Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Unilever wil af van term 'normaal' bij verzorgingsproducten

Unilever wil af van term 'normaal' bij verzorgingsproducten

LONDEN (ANP/RTR) - Was- en levensmiddelenconcern Unilever gaat het woord 'normaal' niet meer gebruiken in de omschrijving van hun schoonheids- en verzorgingsproducten. Het bedrijf doet dat in een poging om meer inclusief te worden. Ook gaat het moederbedrijf van Dove en Rexona de huidskleuren en lichaamsvormen van de modellen in hun advertenties en mediacampagnes niet meer digitaal bewerken.

Unilever neemt het besluit na kritiek die het bedrijf kreeg op de non-inclusiviteit van hun advertenties en benamingen van hun producten. Afgelopen zomer veranderde de Indiase divisie de naam van zijn witmakende gezichtscrème Fair & Lovely in Glow & Lovely. Het gebruik van de woorden "eerlijk," "wit" en "licht" op de verpakking van de crème en in reclame-uitingen, suggereert volgens Unilever ten onrechte een uniek schoonheidsideaal. In 2017 kreeg het bedrijf kritiek op een advertentie van Dove, waarin een zwarte vrouw haar topje uitdoet om een witte vrouw te onthullen.

"We weten dat alleen het verwijderen van het woord 'normaal' niet het probleem oplost, maar we geloven dat het een belangrijke stap is in de richting van een meer inclusieve definitie van schoonheid", zegt Sunny Jain, hoofd van Unilevers departement voor schoonheid en persoonlijke verzorging.

Vanaf maart volgende jaar zal het woord 'normaal' niet meer voorkomen om haartype of huiskleur te omschrijven op zo'n tweehonderd schoonheids- en verzorgingsproducten van Unilever.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. xkinkykongx 9 maart 2021 08:23
    De reden dat ze in het vizier kwamen van Warren Buffet en bijna overgenomen waren, was omdat ze te weinig winst opbrachten voor de aandeelhouders door het nobele streven wat te doen aan hun ecologische voetafdruk. Je zou denken dat ze wat geleerd hebben. Go woke = Go broke. En dit bij mijn eerste koffie van vandaag, tsss ...
  2. Mr.Windows 9 maart 2021 13:23
    Windowdressing! Unilever zorg nu maar eindelijk voor dat de koers ruim! boven de 50 komt want dan is de aandeelhouder en medewerker blij. En dan ook nog te melden dat het een jaar duurt voordat overal normaal van de verpakkingen e.d. is geeft toch wel te denken in wat voor (eigen) wereld Unilever zit. Ik heb mijn belang (eerder dit jaar) afgebouwd en nu begrijp ik wel waarom, niet normaal meer.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links