Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,880 23 apr 2024 17:38
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 33,785 - 34,090
  • 5.322.034 Gem. (3M) 7,6M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell? -- Vervolg

22.553 Posts
Pagina: «« 1 ... 440 441 442 443 444 ... 1128 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 Ron-tron system 7 februari 2023 22:14
    De koers gaat morgen met beetje geluk 27,80-28,20eur doen en dit is het ideale moment om de Ron tron reeks langs de onderkant te beschermen.
    Deze momenten komen niet dikwijls voorbij met shell.
    Ik ga dan voor put opties 25eur juni’23 en de premie zal rond de 50cent bedragen.
    Dus 15kst Shell range geeft dan 150contracten en 7500eur premie en ik ben dan 5maanden beschermd tegen een lagere koers dan 24,5eur.
    Kost geld maar 1maand opofferen om 4 maanden beschermd te zijn is maar 25% van het 30% beschikbare shortbudget.
  2. forum rang 4 Mr.Haas 7 februari 2023 22:19
    quote:

    Rookie90 schreef op 7 februari 2023 21:58:

    [...]

    Maar even een tijdje iets anders doen dan maar. Handelen in de 27 voel ik mij minder comfortabel. Zijn er nog andere dividend aandelen die leuk zijn om in te handelen en waar nog ruimte omhoog is? ING? ABN?
    Besi gaat ook op en neer
  3. forum rang 9 Ron-tron system 7 februari 2023 22:19
    quote:

    Rookie90 schreef op 7 februari 2023 21:58:

    [...]

    Maar even een tijdje iets anders doen dan maar. Handelen in de 27 voel ik mij minder comfortabel. Zijn er nog andere dividend aandelen die leuk zijn om in te handelen en waar nog ruimte omhoog is? ING? ABN?
    Hier draait barrick gold goed tot 19usd max daarboven ook niet handelen.
  4. mvandek 7 februari 2023 22:20
    quote:

    Ron-tron system schreef op 7 februari 2023 21:45:

    [...]
    Het is rendement dat je krijgt vanuit een aandelenpositie maar is geen rendement op jouw portefeuille omdat het aandeel daalt met dezelfde waarde van het dividend op ex-dividend,
    Dus koers 10eur dividend 25cent wordt geen 10,25eur maar blijft 10eur.
    Als dit zelfde bedrijf geen dividend uitkeert heb je net evenveel rendement op je portefeuille omdat er dan ook niets van de koers afgaat en de waarde in je aandelenpositie blijft.
    Wie 100keer de dag voor ex dividend uitstapt en meteen op ex dividend weer instapt zal heel dicht bij hetzelfde rendement uitkomen dan wie gewoon laat lopen en dividend uitgekeerd krijgt.
    Dus het dividend zelf is geen rendement op de totale positie,

    Koers 10 eur met 25 cent dividend betekent dus dat de koers 9,75 wordt bij ex-dividend.
    Koers 10 eur zonder dividend zal de koers doen blijven liggen op 10.
    Ergo, een sigaar uit eigen doos.
  5. forum rang 5 DPL64 7 februari 2023 22:23
    quote:

    Ron-tron system schreef op 7 februari 2023 22:14:

    De koers gaat morgen met beetje geluk 27,80-28,20eur doen en dit is het ideale moment om de Ron tron reeks langs de onderkant te beschermen.
    Deze momenten komen niet dikwijls voorbij met shell.
    Ik ga dan voor put opties 25eur juni’23 en de premie zal rond de 50cent bedragen.
    Dus 15kst Shell range geeft dan 150contracten en 7500eur premie en ik ben dan 5maanden beschermd tegen een lagere koers dan 24,5eur.
    Kost geld maar 1maand opofferen om 4 maanden beschermd te zijn is maar 25% van het 30% beschikbare shortbudget.

    Waarom niet wat verder puts schrijven? Dec 23….?
  6. forum rang 4 Mr.Haas 7 februari 2023 22:30
    quote:

    Ron-tron system schreef op 7 februari 2023 22:14:

    De koers gaat morgen met beetje geluk 27,80-28,20eur doen en dit is het ideale moment om de Ron tron reeks langs de onderkant te beschermen.
    Deze momenten komen niet dikwijls voorbij met shell.
    Ik ga dan voor put opties 25eur juni’23 en de premie zal rond de 50cent bedragen.
    Dus 15kst Shell range geeft dan 150contracten en 7500eur premie en ik ben dan 5maanden beschermd tegen een lagere koers dan 24,5eur.
    Kost geld maar 1maand opofferen om 4 maanden beschermd te zijn is maar 25% van het 30% beschikbare shortbudget.

    Dat is dus eigenlijk iets wat ik net probeerde te vragen . Ik kan dus calls gaan schrijven bijv €30 sep krijg je €2,25voor of puts kopen wat is wijsheid? Wat kan meer rendement opleveren? Want als je de puts koopt en ze staan bijv op 28 dan ga je ook al winst maken alles onder de 27,5 toch ? Dan gaat 50cent premie eraf en alles onder de 27,5 is dan winst
  7. forum rang 8 Calendar 7 februari 2023 22:30
    quote:

    Ron-tron system schreef op 7 februari 2023 22:14:

    De koers gaat morgen met beetje geluk 27,80-28,20eur doen en dit is het ideale moment om de Ron tron reeks langs de onderkant te beschermen.
    Deze momenten komen niet dikwijls voorbij met shell.
    Ik ga dan voor put opties 25eur juni’23 en de premie zal rond de 50cent bedragen.
    Dus 15kst Shell range geeft dan 150contracten en 7500eur premie en ik ben dan 5maanden beschermd tegen een lagere koers dan 24,5eur.
    Kost geld maar 1maand opofferen om 4 maanden beschermd te zijn is maar 25% van het 30% beschikbare shortbudget.

