Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Lekker makkelijk beleggen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Frank van Dongen (Cees Smit)

Frank van Dongen is het pseudoniem van vermogensbeheerder en fondsmanager Cees Smit. Hij is algemeen directeur van Today’s Vermogensbeheer en Today’s Tomorrow Fondsbeleggen (For Tomorrow). Today’s is als vergunninghouder geregistreerd is bij de AFM en het DSI. Cees Smit is gespecialiseerd in ingewikkelde derivatenco...

Meer over Frank van Dongen (Cees Smit)

Recente artikelen van Frank van Dongen (Cees Smit)

  1. apr '17 De Show is over: Iedereen bedankt 77
  2. jan '17 Mindf*ck 34
  3. mei '16 De beren krijgen lucht 14

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 februari 2012 11:05
    Eindelijk weer de BalticDryIndex. De lage stand komt m.i. niet alleen door teveel schepen in de vaart brengen, zoals werd gezegd, maar ook door weinig vrachtaanbod en -vraag. Zijn er nog veel vliegtransporten? Dat komt ook stil te liggen bij economische in-activiteite. Is daar een index voor of moeten we gewoon op schiphol gaan kijken en vragen?
  2. [verwijderd] 6 februari 2012 12:27
    quote:

    korbe007 schreef op 6 februari 2012 11:05:

    Eindelijk weer de BalticDryIndex. De lage stand komt m.i. niet alleen door teveel schepen in de vaart brengen, zoals werd gezegd, maar ook door weinig vrachtaanbod en -vraag. Zijn er nog veel vliegtransporten? Dat komt ook stil te liggen bij economische in-activiteite. Is daar een index voor of moeten we gewoon op schiphol gaan kijken en vragen?
    PC's en notebooks worden en masse vervangen door kleine en lichte tablets. Hence minder vraag naar staal en ruimtevretend vervoer van eindproducten?

    Gamechanger of slechts 1 van de vele factoren die bijdragen aan de BDI crash?

    Voordeel is wel, zodra de BDI weer begint te stijgen, zal het zeker als zeer bullish kunnen worden uitgelegd op de grote networks.

    Juan
  3. [verwijderd] 6 februari 2012 14:26
    De EVO (Eigen Vervoer Organisatie) klaagde vorige week over een verdubbeling van de tarieven van het zeecontainervervoer in zeer korte tijd. Dat verdraagt zich slecht met de Baltic dry index. Kennelijk is het verband tussen de echt berekende tarieven en de index niet zo duidelijk.
    Overigens stond er ook een artikeltje in de NRC (of VK, weet ik niet meer precies), dat ondanks de verdubbeling de tarieven nog steeds historisch laag waren.

    GW
  4. raulgol 6 februari 2012 16:07
    quote:

    GWalstra schreef op 6 februari 2012 14:26:

    De EVO (Eigen Vervoer Organisatie) klaagde vorige week over een verdubbeling van de tarieven van het zeecontainervervoer in zeer korte tijd. Dat verdraagt zich slecht met de Baltic dry index. Kennelijk is het verband tussen de echt berekende tarieven en de index niet zo duidelijk.
    Overigens stond er ook een artikeltje in de NRC (of VK, weet ik niet meer precies), dat ondanks de verdubbeling de tarieven nog steeds historisch laag waren.

    GW
    Haha, je krijgt zelfs geld toe als je een containerschip huurt:

    Shipping Rates Go... Negative
    Submitted by Tyler Durden on 02/06/2012 - 09:45 Baltic Dry default
    Following the endless collapse in the Baltic Dry, it was only a matter of time before the shipping industry one-upped the Chairsatan, and was the first to introduce, dum dum dum, negative rates. That's right: you are now paid to hire a ship.

    GLENCORE HIRES SHIP AT MINUS $2,000 A DAY, GMI SAYS
    GMI TO CONTRIBUTE $2,000 A DAY TO GLENCORE'S FUEL COSTS
    GLOBAL MARITIME'S U.K. MD STEVE RODLEY CONFIRMS DEAL BY PHONE
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links