Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Heijmans herhaalt outlook 2023

Heijmans herhaalt outlook 2023

(ABM FN-Dow Jones) Heijmans heeft in 2022 de omzet en winst zien aantrekken en herhaalde de outlook voor 2023. Dit bleek vrijdag voorbeurs uit de publicatie van de  jaarcijfers door het Nederlandse bouwbedrijf.

Topman Ton Hillen sprak in een toelichting van sterke financiële prestaties. “Dit was mede te danken aan een goed gevuld en gespreid orderboek en omdat we kort op de bal zitten bij de sturing van projecten. Onze omzet en bedrijfsresultaat hebben hierdoor een voorspelbaar karakter”, aldus Hillen.

Heijmans boekte in 2022 een onderliggende EBITDA van 126 miljoen euro, in vergelijking met 106 miljoen euro in 2021, bij een marge van 7,0 procent. Analist Tijs Hollestelle van ING rekende op een lager resultaat van 117 miljoen euro.

Onder de streep resteerde een nettowinst van 60 miljoen euro, tegenover 50 miljoen euro in het voorafgaande jaar. 

De omzet kwam daarnaast uit op 1,81 miljard euro, ten opzichte van 1,75 miljard euro een jaar eerder.

De orderportefeuille bedroeg eind 2022 2,36 miljard euro, tegenover 2,06 miljard euro eind 2021. De netto kaspositie steeg over de verslagperiode van 91 naar 151 miljoen euro. De solvabiliteit bedroeg 29 procent.

Heijmans stelt een dividend voor van 1,01 euro per aandeel. Een jaar eerder was het dividendvoorstel nog 0,88 euro.

Outlook

Heijmans voorziet dat de omzet dit jaar licht zal stijgen, ondanks een terugval bij Vastgoed als gevolg van lagere woningverkopen vanaf de tweede helft van 2022. Bij Vastgoed en Bouw & Techniek wordt per saldo wel gerekend op groei. Als gevolg van een verlaagd niveau aan grote infrastructurele werken zal de omzet bij Infra vermoedelijk wat dalen. 

Heijmans verwacht dat de onderliggende EBITDA tussen de 4 tot 6 procent voor Bouw & Techniek en Infra uitkomt en tussen 6 en 8 procent voor Vastgoed.

Uiteindelijk rekent Heijmans op een zelfde onderliggende EBITDA als in 2022.

Bron: ABM Financial News


ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Lees over dit aandeel ook

  1. 07:56 Heijmans verkoopt meer woningen
  2. 18 mrt Bouwbedrijf Heijmans blijft optimistisch in verraderlijke sector

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
HEIJMANS KON 76% zegt kopen 21 stemmen

Gerelateerd

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. Perpboy 17 februari 2023 08:29
    Het is jammer dat Nederland heeft besloten de luchtvaart aan Duitsland en Frankrijk te gunnen. Hoogste 4e kwartaal cijfers! Een 0% emissie doelstelling is wetenschappelijk bewezen, niet nodig. Als we tzt 80% halen i.c.m. grote bosbouwprogramma's hebben we een veel effectiever klimaatbeleid maar het sentiment heeft helaas gewonnen. Het is gewoon jammer voor KLM. Voor Air France is de toekomst nog wel mooi, mits ze de efficiency van de KLM over weet te nemen. Het is doodzonde voor onze economie maar dit kabinet heeft de draad van de guillotine doorgeknipt. Er is dus geen weg terug. De bijl gaat vallen...
  2. Paul 17 februari 2023 08:58
    quote:

    Perpboy schreef op 17 februari 2023 08:29:

    Het is jammer dat Nederland heeft besloten de luchtvaart aan Duitsland en Frankrijk te gunnen. Hoogste 4e kwartaal cijfers! Een 0% emissie doelstelling is wetenschappelijk bewezen, niet nodig. Als we tzt 80% halen i.c.m. grote bosbouwprogramma's hebben we een veel effectiever klimaatbeleid maar het sentiment heeft helaas gewonnen. Het is gewoon jammer voor KLM. Voor Air France is de toekomst nog wel mooi, mits ze de efficiency van de KLM over weet te nemen. Het is doodzonde voor onze economie maar dit kabinet heeft de draad van de guillotine doorgeknipt. Er is dus geen weg terug. De bijl gaat vallen...
    Waar heb je het over, perpboy? Hoezo gunt Nederland de luchtvaart aan Frankrijk en Duitsland?
  3. watergeus 17 februari 2023 10:44
    quote:

    Perpboy schreef op 17 februari 2023 08:29:

    Het is jammer dat Nederland heeft besloten de luchtvaart aan Duitsland en Frankrijk te gunnen. Hoogste 4e kwartaal cijfers! Een 0% emissie doelstelling is wetenschappelijk bewezen, niet nodig. Als we tzt 80% halen i.c.m. grote bosbouwprogramma's hebben we een veel effectiever klimaatbeleid maar het sentiment heeft helaas gewonnen. Het is gewoon jammer voor KLM. Voor Air France is de toekomst nog wel mooi, mits ze de efficiency van de KLM over weet te nemen. Het is doodzonde voor onze economie maar dit kabinet heeft de draad van de guillotine doorgeknipt. Er is dus geen weg terug. De bijl gaat vallen...
    verkeerde forum en ook verkeerde verhaal trouwens. Trollerig.
  4. forum rang 5 DNFTT 17 februari 2023 11:28
    quote:

    jan de vakman schreef op 17 februari 2023 10:16:

    Reken er maar op dat 2023 een uitzonderlijk moeilijk jaar gaat worden voor de bouw, waar ze zelf geen schuldige van zullen zijn!!
    Werkelijk geen idee waar je het over hebt Jan. Het orderboek is voor komende 1,5 jaar gevuld en een markt die iets afkoelt is helemaal geen probleem want het tekort aan mensen en materiaal is nog steeds actueel.
  5. Perpboy 17 februari 2023 11:36
    quote:

    watergeus schreef op 17 februari 2023 10:44:

    [...]

    verkeerde forum en ook verkeerde verhaal trouwens. Trollerig.
    Heijmans en AF stonden onder elkaar. Vandaar nu in verkeerde rubriek.
    Door Schiphol volledig af te knijpen vertrekt de NL luchtvaart naar over de grens. Frankrijk is dan voor AF de meest logische uitwijk en Oost Nederland stapt ergens in Duitsland in een vliegtuig en Zuid Nederland in België. Als je dat niet ziet. Ja dan snap ik dat je het verhaal trollerig noemt. Maar je kunt toch niet beweren dat de NL overheid de luchtvaart een warm hart toedraagt?
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

HEIJMANS KON

16,340 06 mei
0,000 0,00%
Premium

Bouwbedrijf Heijmans blijft optimistisch in verraderlijke sector

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links