Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,958 26 apr 2024 10:39
  • +0,268 (+2,77%) Dagrange 9,782 - 10,020
  • 406.193 Gem. (3M) 1,8M

Air France KLM wil Alitalia

72 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 januari 2013 16:29
    Ik baal een beetje, had wat geld uitgeleend aan m'n broer. Na vele verzoeken eindelijk het geld teruggekregen, maar te laat. Hierdoor heb ik niet kunnen profiteren van de stuwing van AF-KLM. Ik ben echter alsnog op 8.21 ingestapt, geen idee of dit een verstandige keuze is eigenlijk, maar ik hoop dat we snel kunnen doorgroeien richting de 10.
  2. relpinda 19 mei 2015 17:22
    EN KLM, wat is hier van terecht gekomen!!?!?

    Een van je beste SalesCargoMan weggekaapt al enige maanden eerder en nu het einde Alitalia nabij. Lekker veel geld ingepompt zonder enige garanties, allemaal omdat het zo een aantrekkelijke markt was/is.

    huuuuuuu

    Alitalia keert Air France-KLM de rug toe
    Gepubliceerd op 19 mei 2015 om 16:44 | Views: 1.313 | Onderwerpen: luchtvaart
    ArtikelReacties (2)Gerelateerde instrumenten

    inShare
    16:44 - Alitalia keert Air France-KLM de rug toe
    Air France-KLM 16:55
    7,97 0,00 (-1,86%)

    ROME (AFN) - Aan de samenwerking tussen Alitalia en Air France-KLM komt in januari 2017 een einde. De Italiaanse luchtvaartmaatschappij wil de contracten die dan aflopen niet meer verlengen, maakte zij dinsdag bekend.
    Volgens topman Silvano Cassano beperken de huidige afspraken met Air France-KLM de mogelijkheden voor Alitalia om zijn eigen koers te bepalen. Hij wees erop dat die overeenkomsten dateren uit 2009 en 2010, toen de luchtvaartmaatschappij er financieel veel slechter aan toe was.
    Daardoor is de balans volgens de bestuurder doorgeslagen in het voordeel van Air France-KLM, dat destijds Alitalia met een kapitaalinjectie van ruim 300 miljoen euro op de been hield. In ruil daarvoor kreeg het Frans-Nederlandse bedrijf een belang van 25 procent, maar daar is door verwatering bijna niets meer van over.
    Etihad Airways
    Alitalia werkt samen met Air France en KLM op vliegroutes van Italië naar Frankrijk en Nederland. Ook neemt het bedrijf deel in een joint venture met het Amerikaanse Delta Air Lines waarin opbrengsten uit vluchten van en naar de Verenigde Staten worden gedeeld.
    Cassano zei dat Alitalia geprobeerd heeft nieuwe afspraken te maken waar beide partijen evenveel voordeel bij hebben, maar dat dit niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. ,,Wij blijven wel openstaan voor verdere gesprekken'', voegde hij eraan toe.
    Sinds vorig jaar is het Arabische Etihad Airways grootaandeelhouder van Alitalia met een belang van 49 procent. Daarmee was de rol van Air France-KLM als mede-eigenaar van zijn Italiaanse partner in een klap uitgespeeld. Saillant detail is dat ook Air France-KLM en Etihad op sommige routes samenwerken.

    Ik blijf nog steeds van mening dat het aandeel nog veel te hoog staat, mijn kd 6,50

    LZA
  3. [verwijderd] 19 mei 2015 19:58
    @relpinda de koers heeft de waarde van de toekomst. kijk dus niet naar de berichten die 'nu' uitkomen waarop je je kd baseert. kijk naar de mogelijkheden die dit brengt en baseer daarop je kd.

    quote:

    schreef:

    De samenwerking is nu niet langer rendabel en strategisch voor het nieuwe Alitalia en haar ambitieuze herstelplan, aldus Cassano, dat toevoegt dat de overeenkomsten in de huidige vorm in het voordeel van Air France-KLM zijn
    Air France-KLM zijn dus slimme onderhandelaars en maken goede deals..

    mijn kd 11,50 einde van dit jaar.
  4. relpinda 20 mei 2015 22:08
    @JdeJong, YEP mee eens ook op de toekomst is mijn kd gericht. Ja de zomermaanden zijn de enige mndn waarin KLM/AF winst kunnen maken. De rest zijn bijna altijd al verlies mndn. Maar beide bedrijven zitten in echt slecht weer ondanks de verwoede pogingen van een positieve KLM-dir. CEO.

    Helaas gebeurt er NOG VEEL TE WEINIG om het tij te keren. Wellicht nog eens flink in het ROOD die koers, wellicht worden dan hele groepen aldaar wakker om de bakens DEFINITIEF te verzetten. Al het vliegend personeel is nog veel te duur enof te weinig productie! GIGA lease wagenpark!

    En dan die FRANSEN, dat is helemaal zo erg, het hele land en hun houding!

    last but not least, de CONCURRENTIE, zeer hoog oplopende kosten door wet-en regelgeving en handhaving!!

    Bij de KLM is het voor die lui LUILEKKERLAND.
    Even een olieprijs verhoging en je zit er zo aan! Ik zou de eerste zijn om long te gaan als ik het anders zou zien.
    kd 6,50 en lager, lza
72 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links