Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,720 26 apr 2024 17:37
  • +0,030 (+0,31%) Dagrange 9,712 - 10,020
  • 1.369.653 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 25 februari 2022 13:50
    € 3,994 +0,23 (+6,16%)
    .
    prima koers weer en de echte lef zit in de UK waar ze als eerste Aeroflot in de ban deden en uiteraard gewoon niet meer
    op Rusland vliegen en dan ook niet meer over het heel uitgebreide Russische luchtruim mogen...

    zal ze een sausage wezen en een dikke middelvinger naar poetin.

    AF/KLM en andere airlines moeten uiteindelijk vrezen dezelfde kant op te gaan (gedwongen, dat wel) en ook
    dat is dan weer goed voor de koers...
  2. forum rang 6 gbakl 27 februari 2022 09:57
    dat heet commercie boven realiteit
    .
    Vanwege de al ingestelde sancties liet KLM vluchten die op weg zijn naar de Russische steden Moskou en Sint-Petersburg omkeren. Door de sancties mag KLM geen reserveonderdelen meenemen naar Rusland, ook niet voor eigen gebruik. Daardoor kan de luchtvaartmaatschappij niet garanderen dat vluchten naar Rusland veilig terug kunnen keren
    .
    ondanks dat er hele afdelingen zich bezighouden met veiligheid en alles monitoren gaan die twee vluchten vrolijk op weg
    naar een oorlogsbrandhaard en dat was op zijn minst slordig en totaal onnodig, zelfs onverantwoord.

    en daar kwamen ze knap laat achter, amateuristisch.
  3. forum rang 6 gbakl 27 februari 2022 10:02
    ook Duitsland bant rusland compleet uit het luchtruim en zal dus zelf ook niet meer mogen vliegen via russische routes naar
    het verre oosten.
    zelfs Finland doet mee.

    je kunt erop wachten tot er weer een KLM vlucht terug moet keren omdat er niet of te laat is ingegrepen of
    gecommuniceerd en in elk geval zijn we knap laat met de algemene sancties te volgen.
  4. [verwijderd] 27 februari 2022 15:45
    "Volgens een woordvoerder van KLM is men nog niet ’uit’ eventuele alternatieven voor de routes naar Japan, China en Zuid-Korea. De luchtvaartmaatschappij zou dan bijvoorbeeld via het Midden-Oosten naar de bestemmingen in het noorden van Azië kunnen vliegen, maar dit kost meer tijd en brandstof. De diensregeling is tot donderdag opgeschort. Ruim tien jaar geleden mocht KLM een tijdje voor straf niet over Rusland vliegen, en dat kostte de luchtvaartmaatschappij toen miljoenen"(Telegraaf)

    Toen Het Russische ABC(Air Bridge Cargo) wat slots op Vliegveld Amsterdam dreigde kwijt te raken kwam er op dezelfde dag nog een overvliegverbod voor KLM om over Rusland te vliegen.

    Wonder o wonder, de dag erop waren de slots weer terug bij ABC en kon KLM weer over Rusland vliegen, al met al een incident van <30 uur.

    Poetin zelf bestede er, ik schat in, 2-3 kattebelletjes aan om dit akkefietje de wereld uit te helpen.
  5. forum rang 6 gbakl 28 februari 2022 09:10
    .Econoom Kees Cools: ‘Het aandeelhouderskapitalisme moet verdwijnen’

    Daarnaast pleit u voor het aftrekken van de renteaftrek. Kunt u dat even uitleggen?

    ‘Bedrijven kunnen twee soorten vermogen aantrekken: eigen vermogen, door aandelen uit te geven. En vreemd vermogen, door geld te lenen. Bedrijven kunnen de rente die ze over hun leningen betalen aftrekken van de winstbelasting. Maar dividendbetalingen zijn niet aftrekbaar. Volkomen absurd! Er bestaat geen enkele economische verantwoording voor. Het is een subsidie op schuld, terwijl we weten dat juist veel schuld extreem risicovol is.’

    De KLM zit ook tot zijn nek in de schulden, waardoor het bij ieder zuchtje tegenwind bij de overheid moet aankloppen.

    ‘Precies! Bijna alle grote economische ongelukken en crisissen zijn voortgekomen uit te grote schuldfinanciering. Het heeft ook allerlei onwenselijke neveneffecten, zoals private equity-fondsen die bedrijven overnemen met geleend geld en de schuld op de balans van het overgenomen bedrijf plaatsen.
    Het laatste wat ik nog even wil aanstippen: u wilt het verschil tussen de commerciële en de fiscale jaarrekening afschaffen.

    ‘Ja. De meeste mensen zullen zich misschien niet eens realiseren dat die twee er zijn, want voor een kleine onderneming is dat precies hetzelfde. Maar voor grote ondernemingen geldt dat ze een fiscale jaarrekening inleveren bij de fiscus en een commerciële jaarrekening bij beleggers. Zo is de schizofrene situatie gecreëerd dat bedrijven aan de fiscus een zo laag mogelijke winst presenteren om de belastingdruk te verminderen, en aan de aandeelhouders juist een zo hoog mogelijke winst om de goede prestaties van het afgelopen jaar te benadrukken. Daar moeten we vanaf.’
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links