Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ASML Holding AEX:ASML.NL, NL0010273215

  • 833,700 25 apr 2024 17:38
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 815,200 - 840,300
  • 515.076 Gem. (3M) 558K

ASML 2021

6.547 Posts
Pagina: «« 1 ... 170 171 172 173 174 ... 328 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 EenStukje 3 augustus 2021 19:17
    quote:

    Socrates schreef op 3 augustus 2021 18:33:

    [...]

    Vorige week uit AMD gestapt! Zit nu aan te denken om in Intel te stappen, als de plannen van Intel gaan uitkomen dan word het knallen.
    Ik heb wel mijn twijfels over Intel, ze hebben de laatste jaren verkeerde keuzes gemaakt en lopen nu achter de feiten aan.
    Ik heb juist de omgekeerde beweging gedaan. Lol.

    Akkoord met de knallen van intel, maar wanneer ? Over 3 maanden ? Over een jaar ? Over 3 jaar ?
  2. forum rang 6 Marcel H. 3 augustus 2021 19:25
    quote:

    Posterboy schreef op 3 augustus 2021 15:23:

    Mooi dat je winst hebt weten te maken met puts ASML in een stijgende markt. Zelf zou ik dat niet snel aandurven hoor. Put opties hebben immers doorgaans een negatief gemiddeld rendement en hoog risico. Bovendien moet je de aanzienlijke bid-ask spread worden terugverdiend. De meeste modellen die ik ken hebben ook een vrij beperkte voorspelkracht voor individuele transacties. Wat ik me daarom afvraag is of het bij jou gaat om een paar toevalstreffers. Heb je al een track record opgebouwd met een mooi gemiddeld rendement en weinig grote verliezen over een wat langere periode? Ook ben ik wel benieuwd of je bepaalde statistische modellen en historische data sets je gebruikt als input van je model voor ASML opties. Kun je hier iets meer over vertellen? Alvast bedankt voor je informatie en een mooie vakantie toegewenst!

    Je krijgt van hem geen inhoudelijke reactie. Hij maakt geen winst met zijn puts, hij probeert zijn verlies te beperken. 20 augustus a.s. is voor hem expiratie- en bijltjesdag. Hij baseert zich op een 'model' . Niet duidelijk is of het gaat over de effectenbeurs of vrouwen. Hij zit te badderen in Renesse.
  3. Socrates 3 augustus 2021 19:42
    quote:

    EenStukje schreef op 3 augustus 2021 19:17:

    [...]

    Ik heb juist de omgekeerde beweging gedaan. Lol.

    Akkoord met de knallen van intel, maar wanneer ? Over 3 maanden ? Over een jaar ? Over 3 jaar ?
    :) grappig! Ik vond zelf dat AMD te snel is gestegen de laatse weken. Aandeel Intel loopt nog wat achter. Zodra de plannen van Intel concreet worden en hier mededelingen over worden gedaan (maanden geen jaren) verwacht ik dat het aandeel met 15 tot 20% omhoog gaat in een aantal weken. Dit is trouwens ook afhankelijk van de hoeveelheid steun die overheden (US en EU) beschikbaar gaan stellen voor deze plannen.
    Worden de plannen van Intel niet concreet en niet uitgevoerd dan wordt het aandeel keihard gestraft en de afstand naar de concurentie nog groter. Best een gok dus!
  4. [verwijderd] 3 augustus 2021 20:17
    Ben wel benieuwd wat Reality hier zelf over wil delen met het forum. Normaal gesproken zit men met gekochte puts aan de verkeerde kant van de markt (voor aandelen tenminste). De spread maakt daghandel nog een stuk duurder. Om dan in een stijgende markt toch nog winst te maken vereist echt inzicht. Zonder een briljant model op basis van de order flow of zoiets is het niet maandenlang vol te houden en eindigt het vrijwel zeker in tranen. Ik zou het superinteressant vinden als Reality inderdaad zoiets heeft ontwikkeld. Dat is volgens mij makkelijk te kwanitiferen door alle transacties van de afgelopen maanden eens op een rijtje te zetten en dan de statistieken te berekenen.
  5. forum rang 10 voda 4 augustus 2021 08:30
    Chips breken technisch uit, ook ASMI ligt er nog prima bij

    Categorie: Technische Analyse, Beurs vandaag
    Door Royce Tostrams op woensdag 4 augustus 2021
    Views: 1.291

    Zowel individuele aandelen als de sectorindex, de SOX, breken technisch door.

    De chipsector heeft deze week nieuwe all-time highs bereikt. Technisch heeft de SOX-index alle toppen van de afgelopen maanden gebroken en de uptrend hervat. Het gaat blijkbaar nog steeds goed met de economie. De sterke performance van halfgeleiders is dan ook de reden dat de Nederlandse Tostrams modelportefeuille voor ruim 30% in chippers is belegd.

    Vandaag bekijk ik SOX-index, die het koersverloop van de grootste bedrijven in de halfgeleiderindustrie weergeeft. Deze index, officieel Philadelphia Semiconductor-index genoemd, laat in één klap zien hoe het met de economie gesteld is.

    Onderaan mijn column een uitleg van deze halfgeleiderindex. Verder laat ik mijn licht schijnen op ASMI en AMD, twee aandelen uit de Tostrams defensieve lange termijn TA-portefeuille.

    Voor meer, zie link:

    www.iex.nl/Column/725872/Chips-breken...
  6. Octavia 2 4 augustus 2021 09:14
    quote:

    EenStukje schreef op 3 augustus 2021 22:57:

    Voor degenen die willen voelen of den amerikaan fan is of niet :
    www.fool.com/investing/2021/08/03/is-...

    Dat van die 300 miljoen doorgeschoven naat volgend kwartaal was me ontgaan. Zal wel uit de conf call komen.
    Bedankt voor het plaatsen van dit stukje. IK denk zelf dat het best een realistisch verhaal is.
  7. forum rang 4 EenStukje 4 augustus 2021 09:47
    quote:

    Raasgier schreef op 4 augustus 2021 09:28:

    Kom, laten we elkaar de put niet in praten. De zon schijnt, zowel buiten als op de beurs. En het gras is groen, net als mijn portefeuille. Het is een mooie dag. Nu al.
    Hier in frankrijk schijnt de zon ook.

    Ver boven de wolken, hier beneden is het een afwisseling van regen en harde regen, en een graad of 15, in plaats van 38.

    Maar, als ik naar mijn portefeuille kijk, dan begint ik zelf te schijnen. Is ook wel ok.
  8. H.A.B.S. 4 augustus 2021 09:47
    quote:

    Raasgier schreef op 4 augustus 2021 09:28:

    Kom, laten we elkaar de put niet in praten. De zon schijnt, zowel buiten als op de beurs. En het gras is groen, net als mijn portefeuille. Het is een mooie dag. Nu al.
    Hier is het hele jaar al 23 graden, zacht briesje en cocktails onder de palmbomen; En dit allemaal in Delft! ;)
6.547 Posts
Pagina: «« 1 ... 170 171 172 173 174 ... 328 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Advieswijziging ASML

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links