Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,585 23 mei 2024 17:35
  • +0,025 (+0,45%) Dagrange 5,525 - 5,665
  • 259.752 Gem. (3M) 278,2K

Vrijdag 2 september

104 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 september 2011 16:38
    wat ik niet begrijp...Waarde van Tele Atlas...wat is de waarde daarvan? en waarom is de waarde van teleatlas gedaald? je zou eerder zeggen dat juist de waarde moeten stijgen omdat tegenwoordig navigatie veel belangrijk is..en je heb altijd kaarten nodig..zonder kaarten geen navigatie..en er zij maar 2 navteq en tele atlas..tele atlas levert kaarten bijna aan alle auto fabrikanten..levert dat zo weinig op? 2,9 miljard voor betaald..wat dachten ze toen..hoe wilden ze die 2,9 miljard terug verdienen?

    toen de eerste pnd op de markt kwam...wisten we ook dat dit ooit in de auto ingebouwd zou worden..dat wist goddijn toch ook? hoe wil hij die 2,9 ooit terug verdienen? of dacht hij dat pnd altijd zou bestaan...
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 5 september 2011 07:54
    quote:

    Jerry&Stanislaw schreef op 4 september 2011 10:38:

    [...]

    Och wat jij ingewikkeld noemt is voor mij niet de maatstaf en ben het dan ook niet eens met je opmerking.
    Onvergelijkbaar, maar we zullen het maar niet over de ontwikkeling van een airbus 380 hebben, dat is pas een job.
    Zelfs het electriciteitsnetwerk en computeraansturing binnen die gigant is al vele malen complexer dan HD traffic.
    Ja, onvergelijkbaar, het slaat als een tang op een varken. Natuurlijk is zo'n vliegtuig ingewikkelder (bevat trouwens div. vormen van navigatie-apparatuur). Maar dat mag ook wel, bij een verkoopprijs van ca 300 mln $.
    Ze (EADS) moeten er 420 stuks van verkopen om uit de kosten te zijn. Eh, dat is € 89 mld!! Bij een totaal-omzet (níet alleen die 380) van bijna 50 mld, en een beurswaarde van 17 mld.

    Bij die ratio's vergeleken is TT in financieel opzicht een oerdegelijk bedrijf! Daar kijk je van op, hè? Om van TT's toekomstige perspectief HD maar te zwijgen. Doe eens een gok naar de extra ontwikkelingskosten daarvan, in verhouding tot hun omzet? We zijn hier geen technici maar beleggers toch? Al weet ik van delen van de TT-techniek mogelijk meer dan jij, maar dat is idd niet de maatstaf...
104 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links