Login
 

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
17 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Brievenbus
0
Aha!
Vorig jaar haalde de AEX (en de AEX herbeleggingsindex) voor het eerst in bijna 20 jaar een fractie van de achterstand in die ze in diezelfde bijna 20 jaar op de andere echte beurzen hadden opgelopen; en dat was dus abnormaal?
Ja, dan komt nu weer alles prima in orde volgens jou, want nu dalen we weer wat meer dan de rest....
NielsvanderStappen
0
Probleem is natuurlijk wel, dat je nooit bij het begin van dalende koersen al echt weet wat er aan de hand is. Voorjaar 2008 kon je ook nog denken, dat het wel mee zou vallen...
Brievenbus
0
quote:

BEN RisQuant schreef op 9 feb 2018 om 16:33:


AEX is minder gedaald dan de S&P500...


Agossie.
Da's dan zo ongeveer voor het eerst in bijna 20 jaar.

Of, anders uitgelegd aan de "beleggers" zonder enige ervaring, de S&P 500 heeft het vele, vele jaren zo ongelooflijk veel beter gedaan dan de AEX dat het niet zo heel raar is dat de S&P 500 nu een fractie meer gedaald is.

Overigens zet men momenteel in A'dam alles op alles om dat alsnog "goed" (lees, slecht) te maken.
Tja, vrijdagmiddag, dan moet er zo laag mogelijk gesloten worden, daar is op ingezet / gegokt.
lanciared
0
Economie draaide goed, ging verder de goede richting uit, met prima vooruitzichten, lage rente, heel behoorlijke resultaten van heel vele fondsen, en internationaal nog een vrij lage waardering ; dan is het echt wel normaal dat de koersen naar omhoog gingen.

Macroeconomisch ziet alles er nog steeds heel goed uit. Vele bedrijven zullen ook nog verder goede resultaten gaan publiceren bij komende cijfers, met prima vooruitzichten.
Aandelenkoersen hoeven dan niet afgehakt te worden.
Brievenbus
0
Ach, kijk KPN 's, zonder omzet weer 3% er af, tja, er is wat op ingezet, en, lukt goedkoop.
ressiva_
0
Koers van de AEX is nu hetzelfde als op 1 april vorig jaar: nl. 516
Dus in feite in 10 maanden niks gestegen!
BEN RisQuant
0
quote:

Brievenbus schreef op 9 feb 2018 om 16:50:


[...]

Agossie.
Da's dan zo ongeveer voor het eerst in bijna 20 jaar.



Agossie.

Dat zit een beetje in je hoofd.

Als je naar de cijfers kijkt is Nederland de afgelopen 10 jaar een beter beleggingsland geweest dan de rest van Europa en ook de motor Duitsland.

Maar als je vergelijkt met het beste jongetje van de klas (de VS de afgelopen 10 jaar inderdaad, tien jaar ervoor duidelijk NIET) haal je altijd mindere cijfers en ben je altijd teleurgesteld.

Ook een keuze natuurlijk.
Brievenbus
0
Ben nou toch!

Het eerste (versus Europa in het algemeen en de Dax in het bijzonder) klopt niet als we het over de AEX (ja, ook met betrekking tot de AEX herbelegginsversie) hebben.
Echt totaal niet, en, da's algemeen bekend.
Dat klopt alleen maar volgens de beroemde / beruchte Ben cijfertjes.... :-)

En over het 2e begin ik maar niet eens..... :-)

Prettig weekend!
Brievenbus
0
Mja, typisch Ben... :-)

Anderen vergelijken gewoon de herbeleggings versie van de AEX met de DAX en zien heel wat anders.... :-)
Ach, die wijsheid (het grove achterblijven van de AEX deze eeuw) was enige tijd geleden zelfs op de voorpagina van IEX te lezen, en, kuch, dat zegt wel wat, die houden dat liever voor zich.. :-)
BEN RisQuant
0
Ik heb niet de beschikking over de herbeleggingsindex van de AEX.

Maar denk je niet dat een AEX tracker en DAX tracker en EuroStoxx50 tracker een goed genoeg beeld geven?
BEN RisQuant
2
DAX Kursindex +88% sinds eind 2008
AEX Koersindex +111% sinds eind 2008

EuroStoxx 50 +31% sinds eind 2008
Brievenbus
0
Tja, ik schreef dus al, zelfs de redactie van IEX kwam er enige tijd geleden na een uitgebreid onderzoek al stevig balend achter dat de AEX herbeleggingsindex gedurende een heel lange periode inderdaad nogal grof achter was gebleven op de DAX, maar, dan komt Ben weer ........ :-)

Afijn, Yanks vonden het gisteren dus NIET nodig om op de low de week uit te gaan......
BEN RisQuant
0
Er is altijd wel een periode te vinden dat Nederland het beter doet dan Duitsland en omgekeerd. Er zijn ook genoeg periodes dat Nederland het beter doet dan de VS en omgekeerd.

Maar komt dat door manipulatie, of door bijvoorbeeld fundamentele oorzaken als winstontwikkeling. Oordeel zelf:

Bijlage:
BEN RisQuant
0
17 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: IEX Beleggersdesk

De IEX Beleggersdesk bestaat uit een aantal beursexperts die ieder voor zich jarenlange ervaring hebben op de financiële markten. De beleggersdesk speurt de hele wereld af op zoek naar beleggingska...

Meer over IEX Beleggersdesk

Recente columns van IEX Beleggersdesk

  1. 09 feb "Niet dip abnormaal, maar het ja... 17
Gesponsorde links