Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Bakermat van de chemie levert straks het witte goud: lithium Grote afhankelijkheid van het buitenland Voor de Duitse industrie is de beschikbaarheid van lithium cruciaal. Een studie van IW Consult en het Fraunhofer Instituut, verricht voor de staatsontwikkelingsbank KfW, gaf begin maart aan dat in 2022 480.000 Duitse banen gerelateerd waren aan lithium. Zo’n 85% daarvan heeft betrekking op de automobielindustrie. De instituten ramen de waarde van Duitse producten met lithium op €216 mrd, en komen op een toegevoegde waarde van €69 mrd. Volgens de onderzoekers zal het belang van lithium voor de Duitse economie vanwege de voorziene groei van de vloot elektrische auto’s de komende jaren verder toenemen. Ze wijzen erop dat Duitsland nu bijna 100% van het lithium dat als grondstof nodig is uit het buitenland haalt. Daarbij gaat het veelal om Zuid-Amerika en om China. Bij dat laatste land, dat Australisch lithiumerts verwerkt, signaleren de instituten mogelijke ‘politiek gemotiveerde leveringsrisico’s’. IW Consult en Fraunhofer achten verstoring van leveranties op de korte en middellange termijn weliswaar ‘onwaarschijnlijk’. Maar in de verdere toekomst nemen de onzekerheden toe, aldus de instituten. Eigen productie en winning is dus verstandig Behoefte aan steun In het Ertsgebergte bij Zinnwald (Saksen) wil Zinnwald Lithium vanaf 2028 lithium via mijnbouw winnen. Een kwart van de aandelen van dat bedrijf is van het aan de Amsterdamse beurs genoteerde AMG. AMG Lithium, dat in Frankfurt Höchst een vestiging heeft voor onderzoek, wil blijkens het jaarverslag in het tweede kwartaal van dit jaar in Bitterfeld-Wolfen (Saksen-Anhalt) beginnen met de productie van lithiumhydroxide. ‘Maar de trend blijft elektrisch’
Blijkbaar worden er ook nog steeds batterijen gemaakt zonder gebruik van lithium. We hebben de Volvo EX 30 extended range gekocht en die maakt gebruik van de NMC technologie en de goedkopere versie van de Volvo EX 30 maakt gebruik van de LFP technologie. Mvg
christo1 schreef op 23 april 2024 21:35 :
Blijkbaar worden er ook nog steeds batterijen gemaakt zonder gebruik van lithium.
We hebben de Volvo EX 30 extended range gekocht en die maakt gebruik van de NMC technologie en de goedkopere versie van de Volvo EX 30 maakt gebruik van de LFP technologie.
Mvg
LFP staat voor Lithium Ferro Phosphate NMC lithiumnikkel-mangaan-kobaltoxide Deze bevatten beide lithiumpoworks.com/nl/een-vergelijking-van-d...
Europese bedrijven en banken moeten de investeringen in cruciale mineralen stimuleren, zegt een functionaris. Europese bedrijven zoals autofabrikanten en financiële instellingen moeten de investeringen in cruciale mineralen voor de regio opvoeren om binnenlandse bronnen van de belangrijkste grondstoffen voor de energietransitie te ontwikkelen, aldus het hoofd van een door de EU gefinancierde organisatie. De Europese Unie heeft een ambitieuze routekaart gelanceerd om de productie van mineralen zoals lithium en zeldzame aardmetalen die nodig zijn voor elektrische voertuigen (EV’s) en windturbines te versnellen.www.mining.com/web/european-firms-ban...
In de "Voorbeurs" van vandaag: Vier Redenen om in lithium te beleggenwww.iex.nl/Artikel/795062/AEX-verwerk...
Het mannetje van de radio schreef op 23 april 2024 11:53 :
De TOB is een belasting op transacties in financiële instrumenten op een beurs of via een Belgische tussenpersoon. België voerde de belasting in 1927.
Bron: Google ;-)
Ter verduidelijking huidige TOB, bij iedere muisklik wordt een kleine belasting geheven t.w. 0,35 %. Tot volle tervredeheid van 99% van de beleggers.
