Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

IEXNieuws: Flash PMI VS

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Nick Bakker

Van je hobby je werk maken, is dat slim? Nick Bakker doet dat als Market Watcher bij IEX. Hij verzorgt dagelijks het Fondsenrondje, de Slotcall en het IEXNieuws. Daarin houdt Nick u op de hoogte van al het beursnieuws, de AEX en alles wat er maar speelt bij Nederlandse aandelen. Beleggen, stockpicken, maar ook speculeren. ...

Meer over Nick Bakker

Recente artikelen van Nick Bakker

  1. jul '18 Liveblog: Trump en BAM 3
  2. jul '18 Liveblog: Microsoft 7
  3. jul '18 Slotcall: Shell en Unies 3

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 maart 2015 12:47
    "Hier zijn een aantal koersreacties. Airbus, de mogelijke fabrikant van het vliegtuig zakt fors: -2%"

    Nick, ik wijs je graag op het bestaan van de schaal van Mock nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Mock

    Dit is een algemeen aanvaarde richtlijn van uitdrukken mbt percentages. Een forse daling of stijging is bijvoorbeeld meer dan 45%. Een daling van 2-4% is een geringe daling. Wellicht handig om in het vervolg te gebruiken, net als grafieken zonder gebroken Y-as waardoor elke geringe stijging/daling er uit ziet als de Mount Everest.

    Snap dat je nieuws wilt verslaan maar graag wat meer feitelijk dan op de sensatietoer.
  2. relpinda 24 maart 2015 13:22
    Beste Nick,

    Wil je svp de KLM foto z.s.m. verwijderen, dit wekt echt verkeerde suggesties.
    en doet geen enkele correcte info naar nabestaande van de crash in Frankrijk zo juist. Beter helemaal geen foto's nu!

    Alvast bedankt.

    Alle betrokkene van deze vreselijke crash heel veel sterkte toe gewenst.
  3. [verwijderd] 24 maart 2015 13:37
    quote:

    Strijkijzer schreef op 24 maart 2015 12:47:

    "Hier zijn een aantal koersreacties. Airbus, de mogelijke fabrikant van het vliegtuig zakt fors: -2%"

    Nick, ik wijs je graag op het bestaan van de schaal van Mock nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Mock

    Dit is een algemeen aanvaarde richtlijn van uitdrukken mbt percentages. Een forse daling of stijging is bijvoorbeeld meer dan 45%. Een daling van 2-4% is een geringe daling. Wellicht handig om in het vervolg te gebruiken, net als grafieken zonder gebroken Y-as waardoor elke geringe stijging/daling er uit ziet als de Mount Everest.

    Snap dat je nieuws wilt verslaan maar graag wat meer feitelijk dan op de sensatietoer.
    Lijkt me niet toepasbaar op aandelenkoersen. Die schaal gaat over bedrijfswinsten, dat is iets anders dan aandelenkoersen.

    2% in een paar minuten is inderdaad een flinke daling.
  4. patient 24 maart 2015 14:19
    www.nrc.nl/handelsblad/van/2011/mei/2...

    2e keer dat een airbus A320 van grote hoogte crashed. In 2009 crashte een airbus, waarbij een defecte snelheidsmeter leidde tot verkeerd ingrijpen van piloten. De snelheidsmeters van alle A320"s zijn toen vervangen. Ook nu is het vliegtuig in korte tijd van grote hoogte gaan dalen terwijl het wel recht door vloog. 15:00 uur volgt er een persconferentie. Ik leef mee met alle nabestaanden van de slachtoffers, maar het lijkt erop dat de techniek de mens niet altijd dient
  5. [verwijderd] 24 maart 2015 14:34
    Beste beursgoere1969, gva380 en relpinda,

    Excuses, dat ik een verkeerde indruk heb gewekt door een plaatje met een KLM-vliegtuig. Ik moest naar de tandarts en toen heb ik het eerste beste plaatje met een vliegtuig dat ik had gebruikt.

    Ik heb dit inmiddels aangepast met een andere afbeelding.

    Groetjes Nick
  6. relpinda 24 maart 2015 14:52
    quote:

    Redactie IEX.nl schreef op 24 maart 2015 14:34:

    Beste beursgoere1969, gva380 en relpinda,

    Excuses, dat ik een verkeerde indruk heb gewekt door een plaatje met een KLM-vliegtuig. Ik moest naar de tandarts en toen heb ik het eerste beste plaatje met een vliegtuig dat ik had gebruikt.

    Ik heb dit inmiddels aangepast met een andere afbeelding.

    Groetjes Nick

    Beste Nick, Je hoeft hier helemaal geen verantwoording af te leggen waar je was etc.
    Gaat puur om de feiten. Bij dergelijke ongelukken moet je heel voorzichtig zijn en beter helemaal geen plaatjes. Tekst, info is meer dan genoeg.

    dank en suc6.
  7. [verwijderd] 24 maart 2015 15:41
    quote:

    patient schreef op 24 maart 2015 14:19:

    www.nrc.nl/handelsblad/van/2011/mei/2...

    2e keer dat een airbus A320 van grote hoogte crashed. In 2009 crashte een airbus, waarbij een defecte snelheidsmeter leidde tot verkeerd ingrijpen van piloten. De snelheidsmeters van alle A320"s zijn toen vervangen. Ook nu is het vliegtuig in korte tijd van grote hoogte gaan dalen terwijl het wel recht door vloog. 15:00 uur volgt er een persconferentie. Ik leef mee met alle nabestaanden van de slachtoffers, maar het lijkt erop dat de techniek de mens niet altijd dient
    Ik wil u toch graag even corrigeren in dit verhaal. Het gaat hier om een ander type toestel dan in 2009.

    Even zonder al te veel speculeren de achtergrond:
    Een vliegtuig op plafondhoogte vliegt enkele kilometers per uur onder de topsnelheid en enkele kilometers per uur boven de overtreksnelheid. Een schijnbaar onschuldige fout (iets langzamer vliegen) kan daardoor als gevolg hebben dat het vliegtuig als een blaadje uit de lucht valt. Zelfs met de juiste skills en equipment is een crash dan vaak niet af te wenden. De kans op deze manier van overtrekken wordt aanmerkelijk kleiner naar mate men lager vliegt. De eerste berichten geven aan dat het vliegtuig rond 30.000 voet vloog (opmerkelijk laag) en in 8 minuten de grond op ongeveer 8000 voet raakte. Al met al lijkt me het overtrekken (stall) waar u het over heeft onwaarschijnlijk.

    Het lijkt waarschijnlijk dat niet Airbus, maar Lufthansa de grootste klappen gaat krijgen. De motoren van het toestel zijn overigens gemaakt door CFM international, een joint venture tussen GE en Safran. Beide aandelen reageren niet bepaald heftig.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links