Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 34,405 10 mei 2024 17:38
  • +0,445 (+1,31%) Dagrange 34,165 - 34,445
  • 4.541.944 Gem. (3M) 7,1M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell? -- Vervolg

22.761 Posts
Pagina: «« 1 ... 441 442 443 444 445 ... 1139 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 7 februari 2023 23:56
    quote:

    Ron-tron system schreef op 7 februari 2023 22:41:

    [...]
    Ja klopt.
    Stel Shell gaat van 27,70eur naar 24,5eur dan staan alle 30posities in en als de koers dan verder daalt vangen deze opties het volledige fictief verlies op.
    Het is dan zelfs een ideaal scenario om verder te dalen omdat het niets kost en het opwaarts potentieel hoger wordt.
    Dus via deze premie gaat je totale investering van 15000x26eur gak dus 390000eur een max fictief verlies van 1,5eur of 22500eur lopen in een worst case scenario waar de koers onder je range gaat.

    Ik blijf het knap vinden hoe je ongerealiseerd verlies fictieve verliezen noemt en er heilig in gelooft. Ik heb dat ook geprobeerd met mijn Tesla Turbo Shorts met SL 166 $. Toen de koers op $ 103 stond een leuke papieren/fictieve winst en toen het vervolgens omhoog spoot: "Ach, het is maar fictief verlies". En toen spoot de koers er met een noodgang doorheen en was het auw.

    En nu staat het op $ 195 en ben ik héél blij dat ik met die SL van 166 voor ernstiger rampspoed behouden ben gebleven.
  2. forum rang 6 Take a sisi 7 februari 2023 23:58
    quote:

    bp5ah schreef op 7 februari 2023 23:35:

    [...]
    Benieuwd wat dat gaat doen met de markt.

    Brent inmiddels in de nw sessie boven de $84 Day's Range: 84.06 - 84.13, latest .08
    Ja klopt zag ik ook , Opec speelt het netjes , laat de vraag naar olie maar lekker oplopen beslechten van hoge inflatie kan uitmonden in een terugloop van energieverbruik maar dat betekent nog niet direct minder verbruik dan een jaar geleden en als het spel netjes gespeeld wordt ook zeker geen oplopende olievoorraden , vergeet ook niet het huidige energie verbruik tegen de vraag van totale wereldeconomie af te zetten .
    Werkgelegenheid en economische groei heeft vaak de neiging zich te verplaatsen naar waar de meeste winst gegenereerd kan worden .
    Energie zit in de basis van elk product , we kunnen niet zonder .
  3. forum rang 9 Ron-tron system 8 februari 2023 00:08
    quote:

    DeLa(s)Vega(s) schreef op 7 februari 2023 23:56:

    [...]

    Ik blijf het knap vinden hoe je ongerealiseerd verlies fictieve verliezen noemt en er heilig in gelooft. Ik heb dat ook geprobeerd met mijn Tesla Turbo Shorts met SL 166 $. Toen de koers op $ 103 stond een leuke papieren/fictieve winst en toen het vervolgens omhoog spoot: "Ach, het is maar fictief verlies". En toen spoot de koers er met een noodgang doorheen en was het auw.

    En nu staat het op $ 195 en ben ik héél blij dat ik met die SL van 166 voor ernstiger rampspoed behouden ben gebleven.
    Ik kan het toch moeilijk gerealiseerd verlies noemen als de posities blijven lopen.
    Maar ok het max verlies dus niet fictief is dan 22500eur of 6% op je investering als de koers onder de range gaat.
    Blijft de koers boven de range 4maanden verlies je 7500eur aan premie.
    Je moet durven een deel van je winsten af te geven 30% om al verder te denken dan wat de koers nu lijkt te gaan doen en bescherming in te bouwen.
    De meesten willen die 7500eur aan premie niet uitgeven omdat ze nu denken dat shell toch nooit onder de 25eur gaat voor juni en het dan als een verliespremie beschouwen.
  4. forum rang 6 Candelll 8 februari 2023 07:03
    Brent-futures op ruwe olie bleven woensdag boven de $ 83 per vat na een rally van twee opeenvolgende sessies, ondersteund door gegevens uit de industrie waaruit bleek dat de Amerikaanse ruwe-olie-voorraden vorige week met 2,18 miljoen vaten daalden, wat de prognoses voor een stijging van 2,15 miljoen vaten trotseerde. Risicovolle activa kregen ook steun nadat Jerome Powell, voorzitter van de Federal Reserve, minder agressief klonk dan de markten hadden verwacht. Hij zei dat meer renteverhogingen waarschijnlijk nodig zullen zijn als de banenmarkt sterk blijft, maar hield vol dat de desinflatie is begonnen. Ondertussen steeg de internationale oliebenchmark bijna 5% in de afgelopen twee sessies, omdat de opgeschorte activiteiten van een belangrijke olieterminal in Turkije als gevolg van de recente aardbeving en een onverwachte sluiting van een groot olieveld in Noorwegen de bevoorradingsproblemen aanwakkerden. Beleggers bleven ook optimistisch over het herstel van de vraag in China, terwijl ze de impact beoordeelden van een Europees importverbod over zee en prijsplafonds voor Russische olieproducten die zondag van kracht werden.
  5. forum rang 4 Cornel1959 8 februari 2023 08:02
    quote:

    Rookie90 schreef op 7 februari 2023 21:58:

    [...]