Musk moet en zal zijn bonus hebben. Verkoopcijfers vallen tegen en 10 procent personeel wordt ontslagen, maar dat deert Musk niet Tesla zit in zwaar weer. Dat komt door dalende verkopen, ontslagen, problemen met de auto's én gedoe met een bonus van 53 miljard euro die topman Elon Musk wil hebben. In het land der blinden is eenoog koning. Lange tijd stond Tesla dan ook onbetwist aan kop met zijn superieure techniek en gelikte auto's. Maar nu worden de Amerikaanse auto's van Elon Musk links en rechts ingehaald door de Chinezen én de Duitsers. Wat is er toch aan de hand met de Tesla? Heel veel tegelijk. Met stip op één: China spuugt in een onnavolgbaar tempo nieuwe elektrische modellen uit. Niet langer Tesla maar het Chinese BYD, Build Your Dreams, verkoopt nu de meeste elektrische auto's. Zeekr, NIO, Xpeng, Aiways: de lijst nieuwkomers uit China is lang. En Europese kopers blijken trouw aan de eigen merken. BMW, Audi, Mercedes, allemaal maken ze gelikte elektrische auto's die de concurrentie met Tesla aankunnen. Volkswagen staat met de ID3 en ID4 gewoon in de top 10 meest verkochte elektrische auto's. Oude auto's Tegen al de nieuwe flitsende modellen uit Europa en China steekt de portefeuille van Tesla schril af. Het tweede grote probleem. Model S is al twaalf jaar oud, Model 3 is al zeven jaar nagenoeg ongewijzigd en Model Y is ook al vijf jaar oud. Wat betreft batterij en aandrijflijn zijn ze zeker nog bij de tijd en ook verbeterd in de afgelopen jaren, maar qua carrosserie worden de Tesla's sleets en bijna ouderwets. ,,Voor verrassingen moet je bij Elon Musk zijn, niet bij Tesla'', zegt autojournalist Ronald Tameling. Hij constateert dat de markt voor elektrische auto's wezenlijk is veranderd. ,,Tesla adverteert, je ziet het merk op beurzen en evenementen verschijnen. Dat hadden ze nooit nodig.'' Maar nu moeten de Amerikanen wel. De verkopen van Tesla vallen tegen. Voor het eerst in vier jaar verkocht Tesla afgelopen kwartaal minder auto's; slechts 387.000 stuks. Musk reageerde meteen - en rigoureus. Hij ontslaat 10 procent van het personeel om kosten te besparen en afgelopen weekeinde verlaagde hij de prijs van de Tesla's om de verkoop op te krikken. In China reageerden de concurrenten zonder een spoor van twijfel door óók de prijzen te verlagen. Al anderhalf jaar proberen Tesla en de Chinezen elkaar met prijsverlagingen klein te krijgen. Musk strijkt daarmee ook grote zakelijke klanten tegen de haren in. Leasemaatschappijen en verhuurbedrijven ergeren zich groen en geel, want bij iedere prijsverlaging moeten zij meer afschrijven op hun Tesla's. Verhuurder Sixt stopte daardoor zelfs helemaal met Tesla. ,,Met de prijsverlagingen probeert Tesla de productie op peil te houden of te verhogen. Want nu worden er te weinig auto's gemaakt om de fabrieken vol te laten draaien, en de productie opschroeven mag ten koste gaan van alles. Steeds meer auto's verkopen, dat is wat Tesla heeft beloofd. Dat gaat natuurlijk zwaar ten koste van de winstgevendheid. Tesla koopt met de prijsverlagingen marktaandeel'', zegt Rico Luman, sectoreconoom automotive bij ING. Pijn En dat doet Tesla veel pijn. Minder omzet, minder winst. Het slechte nieuws is al terug te zien in de koers van het bedrijf. In augustus tikte de koers nog de 300 dollar aan, deze week ging het bedrijf andermaal onderuit en zakte terug tot 140 dollar. Want wéér een prijzenoorlog is slecht voor de winst. De jongste slag in de prijzenoorlog leverde het bedrijf weer een koersdaling van 4 procent op. Luman: ,,Tesla is de dominantie aan het verliezen. Dat is hoe de markt werkt. Ze waren voorloper en de markt werd volwassen, dus dan kun je natuurlijk ook verwachten dat er meer concurrentie