Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Toch maar gekocht. Kan nog omlaag maar vooral weer omhoog.
Schip0100 schreef op 25 mei 2022 01:14 :
Het is toch wel een bijzonder fenomeen. Bedrijven in de publieke sector met een zogenaamd essentieel belang kunnen prutsen wat ze willen. Banken destijds en Air France nu. De fout is al veel eerder gemaakt natuurlijk. Een samenwerking met Air France. Ja, het was waarschijnlijk de tijdgeest toen.
de samenwerking met AirFrance heeft ervoor gezorgd dat KLM enorm kon groeien.
Heftige daling dit. Instapmomentje? Ik vertrouw het nog steeds niet. Verwacht verdere daling, het is immers een verliesgevend bedrijf. Kijk maar naar de koers van JET. Alleen maar dalen dalen dalen
Zo zeg. Interessant. Kan inderdaad dalen maar ook weer zo naar de 4 euro gaan.
Door de samenwerking met AirFrance bestaat KLM nog. Maar nu zit je er aan vast.
Gelano schreef op 25 mei 2022 09:20 :
Zo zeg.
Interessant. Kan inderdaad dalen maar ook weer zo naar de 4 euro gaan.
Die €4 kan je op je buik schrijven vrees ik.
Na de emissie wachten op een reserve split. Worden 10 aandelen 1 aandeel in je mandje. Wordt het aandeel bv van 1,30 13 euro waard. kan ie weer verder dalen.
Gelano schreef op 25 mei 2022 09:20 :
Zo zeg.
Interessant. Kan inderdaad dalen maar ook weer zo naar de 4 euro gaan.
Inderdaad, hoop verloren, al (je geld) verloren. RD.
Gaat hij niet ex-right vandaag. Anders is het wel een hele rare opening
vallend mes Nooit instappen
Duurt niet lang en dan gaat het richting €1
ro1946 schreef op 25 mei 2022 09:23 :
[...]
Inderdaad, hoop verloren, al (je geld) verloren.
RD.
Koersdoel is 0,70 cent. Zojuist gelezen. Koers zal eerst naar 1,17 moeten, dat is de koers waar de bezitters voor kunnen Iedere belegger krijgt het recht om voor elk aandeel in bezit drie nieuwe aandelen voor 1,17 euro per stuk bij te kopen. De belangrijkste vraag die aandeelhouders hebben (na wel of niet participeren) is wat de claims precies waard zijn. Het bedrijf heeft zelf al een berekening gemaakt en geeft aan dat het aandeel zonder claim 1,95 euro waard is en de claim (op drie aandelen) 2,34 euro
Arie S schreef op 25 mei 2022 09:26 :
vallend mes Nooit instappen
Mee eens. Met de beurs weet je het nooit. Elke dag een ander fonds afgeslacht.
Even voor de velen die geen idee hebben wat de toko waard is: we hebben na de emissie pakweg 2,5 miljard aandelen en nog steeds een flinke schuld. Als het bedrijf ooit al weer een beetje (lees 100-300) winst weet te genereren kom je dus uit op een paar cent per aandeel in een gunstig geval. In ongunstige gevallen - en dat ligt voor de hand - moet er weer geld bij (lees nieuwe emissie), moet er afgeslankt worden (lees omzetverlaging en minder draagvermogen voor de resterende schulden). Valt mij op dat er een groot verschil is tussen de eerdere emissie tegen de waanzinnig hoge beurskoers (m.n. Franse overheid gedragen) en de fikse korting tov beurskoers bij deze emissie. Er was kennelijk niemand meer te vinden die de beurskoers van 4 Euro plus OK vond. Dat is de winst nu: het is helder dat de koers 2,5 jaar kunstmatig hoog gehouden is. samenvattend: bij 10 cent winst per aandeel over een paar jaar mag het aandeel een Euro kosten. Omdat de risico's groot zijn moet je toch eerder aan een paar duppies denken. Jullie kunnen het terug lezen, maar ik heb steeds gedacht dat het wel bij 2-2,5 Euro zou blijven.
Dit aandeel had allang van de beurs afgehaald moeten worden, het is met miljarden gesponserd door staten en dat is not done, die 9 miljard gaan ze nooit en te nimmer kunnen terugbetalen met dit soort relatief schamele emissieopbrengsten, ja klinkt het dan, de vliegtuigjes zijn van strategisch belang voor het land.
Ik zie op Euronext FR0014008ZE6 dat de claim-rights , op dit moment , op € 1,75 staat.
Bij opening bestens gekocht, 4 minuten geleden verkocht. De vakantie is binnen, lekker hoor.
TradingCompany schreef op 25 mei 2022 09:22 :
[...]
Die €4 kan je op je buik schrijven vrees ik.
KLM en Schiphol zijn een aflopende zaak. De problemen bij beide versterken de neergang. Momenteel krijgen ze nog staatssteun vanwege de werkgelegenheid. Maar als je vacatures niet meer kan vervullen vervalt die reden ook. Ook de toename van lange afstandsvluchten zal Schiphol geen goed doen.
gilygil schreef op 25 mei 2022 09:26 :
Gaat hij niet ex-right vandaag. Anders is het wel een hele rare opening
ex right zie persbericht van klm air france.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --