Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Continental denkt na over eigen accufabriek

FRANKFURT (AFN) - De Duitse fabrikant van onder meer autobanden Continental overweegt in de productie van accu's voor elektrische auto's te stappen. Dat heeft topman Elmar Degenhart gezegd in een vraaggesprek met vakblad Automobilwoche dat dit weekeinde is gepubliceerd.

Volgens Degenhart is met de bouw van een accufabriek een investeringssom van zo'n 3 miljard euro gemoeid. Dat zou voldoende moeten zijn voor een productiecapaciteit van een half miljoen batterijen per jaar. Om de kosten te kunnen verdelen denkt Continental erover na in zee te gaan met een aantal partners.

De kans dat de fabriek in Duitsland komt te staan is volgens Degenhart klein. Daarvoor liggen de stroomprijzen in het land eenvoudigweg te hoog. De topman wijst erop dat concurrenten als LG en Samsung zijn neergestreken in Polen en Hongarije, waar energie de helft goedkoper is.

De Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's Tesla heeft eveneens plannen voor een grote fabriek in Europa, waar ook accu's gemaakt gaan worden. Nederland behoort tot de landen die zich sterk maken om die productiefaciliteit te mogen huisvesten. Ook hier is de concurrentie uit met name Oost-Europa erg groot.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

1 Post
| Omlaag ↓
  1. Ruud100 12 november 2017 21:23
    "De Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's Tesla heeft eveneens plannen voor een grote fabriek in Europa, waar ook accu's gemaakt gaan worden."

    Beetje bizarre opmerking.
    Tesla zit vrijwel zonder geld en ze zijn alleen bezig met een rondje Europa om te zien welk land de hoogste subsidie op tafel wil leggen zonder dat ze vastzitten aan het bouwen van een fabriek.
    De GIGA factory in Nevada, die al af had moeten zijn, is nog maar voor ca 30% gebouwd en ligt zeer, zeer ver achter op schema. Gezien de schaalvoordelen die ermee behaald moeten worden lijkt het verstandiger voor Tesla eerst maar eens de 1e fabriek af te bouwen.

    Of is het in de Tesla-economie zo dat je het goedkoopst kunt produceren als je dat doet vanuit 2 a 3 half afgebouwde fabrieken?
    Nou dat lijkt me alleen waar als ze op subsidie draaien en het geld niet wordt verdiend met het produceren van accu's
1 Post
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links