komt.'' Maar Tesla is zeker niet afgeschreven. Het is een gezond bedrijf en wat betreft aandrijftechniek behoort het nog altijd tot de top. En bijna niemand kan een auto zo efficiënt produceren als Tesla. En bovendien: het gerucht gaat dat Tesla met een revolutionaire batterijtechniek komt: lichter, goedkoper en krachtiger. Als dat lukt is Musk weer de man die alles in goud verandert. Topman Elon Musk is een briljant zakenman, maar hij is ook de man die veel van zijn beloftes niet waarmaakt. En die grootspraak van Musk, begint beleggers te irriteren. De Tesla 2 bijvoorbeeld - een kleine goedkopere Tesla, dé auto voor de Europese markt - is er niet gekomen. En de consument is juist op zoek naar die betaalbare elektrische auto. Musk heeft het plan in de ijskast gezet en zou nu mikken op een kleine zelfrijdende taxi. Beleggers geloven hem niet meer. Hij belooft al jaren een volledig zelfrijdende auto, maar het lukt niet. De met veel bombarie aangekondigde Cybertruck kampt met kinderziektes. Het gaspedaal vertoont gebreken, waardoor Tesla 4000 exemplaren terugroept om te repareren. En de als robuust aangeprezen pick-uptruck kan er niet tegen als de auto met water wordt schoongespoten, zo toont een filmpje op TikTok. En dan is er nog de commotie rond de geplande bonus voor Elon Musk, het laatste probleem. Volgens afspraken uit 2018 zou hij 53 miljard euro krijgen, omdat hij de automaker zo succesvol heeft gemaakt, ook al bladdert dat succes nu in sneltreinvaart af. Getorpedeerd Nooit kreeg één mens zo'n astronomisch hoge bonus. Een Amerikaanse rechter in de staat Delaware torpedeerde het plan begin dit jaar omdat het niet eerlijk was tegenover de aandeelhouders - een aandeelhouder was naar de rechter gestapt - maar Tesla (lees: Musk) vraagt de aandeelhouders opnieuw om goedkeuring. Er is een truc uitgedacht: Tesla verhuist op papier naar Texas en daar geldt de uitspraak van de rechter in Delaware niet. En dan kan Musk, die het volgens Tesla al zes jaar zonder inkomen moet doen, zijn miljarden krijgen. Of de aandeelhouders gezien de koersverlagingen en hun persoonlijke verliezen er enthousiast mee in zullen stemmen, dat is de vraag.
Futures-markttrends: Het belangrijkste termijncontract voor lithiumcarbonaat (2407) kende een stijging van 1,33%. Het opende op 109.800 yuan/ton (~$15.144,83 USD/ton) en sloot op 110.400 yuan/ton (~$15.227,59 USD/ton). De handelsactiviteit was robuust: het volume bereikte 179.713 lots en de open rente steeg met 2.176 lots naar 178.807 lots. news.metal.com/newscontent/102726470/... Dat wij dalen ongelooflijk
Lepre Chaun schreef op 24 april 2024 14:38 :
Futures-markttrends:
Het belangrijkste termijncontract voor lithiumcarbonaat (2407) kende een stijging van 1,33%. Het opende op 109.800 yuan/ton (~$15.144,83 USD/ton) en sloot op 110.400 yuan/ton (~$15.227,59 USD/ton). De handelsactiviteit was robuust: het volume bereikte 179.713 lots en de open rente steeg met 2.176 lots naar 178.807 lots.
news.metal.com/newscontent/102726470/... Dat wij dalen ongelooflijk
Elke stijging van de koers wordt gelijk naar beneden getikt. Te weinig kopers en daardoor is de koers gemakkelijk te beïnvloeden.
Douwes schreef op 24 april 2024 14:46 :
[...]
Elke stijging van de koers wordt gelijk naar beneden getikt. Te weinig kopers en daardoor is de koers gemakkelijk te beïnvloeden.
Ja heel frustrerend, tijd dat er wat positieve berichten komen. Lijkt me stug dat er niets te melden is....
geldmaker schreef op 24 april 2024 15:40 :
[...]
Ja heel frustrerend, tijd dat er wat positieve berichten komen. Lijkt me stug dat er niets te melden is....
Nou Tesla vet groen. En hier wij de sjakie van de Beurs
geldmaker schreef op 24 april 2024 08:56 :
[...]
Ter verduidelijking huidige TOB, bij iedere muisklik wordt een kleine belasting geheven t.w. 0,35 %. Tot volle tervredeheid van 99% van de beleggers.
Hier blijfven de nieuw gekozen kamerleden ondanks de oplopende staatsschuld maar op hun handen zitten. Heb er diverse mails aan gewijd maar vooralsnog ( ondanks diverse verkiezings beloften) nada.
Nog even een douwtje na in de eindveiling.. ;-(
Wat leesvoer. Supply of critical battery metals such as lithium, nickel and cobalt can "comfortably" meet current demand after major mining and refining investment over the past five years, according to IEA's latest Global EV Outlook 2024. Global supply of lithium, nickel and cobalt in 2023 exceeded demand by 10pc, 8pc and 6.5pc, respectively, said IEA. Lithium demand for battery rose by 30pc on the year to around 140,000t, that of cobalt increased by 15pc to 150,000t, and nickel rose by 30pc to 370,000t. Continued rapid growth in mining and refining is needed to meet future demand and avoid supply chain bottlenecks, but battery technology advancements can potentially mitigate the demand, IEA said. IEA noted overcapacity has brought critical minerals prices and battery costs down but is also squeezing mining firms' cash flows and margins, with many companies struggling to stay afloat. Australia's nickel industry has been hit hard this year, with multiple producers ceasing operations following a sharp nickel market downturn, having to compete with rising nickel supply from Indonesia. Western Australia had to resort to providing royalty rebates to struggling nickel producers. Low lithium prices are threatening the survival of greenfield lithium project developers, and also affecting some established participants. Major Chinese lithium producer Tianqi Lithium on 23 April issued a profit warning to its shareholders, citing a significant fall in lithium product sales price. Tianqi warned of a net loss of 3.6bn-4.3bn yuan ($497-593mn) in January-March, drastically below a net profit of 4.88bn yuan for the same period a year earlier. Global lithium firm Arcadium Lithium earlier this year warned that current market prices will weigh on future supply. Cobalt prices in China are also under pressure, with market participants forecasting the downtrend to continue at least until the end of this year. "Everyone's mentally prepared that this year's a tough year, even 2025 [can be tough]," said a lithium market participant, noting the adverse effects from this year's global economic downturn. Battery EV battery demand rose by 40pc on the year to 750GWh in 2023, but at a lower rate as EV demand growth also slows down. Among major markets, US and Europe grew the fastest by 40pc on the year, while China — the largest market — grew by 35pc. Battery demand in the rest of the world grew by 70pc, but was still lower than 100GWh. China's battery demand reached 415GWh in 2023, while Europe and US trailed behind at 185GWh and 100GWh, respectively. Battery output in Europe and US were 110GWh and 70GWh, respectively. Lithium-ion battery output in China was 940GWh in 2023, according to data from the country's Ministry of Industry and Information Technology (MIIT). China is leading the way, but it comes at the cost of "high levels of overcapacity", IEA noted. China used less than 40pc of its maximum cell output, with its installed manufacturing capacity of cathode active material and anode active material at almost four and nine times greater than global EV cell demand in 2023. Homegrown current and additional EV battery manufacturing capacity in Europe and US are scarce. South Korean firms account for over 350GWh of manufacturing capacity outside of South Korea, with around 75pc of existing manufacturing capacity in Europe owned by South Korean firms. Japanese and Chinese firms have 57GWh and 30GWh of capacity, respectively, outside of their own countries. Mvg
BHP heeft een overnamebod uitgebracht op 56 miljard dollar aan Britse grondstoffen, de zwaargewicht Anglo-Amerikaanse, in wat een van de grootste deals in de mijnbouw dit jaar zou zijn.www.afr.com/companies/mining/bhp-lobs... Er blijven dus gewoon overname biedingen doorgaan . Zouden ze ook naar AMG kijken? We zijn wel heel erg ondergewaardeerd. Voor een appel en ei .
Behalve AMG heb ik gisteren wat LAC gekocht: USD: 4,49 Lithium Americas Corp. (LAC) nyse
Gouwe kruissie gaan we nog net "doen" , maar het enthousiasme straalt er niet vanaf ;-( De 22 komt weer in zicht ? Succes
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)