Van beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee

• Geen account? Registreren

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Corbion Interim Management Statement Q3 2019

Corbion boekte in de eerste negen maanden van 2019 een omzet van € 728,9 miljoen, een toename van 9,4% vergeleken met dezelfde periode in 2018. De autonome omzetgroei was 2,8%. De aangepaste EBITDA nam in de eerste negen maanden autonoom toe met 5,8% tot € 112,1 miljoen.

"Het derde kwartaal is mijn eerste kwartaal als CEO, en ik constateer met genoegen dat we zowel een autonome omzetgroei met ruim 6% en een gezonde EBITDA groei hebben gerealiseerd. De groei werd gedreven door voortschrijdende verbeteringen in Food, vooral door natuurlijke conserveringsoplossingen in Meat en door sterk momentum in PLA-gerelateerde verkopen. Echter, in Biochemicals zien we aanhoudende zwakte in Electronics, en Algae Ingredients liggen achter op onze verwachtingen ondanks aanzienlijk groei in het kwartaal. Als gevolg daarvan moeten we onze vooruitzichten voor de netto-omzet voor 2019 licht neerwaarts bijstellen. In de afgelopen paar maanden heb ik alle Corbion-locaties wereldwijd bezocht en kennisgemaakt met de meeste van onze mensen. Dit versterkte mijn enthousiasme over de toekomst van ons bedrijf", aldus Olivier Rigaud, CEO van Corbion.

Belangrijke financiële ontwikkelingen eerste negen maanden 2019

• De autonome groei van de netto-omzet in de eerste negen maanden was 2,8%
  • De aangepaste EBITDA bedroeg € 112,1 miljoen, een autonome groei van 5,8%
  • De aangepaste EBITDA-marge was 15,4%
  • De eenmalige posten op EBITDA-niveau beliepen € 3,0 miljoen
  • Het bedrijfsresultaat over de eerste negen maanden kwam uit op € 71,4 miljoen, een autonome toename met 2,3%
x € miljoenCumulatief 2019Cumulatief 2018 Totale groeiAutonome groei
Netto-omzet728,9666,49,4%2,8%
Aangepaste EBITDA112,1104,47,4%5,8%
Aangepaste EBITDA-marge 15,4%15,7%
Bedrijfsresultaat71,472,5-1,5%2,3%

Dit persbericht bevat informatie die kwalificeert als voorwetenschap in de zin van artikel 7 lid 1 van de EU Marktmisbruik Verordening.

Achtergrondinformatie

Corbion is de wereldwijde marktleider op het gebied van melkzuur en melkzuurderivaten en een vooraanstaand leverancier van emulgatoren, functionele enzymenmixen, mineralen, vitamines en uit algen gewonnen ingrediënten. Wij ontwikkelen duurzame ingrediëntoplossingen om de kwaliteit van leven te verbeteren voor mensen nu én voor toekomstige generaties. Al meer dan honderd jaar committeren wij ons sterk aan veiligheid, kwaliteit, innovatie en performance. Gebruikmakend van onze diepgaande kennis van toepassingen en producten werken we nauw samen met klanten om ervoor te zorgen dat onze geavanceerde technologieën doen wat onze klanten ervan verwachten. Onze oplossingen voegen onderscheidende functionaliteiten toe aan producten in markten zoals voeding, huishoudelijke producten, persoonlijke verzorging, diervoeding, geneesmiddelen, medische implantaten en bioplastics. In 2018 behaalde Corbion een jaaromzet van € 897,2 miljoen met een personeelsbestand van 2.040 FTE’s. Corbion is genoteerd aan Euronext Amsterdam. Voor meer informatie: www.corbion.com

Bijlage

Lees over dit aandeel ook

1. 26 apr 'Omzetdaling Corbion geen verrassing'
  2. 04 mrt Management Corbion doet rondje kostenbesparingen: 'voorschot op betere tijden'

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

Corbion

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites