Campine NV: Beslissing in onderzoek EU

Gereglementeerde informatie - Voorwetenschap

Campine heeft vandaag - samen met andere spelers in de loodrecyclagemarkt - een beslissing van de Europese Commissie ontvangen betreffende vermeende kartelvorming in de loodrecyclagesector.

Gedurende het onderzoek heeft Campine steeds samengewerkt met de Commissie op een uitgebreide, transparante en professionele wijze.

Hoewel Campine - zoals reeds eerder gemeld - steeds gehandeld heeft in lijn met de Europese Commissie's wet en regelgeving die de circulaire economie strategie implementeren, heeft de Commissie Campine een boete van 8.158.315 € opgelegd. Er werd uitgebreide informatie aan de Commissie verstrekt om te bewijzen dat Campine de wetten en regelgeving heeft nageleefd.

De boete zou geen effect mogen hebben op de continuïteit op korte termijn en zal verwerkt worden in de resultaten van het boekjaar 2016 die nog niet gefinaliseerd zijn. Er werd in het verleden geen provisie opgezet - zoals vermeld in het tussentijds financieel verslag van 30 juni 2016.

Het aandeel Campine werd na de uitspraak geschorst op Euronext Brussels.

Campine is het volledig oneens met de beslissing en zal onmiddellijk actie ondernemen om in beroep te gaan tegen deze beslissing bij het Hof van Justitie in Luxemburg.

Het bedrijf verklaart uitdrukkelijk haar voornemen om te proberen aanzienlijk te blijven bijdragen tot de groei van de circulaire economie binnen Europa en het behoud van werkgelegenheid in Vlaanderen.

Source: Campine NV via Globenewswire

Campine