Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,800 3 mei 2024 17:35
  • +0,120 (+0,88%) Dagrange 13,715 - 14,245
  • 1.555.052 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1459 1460 1461 1462 1463 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 19 mei 2022 11:00
    quote:

    Herbert schreef op 19 mei 2022 10:52:

    Vandaag weer ingestapt met 14.000 stuks, verwacht dat Jitse nu snel met nieuws komt over Grub en misschien ifood.
    Jij snapt de 10.000 stuks regel!!! Top Herbert met jou valt te praten want jij hebt verstand van om rijk te worden!! Ik ben blij dat jij hier ook rondloopt en dat je gelijk leuke winst maakt met JET op deze donkerrode aex beursdag!!!
  2. Mystical 19 mei 2022 11:02
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 19 mei 2022 11:00:

    [...]

    Jij snapt de 10.000 stuks regel!!! Top Herbert met jou valt te praten want jij hebt verstand van om rijk te worden!! Ik ben blij dat jij hier ook rondloopt en dat je gelijk leuke winst maakt met JET op deze donkerrode aex beursdag!!!
    Oei. Ik wist niet dat dit hier een forum was voor enkel de rijke mensen.
  3. Caion 19 mei 2022 11:12
    De veronderstelling dat er met bezorging van eten winst gemaakt kan worden, is denk ik, iets wat zeker mogelijk is. Echter lopen er een paar zaken, waardoor het aandeel lastig te peilen valt.

    Dit valt zowel te wijten aan de positie van TKWY zelf alsmede aan de macro-economische omstandigheden. Ik denk persoonlijk dat TKWY niet failliet zal gaan, maar dat volatiliteit voorlopig aan zal blijven houden totdat de macro-economische omstandigheden verbeteren. Het blijft al om al onzeker. Daarentegen valt me wel op dat er een bepaalde bodem zich gevormd lijkt te hebben. Het is niet uit te sluiten dat de koers niet terug kan zakken naar €16, maar hoe realistisch is dat daadwerkelijk, gelet op het algemene sentiment. Daarentegen lijkt het me ook onrealistisch dat we de €30 volgende week op de borden zien verschijnen.

    Zou consolidatie het antwoord kunnen zijn? Ik denk dat zodra de eerste stappen tot consolidatie gezet zijn, dit alleen maar in het voordeel zou kunnen zijn van TKWY. Het is vooral de vraag hoe; Want wat zal GRUB opleveren en in welke mate is men bereidwillig om hierop zijn verlies te nemen? Voorts denk ik eveneens niet dat TKWY overgenomen zal worden, op grond van de huidige beurskoers. Zelfs met een premie van 100% zouden we slechts op circa €40,- uitkomen De vraag is dan vooral, in hoeverre zijn (groot)aandeelhouders, bereidwillig om een verlies te nemen, als er een overname zou plaatsvinden.

    Al om al is TKWY een interessant aandeel, maar naar mijn inziens zijn de bovengenoemde vragen, lastig te beantwoorden. Hebben jullie misschien een antwoord op deze vragen?
  4. Mystical 19 mei 2022 11:15
    quote:

    Eagle1959 schreef op 19 mei 2022 11:07:

    AEX daalt door en JET blijft tot dusver mooi liggen. Heb wat BESI opties dec 2023 bijgekocht. Ook een fonds die 45% gezakt is en ook nog gewoon goede winsten maakt. Maar heb ook 25% cash. Even rustig alles laten uitrazen.
    Niet voor lang meer denk ik. JET zal ook in het rood gaan vandaag zoals de rest.
  5. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 19 mei 2022 11:32
    quote:

    Caion schreef op 19 mei 2022 11:12:

    Al om al is TKWY een interessant aandeel, maar naar mijn inziens zijn de bovengenoemde vragen, lastig te beantwoorden. Hebben jullie misschien een antwoord op deze vragen?
    Tja, ik denk dat iedereen zich die vragen stelt.

    JET kan overigens wel makkelijk failliet, zeker zolang Jitse de ernst van de zaak (check balans) blijft ontkennen en alleen onderdelen wil afstoten voor inmiddels totaal niet meer realistische bedragen.

    Het enige waar ik nog op hoop is dat het aandeel eens een keer een maandje per saldo minimaal gelijk blijft, zodat ik ofwel wat exposure kan verminderen (waardeloos aflopen van enkele van de eindeloos doorgerolde geschreven puts) of meer kans maak met doorrollen eerder rond de 0 uit te komen qua uitoefenprijs dan het aandeel...

    PS

    al om al al met al
  6. [verwijderd] 19 mei 2022 11:38
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 19 mei 2022 11:32:

    [...]JET kan overigens wel makkelijk failliet, zeker zolang Jitse de ernst van de zaak (check balans) blijft ontkennen en alleen onderdelen wil afstoten voor inmiddels totaal niet meer realistische bedragen.
    De wal gaat het schip een keer keren. Als de koers verder daalt, komen de aasgieren (private equity) die JET kopen en in onderdelen gaan verkopen. Voor ieder onderdeel is er wel een geïnteresseerde collega te vinden. Leuk business model. De meeste beleggers in JET blijven met verlies achter.
  7. Caion 19 mei 2022 11:43
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 19 mei 2022 11:32:

    [...]

    Tja, ik denk dat iedereen zich die vragen stelt.

    JET kan overigens wel makkelijk failliet, zeker zolang Jitse de ernst van de zaak (check balans) blijft ontkennen en alleen onderdelen wil afstoten voor inmiddels totaal niet meer realistische bedragen.
    Ik vraag me dan weer af in hoeverre zou een faillissement afgewend zou kunnen worden doordat een andere partij het alsnog overneemt. In zekere zin lijkt het met best stug om er vanuit te gaan dat het failliet zou gaan, omdat het in bepaalde landen een groot marktaandeel heeft.

    De tijd zal het leren...

    P.S.:
    Dankjewel voor de tip! "al met al"
  8. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 19 mei 2022 11:43
    quote:

    *Toeteroet* schreef op 19 mei 2022 11:38:

    [...]De wal gaat het schip een keer keren. Als de koers verder daalt, komen de aasgieren (private equity) die JET kopen en in onderdelen gaan verkopen. Voor ieder onderdeel is er wel een geïnteresseerde collega te vinden. Leuk business model. De meeste beleggers in JET blijven met verlies achter.
    Wellicht, maar zo'n bod moet geaccepteerd worden door de grootaandeelhouders (w.o. Jitse), dus dat kan nog wel eens lastig worden.

    Toch houd ik daar enigszins rekening mee door niet te ver in te tijd te schrijven, anders wordt je getrakteerd op afrekenen o.b.v. fair value. Met de huidige volatiliteit is dat geen pretje...
  9. Caion 19 mei 2022 11:49
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 19 mei 2022 11:43:

    [...]

    Wellicht, maar zo'n bod moet geaccepteerd worden door de grootaandeelhouders (w.o. Jitse), dus dat kan nog wel eens lastig worden.

    Toch houd ik daar enigszins rekening mee door niet te ver in te tijd te schrijven, anders wordt je getrakteerd op afrekenen o.b.v. fair value. Met de huidige volatiliteit is dat geen pretje...
    Dat ben ik zeker met je eens. Ik denk dat er ook genoeg kleinere aandeelhouders zijn die een relatief hoge GAK (2 á 2.5x de huidige koers) zullen hebben.

    Maar ja, mocht het bovengenoemde scenario werkelijkheid worden, wat zal er dan gebeuren als er helemaal geen keuzes meer gemaakt kunnen worden?
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1459 1460 1461 1462 1463 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links