld 50 en dat voor tig merken doen is toch niet echt allemaal de schuld van chinezen.
  2. tmark 12 juni 2023 09:45
    Het is diep triest voor heel de EU dat de Duitsers zo lang hebben weggekeken van de auto's van de toekomst. Ontwerpen kunnen ze nog steeds, maar op technologie en assemblage zijn ze de slag aan het verliezen. Merkel heeft het veel te lang aangekeken. Het CDU werd ook mede gefinancierd door de autobranche.
  3. Paul 12 juni 2023 09:49
    quote:

    suske wiet schreef op 12 juni 2023 09:14:

    En dit allemaal omdat ze schrik hebben van de Chinezen die de markt van elektrische wagens door drukken .
    Spijtig wat er gaande is

    Als het door synergievoordelen efficiënter kan, moet je dat doen. Anders kun je niet concurreren. Wat is daar triest aan? U betaalt toch ook niet graag teveel voor uw auto?
  4. forum rang 6 suskewiet 12 juni 2023 09:54
    quote:

    Paul schreef op 12 juni 2023 09:49:

    [...]

    Als het door synergievoordelen efficiënter kan, moet je dat doen. Anders kun je niet concurreren. Wat is daar triest aan? U betaalt toch ook niet graag teveel voor uw auto?
    Duitsland heeft hopen geld in de auto sector gepompt .
    Concurrentie mag er zijn maar op een eerlijke manier .
    China heeft jarenlang zich gedragen als ontwikkelingsland en het WTO heeft de ogen altijd gesloten .
    Duitsland is naief geweest en de Chinezen teveel vrijheid gegeven .
  5. forum rang 4 Red_ 12 juni 2023 10:15
    quote:

    suske wiet schreef op 12 juni 2023 09:54:

    [...]
    Duitsland heeft hopen geld in de auto sector gepompt .
    Concurrentie mag er zijn maar op een eerlijke manier .
    China heeft jarenlang zich gedragen als ontwikkelingsland en het WTO heeft de ogen altijd gesloten .
    Duitsland is naief geweest en de Chinezen teveel vrijheid gegeven .

    Tja Duitsland heeft er alles aan gedaan om de inflatie laag te houden en daarmee ook de Euro te verzwakken. Dat was tenslotte goed voor de Duitse export.
  6. taurus86 12 juni 2023 11:08
    De eerste klap is een Daalder waard. Volkswagen eerst en dan Stellantis. De Europese automobielmarkt ondergaat een verjongingscultuur. De kopers van de Toekomst gaan de richting bepalen. De 50+ -ers rijden de bestaande modellen op.
    AI en Robotisering zijn de tools. Banen worden schaarser.
    Fait vos jeux.
  7. forum rang 5 Bulletje Rozenwater 12 juni 2023 11:19
    quote:

    tinybolus schreef op 12 juni 2023 09:45:

    Het is diep triest voor heel de EU dat de Duitsers zo lang hebben weggekeken van de auto's van de toekomst. Ontwerpen kunnen ze nog steeds, maar op technologie en assemblage zijn ze de slag aan het verliezen. Merkel heeft het veel te lang aangekeken. Het CDU werd ook mede gefinancierd door de autobranche.
    Het elektrisch aanbod van Volkswagen is eigenlijk best aardig. Alleen de echte ev fabrikanten hebben een voorsprong en wellicht de Koreanen. Buiten dat is er echt geen reden voor paniek, ze volgen gewoon de vraag van de consument, dat wordt steeds meer elektrisch.
    Je ziet overigens ook dat echte EV fans Duitse auto’s weer interssant gaan vinden.
  8. forum rang 7 Ron Kerstens 12 juni 2023 14:57
    quote:

    Bulletje Rozenwater schreef op 12 juni 2023 11:19:

    [...]

    Het elektrisch aanbod van Volkswagen is eigenlijk best aardig. Alleen de echte ev fabrikanten hebben een voorsprong en wellicht de Koreanen. Buiten dat is er echt geen reden voor paniek, ze volgen gewoon de vraag van de consument, dat wordt steeds meer elektrisch.
    Je ziet overigens ook dat echte EV fans Duitse auto’s weer interssant gaan vinden.
    Zo is dat, stap eens in een VW ID4 en je realiseert je dat VW niet achterloopt oid, de prijs zou wat naar beneden mogen maar daarom wordt ook die reorganisatie cq effinciencyslag ingezet.
11 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

VOLKSWAGEN AG DM50 ADR1/5

27,300 jun '17
+0,580 +2,17%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links