Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 14,005 23 apr 2024 12:02
  • +0,455 (+3,36%) Dagrange 13,650 - 14,135
  • 1.110.583 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1461 1462 1463 1464 1465 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 19 mei 2022 14:08
    quote:

    tradersonly schreef op 19 mei 2022 13:58:

    [...]

    ifood groeit als een malle. Dus ik begrijp Jitse wel. Als ik hem was zou ik het ook niet verkopen nu. Kan over enkele jaren eenvoudigweg het dubbele opleveren. Brazilie is hoogstedelijk en daar is eten bestellen heel gangbaar. Dat moet je echt niet willen verkopen. Zeker niet voor een prijs onder het bod van vorig jaar.
    Misschien doen ze er goed aan om Grubhub te verkopen en het resterende deel van IFOOD te kopen en te integreren met JET!!!
  2. forum rang 4 zalwel 19 mei 2022 14:13
    iFood rejects the accusations. The company’s legal director, Lucas Pittioni, says that the signature of exclusive contracts with restaurants serves to protect investments made by the company in the establishment.

    “A restaurant needs resources to modernize the kitchen, iFood decides to help, signs a contract in a short rule, of 12 months or a little more, so that during this period we can have a return on the investment made. contributed to this investment could it benefit right away?”, he exemplifies.
  3. forum rang 4 marktwaarde 19 mei 2022 14:26
    quote:

    tradersonly schreef op 19 mei 2022 13:58:

    [...]

    ifood groeit als een malle. Dus ik begrijp Jitse wel. Als ik hem was zou ik het ook niet verkopen nu. Kan over enkele jaren eenvoudigweg het dubbele opleveren. Brazilie is hoogstedelijk en daar is eten bestellen heel gangbaar. Dat moet je echt niet willen verkopen. Zeker niet voor een prijs onder het bod van vorig jaar.
    Sinds wanneer is groei inherent aan zakelijkheid en winstgevendheid.

    Met groeicijfers alleen kom je niet weg. Groei moet uitmonden in winstgevendheid. En zelfs iFood maakt met zijn monopoliepositie geen winst.

    Zakelijk verstand is hier soms echt ver te zoeken.
  4. forum rang 5 tradersonly 19 mei 2022 14:28
    quote:

    Marktwaarde schreef op 19 mei 2022 14:26:

    [...]

    Sinds wanneer is groei inherent aan zakelijkheid en winstgevendheid.

    Met groeicijfers alleen kom je niet weg. Groei moet uitmonden in winstgevendheid. En zelfs iFood maakt met zijn monopoliepositie geen winst.

    Zakelijk verstand is hier soms echt ver te zoeken.
    Kosten gaan voor de baat in deze business. Lijkt me niet zo moeilijk. Je wilt een hoge gtv en daarna marges op peil brengen. Ze zijn dichtbij winst overigens, maar door investeringen zijn er nog geen zwarte cijfers onderaan de streep. Dat klopt.
  5. forum rang 4 marktwaarde 19 mei 2022 14:36
    quote:

    tradersonly schreef op 19 mei 2022 14:28:

    [...]

    Kosten gaan voor de baat in deze business. Lijkt me niet zo moeilijk. Je wilt een hoge gtv en daarna marges op peil brengen. Ze zijn dichtbij winst overigens, maar door investeringen zijn er nog geen zwarte cijfers onderaan de streep. Dat klopt.
    Welke kosten? Kosten voor de baat gaat op voor kapitaalintensieve projecten zoals de bouw van een fabriek.

    Enige kosten die deze clubs maken zijn marketingkosten, maw, elkaar dood concurreren of de eigen positie te beschermen.
  6. forum rang 4 marktwaarde 19 mei 2022 14:40
    quote:

    tradersonly schreef op 19 mei 2022 14:38:

    Opzetten logistiek netwerk, marketing idd. Hoe wil je het anders doen? Bijna elk bedrijf heeft daar wel mee te maken. Je hebt een pand nodig, apparatuur/machines. Nogal wiedes. Waarom pakken ze in Noord Europa kwart miljard ebitda winst? Niet met een laptop vanaf schoot.
    Dat bedrijf is niet van gister. Het bestaat al ruim 10 jaar. Die opstartkosten zijn al lang gemaakt. De huidige kosten bestaan uit operationele kosten en marketingkosten. Per saldo houden ze niks over.
  7. forum rang 5 tradersonly 19 mei 2022 14:46
    quote:

    Marktwaarde schreef op 19 mei 2022 14:40:

    [...]

    Dat bedrijf is niet van gister. Het bestaat al ruim 10 jaar. Die opstartkosten zijn al lang gemaakt. De huidige kosten bestaan uit operationele kosten en marketingkosten. Per saldo houden ze niks over.
    www.ft.com/content/39f004b7-cda8-4f63...
  8. forum rang 6 keffertje 19 mei 2022 14:47
    quote:

    zalwel schreef op 19 mei 2022 13:54:

    Het laatste uit het artikel gaat over grub hub

    Het Amerikaanse hedgefonds Cat Rock Capital dringt er al langer op aan dat de toegevoegde waarde van Grubhub voor JET nihil is en dat ze het beter weer zouden móéten verkopen. Overigens is waarde van de grote concurrent Doordash nog steeds een omzet multiple van 6 (ZES!). In dat geval zou Grubhub nu ongeveer €11 miljard waard zijn volgens deze waardering.

    Inmiddels is Grubhub wel degelijk gestegen in 2022 en draaien ze nu een omzet van ongeveer €2 miljard wat neerkomt 3,15 keer de omzet op basis van de historische aanschafprijs. Die € 11 miljoen zie ik niet gebeuren. Maar een bedrag van €4 miljard zou niet onmogelijk moeten zijn (2 keer omzet; 1/3 doordash .

    Ja als je dit maar vaak genoeg terugleest dan is er maar één conclusie.
    Zie mijn posting van eerder vandaag, die hier wel goed bij aansluit.

    Het gaat volgens mij niet om wat iedereen roept dat de waarde is of welke berekening men er op loslaat (omzet multiple etc), maar wie BETAALT er nu eens zo'n bedrag. Dat noemde ik 'leveren' en dan houden alle critici gelijk hun mond. Welk onderdeel dat zou moeten zijn, daarvoor ontbeer ik de kennis, maar er zal iets moeten gebeuren om de sceptici de mond te snoeren en het vertrouwen van aandeelhouders terug te winnen.
  9. forum rang 4 zalwel 19 mei 2022 14:50
    quote:

    Marktwaarde schreef op 19 mei 2022 14:26:

    [...]

    Sinds wanneer is groei inherent aan zakelijkheid en winstgevendheid.

    Met groeicijfers alleen kom je niet weg. Groei moet uitmonden in winstgevendheid. En zelfs iFood maakt met zijn monopoliepositie geen winst.

    Zakelijk verstand is hier soms echt ver te zoeken.
    Ik weet er niet veel van maar vraag me toch echt af in welke business je zelf actief bent.
    In vastgoed, makelaardij.
    Begrijp niet dat je niet kan begrijpen hoe die toko in de toekomst winst gaat maken en dat dat nu nog niet het belangrijkste is.
  10. forum rang 4 zalwel 19 mei 2022 14:52
    quote:

    keffertje schreef op 19 mei 2022 14:47:

    [...]

    Zie mijn posting van eerder vandaag, die hier wel goed bij aansluit.

    Het gaat volgens mij niet om wat iedereen roept dat de waarde is of welke berekening men er op loslaat (omzet multiple etc), maar wie BETAALT er nu eens zo'n bedrag. Dat noemde ik 'leveren' en dan houden alle critici gelijk hun mond. Welk onderdeel dat zou moeten zijn, daarvoor ontbeer ik de kennis, maar er zal iets moeten gebeuren om de sceptici de mond te snoeren en het vertrouwen van aandeelhouders terug te winnen.
    Heb je zelf weleens je ski’s in de zomer verkocht of je boot in december.?
    Denk dat ze best iets willen verkopen maar stel je wil ifood verkopen en iets langer dan 1 jaar geleden wordt er een bod gedaan van 2,3 miljard en je zegt nee. Niet omdat je denkt dat het 2,5 waard is maar omdat je denkt met de 20 jaar ervaring die je hebt dat het 4 waard is dan verkoop je nu toch niet voor 1 om de sceptici de mond te snoeren.
    Ifood is monopolist in Brazilië dat vertegenwoordigd toch iets.
  11. Investor Alexie 19 mei 2022 15:13
    Het bezorgen van boodschappen is vooral een test voor JET met de supermarkten. Als blijkt dat of JET of de supermarkten hier geen voordeel mee kunnen behalen, zal de conclusie duidelijk zijn. Als met al is JET noch immer een platform leverancier. Dan kunnen ze blijven aanbieden zelfs zonder bezorgers.

    Er zitten vele mooie onderdelen in JET. Maar prijs is wat je betaalt, waarde is dat je er voor krijgt. Volgens mij zit daar nu een fors verschil in. Maar dat komt vaker voor.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1461 1462 1463 1464 1465 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links