    Dat is bescherming voor toekomstig aan te schaffen aandelen als ik het goed begrijp. Momenteel ben je al bijna los.
  8. forum rang 9 Ron-tron system 7 februari 2023 22:41
    quote:

    Calendar schreef op 7 februari 2023 22:30:

    [...]

    Dat is bescherming voor toekomstig aan te schaffen aandelen als ik het goed begrijp. Momenteel ben je al bijna los.
    Ja klopt.
    Stel Shell gaat van 27,70eur naar 24,5eur dan staan alle 30posities in en als de koers dan verder daalt vangen deze opties het volledige fictief verlies op.
    Het is dan zelfs een ideaal scenario om verder te dalen omdat het niets kost en het opwaarts potentieel hoger wordt.
    Dus via deze premie gaat je totale investering van 15000x26eur gak dus 390000eur een max fictief verlies van 1,5eur of 22500eur lopen in een worst case scenario waar de koers onder je range gaat.
  9. forum rang 8 Calendar 7 februari 2023 22:44
    quote:

    Ron-tron system schreef op 7 februari 2023 22:41:

    [...]
    Ja klopt.
    Stel Shell gaat van 27,70eur naar 24,5eur dan staan alle 30posities in en als de koers dan verder daalt vangen deze opties het volledige fictief verlies op.
    Het is dan zelfs een ideaal scenario om verder te dalen omdat het niets kost en het opwaarts potentieel hoger wordt.
    Dus via deze premie gaat je totale investering van 15000x26eur gak dus 390000eur een max fictief verlies van 1,5eur of 22500eur lopen in een worst case scenario waar de koers onder je range gaat.

    Duidelijk.
  10. forum rang 6 Take a sisi 7 februari 2023 23:29
    Ontwikkelingen zijn zeer goed te noemen koers staat op het punt om uit te breken , iedereen verzekert tegen terugval , het is als het openbreken van een 1-richtingsweg en ondertussen neemt het verkeer een andere route , oorlog in Oekraïne is nog maar net begonnen en de koers van Shell heeft met het naderen van het hoogste punt in de ogen van veel beleggers nu veel kans om terug te vallen , ik zeg de kans is groot dat we de hogere shell regionen op gaan zoeken en gezien de recordwinsten van afgelopen jaar is dat een aannamen gestoeld op sterke financiële resultaten .
    Laat de API voorraden maar dalen dat geeft vooralsnog aan dat de vraag hoog is , en dat het spel voor hoge olieprijzen nog niet van tafel is .
  11. forum rang 10 bp5ah 7 februari 2023 23:35
    quote:

    Take a sisi schreef op 7 februari 2023 23:29:

    Ontwikkelingen zijn zeer goed te noemen koers staat op het punt om uit te breken , iedereen verzekert tegen terugval , het is als het openbreken van een 1-richtingsweg en ondertussen neemt het verkeer een andere route , oorlog in Oekraïne is nog maar net begonnen en de koers van Shell heeft met het naderen van het hoogste punt in de ogen van veel beleggers nu veel kans om terug te vallen , ik zeg de kans is groot dat we de hogere shell regionen op gaan zoeken en gezien de recordwinsten van afgelopen jaar is dat een aannamen gestoeld op sterke financiële resultaten .
    Benieuwd wat dat gaat doen met de markt.

    Brent inmiddels in de nw sessie boven de $84 Day's Range: 84.06 - 84.13, latest .08
  12. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 7 februari 2023 23:47
    quote:

    Take a sisi schreef op 7 februari 2023 23:29:

    Ontwikkelingen zijn zeer goed te noemen koers staat op het punt om uit te breken , iedereen verzekert tegen terugval , het is als het openbreken van een 1-richtingsweg en ondertussen neemt het verkeer een andere route , oorlog in Oekraïne is nog maar net begonnen en de koers van Shell heeft met het naderen van het hoogste punt in de ogen van veel beleggers nu veel kans om terug te vallen , ik zeg de kans is groot dat we de hogere shell regionen op gaan zoeken en gezien de recordwinsten van afgelopen jaar is dat een aannamen gestoeld op sterke financiële resultaten .
    Laat de API voorraden maar dalen dat geeft vooralsnog aan dat de vraag hoog is , en dat het spel voor hoge olieprijzen nog niet van tafel is .
    Ik hoop/denk hetzelfde. Tamelijk eenvoudig rekensommetje. Eind nov 2020 ingestapt in XOM op $ 40 en in Shell op € 15,70 (helaas al lang en breed eruit gegaan, zonde). XOM staat nu bijna 3 keer zo hoog. En Shell......

    Dus inderdaad, waarom zou Shell niet -eindelijk- de inhaalslag maken ? De fundamentals (bedrijfscijfers) geven daar absoluut aanleiding toe. Maar ja......het sentiment...

    Zolang er geen retracement van enige omvang (zeg, 2 a 3%) te zien is wil ik de longs laten lopen. Maar of het me lukt om van de sell knop af te blijven?
22.553 Posts
Pagina: «« 1 ... 440 441 442 443 444 ... 1128 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links