    Maar even een tijdje iets anders doen dan maar. Handelen in de 27 voel ik mij minder comfortabel. Zijn er nog andere dividend aandelen die leuk zijn om in te handelen en waar nog ruimte omhoog is? ING? ABN?
    Ik ook in NN. Koers is 25% gezakt. Is erg veel voor dit aandeel. Bovendien op deze koers tussen 6 en 7% dividend. Kun je geen buil aan vallen.
  6. forum rang 6 Arie Jan 8 februari 2023 08:03
    quote:

    Candelll schreef op 8 februari 2023 06:58:

    7 groen pijlers op moment van schrijven, dus bij poker ga je all in bij de opening
    ben er niet gerust op. Vanmiddag vast goeie voorraden. Maar als iedereen denkt dat het stijgt, je kent shell hè ;-)staan we zo weer op 27
    Bij mij gaan er wat stuks uit boven de ,86 en .99
  7. forum rang 9 Ron-tron system 8 februari 2023 08:17
    quote:

    Candelll schreef op 8 februari 2023 06:58:

    7 groen pijlers op moment van schrijven, dus bij poker ga je all in bij de opening
    De 3 indicatoren goud/olie/futs staan niet groen dus geen bestens in voorlopig.
    Hoop dat de koers vandaag wel even piekt 28eur om put opties in te slaan.

  8. forum rang 4 Ernie1966 zonder Bert 8 februari 2023 08:24
    Equinor (EQNR.OL) boekte woensdag een recordaangepaste bedrijfswinst van $ 74,9 miljard voor 2022, meer dan het dubbele van het vorige record dankzij stijgende gasprijzen en met resultaten over het vierde kwartaal die de verwachtingen van analisten overtroffen.

    De gecorrigeerde winst vóór belasting en rente van de olie- en gasproducent voor oktober-december steeg van $ 15 miljard een jaar eerder naar $ 15,1 miljard, beter dan de $ 14,4 miljard die voorspeld was in een peiling onder 25 analisten samengesteld door Equinor.

    De nettowinst voor het jaar bedroeg $ 28,7 miljard, een stijging ten opzichte van $ 8,6 miljard een jaar eerder, en sloot zich aan bij wereldwijde olie- en gasreuzen zoals ExxonMobil(XOM.N), Shell(SHEL.L) en BP(BP.L) die een recorddieptepunt rapporteerden lijnen.

    Het meerderheidsstaatsbedrijf werd vorig jaar Europa's grootste leverancier van aardgas toen het Russische Gazprom (GAZP.MM) de leveringen stopte te midden van de steun van het Westen aan Oekraïne, waardoor de Europese gasprijzen naar recordhoogtes stegen.
  9. forum rang 4 hanspjak@gmail.com 8 februari 2023 08:31
    Ik luister hier... dus handelsrange was tot aan 27.20.. met tendens om naar 24.50-26.50 te gaan , de Brent longs van 80 gingen er automatisch uit op 82.. want recessie op komst .. vanaf 27.40 begonnen mijn short- aankopen. Ijzeren voorraad aanzienlijk naar beneden gebracht ondanks dat het geld nog altijd tegen de plinten klotst in de olie industrie. De moraal van het verhaal is dat het gisteren voor mij geen goede Shell dag was. Vanmorgen gedeeltelijk TradeGate long gegaan om de boel wat in balans te brengen.. Rontron blinkt niet altijd ..

    Gelukkig spreekt AJ me een beetje moed in..
  10. forum rang 4 Ernie1966 zonder Bert 8 februari 2023 08:33
    De Franse oliemaatschappij TotalEnergies (TTEF.PA) boekte in 2022 een record gecorrigeerde nettowinst van $ 36,2 miljard, het dubbele van het niveau van een jaar eerder, en deed mee aan de enorme inkomsten van de sector als gevolg van hogere olie- en gasprijzen sinds Rusland Oekraïne binnenviel.

    Het gecorrigeerde nettoresultaat van TotalEnergies voor het vierde kwartaal bedroeg $ 7,6 miljard, inclusief een bijzondere waardevermindering van $ 4,1 miljard in verband met de deconsolidatie van zijn belang in het Russische gasbedrijf Novatek (NVTK.MM).De nettowinst voor de laatste drie maanden van het jaar was in lijn met de schattingen van analisten in een consensus van Refinitiv en vergeleken met $ 6,8 miljard een jaar eerder en $ 9,9 miljard in het derde kwartaal van 2022.

    Het bedrijf zei dat het een dividend van 2,81 euro per aandeel zou voorstellen, een stijging van 6,4% ten opzichte van een jaar eerder en bovenop een reeds aangekondigde speciale uitbetaling van 1 euro per aandeel.

    Zoals eerder aangekondigd, boekte TotalEnergies in het vierde kwartaal een voorziening van $ 1,7 miljard voor buitengewone meevallers in de Europese Unie en Groot-Brittannië.

    Het bedrijf zei dat het in 2023 netto-investeringen van $ 16-18 miljard verwachtte, inclusief $ 5 miljard voor koolstofarme energie.
  11. forum rang 9 Ron-tron system 8 februari 2023 08:40
    quote:

    Realistische Optimist schreef op 8 februari 2023 08:31:

    Ik luister hier... dus handelsrange was tot aan 27.20 , de Brent longs van 80 gingen er automatisch uit op 82.. .. vanaf 27.40 begonnen mijn additionele short- aankopen. Ijzeren voorraad aanzienlijk naar beneden gebracht ondanks dat het geld nog altijd tegen de plinten klotst. De moraal van het verhaal is dat het gisteren voor mij geen goede Shell dag was. Vanmorgen gedeeltelijk TradeGate long gegaan om de boel wat in balans te brengen.. Rontron blinkt niet altijd ..
    Shorts pas vanaf 28eur.
    De long positie gingen tot 27,70eur maar gisteren wel .56 afgesloten.

22.761 Posts
Pagina: «« 1 ... 441 442 443 444 445 ... 1139 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Hoe houdbaar is het hoge dividend van Shell als de olieprijs gaat dalen?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links