Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
dividend: op binck toekenning 24 febr, valutadatum 5 maart. Op Bolero noppes
klein gevaarlijk afval schreef op 25 februari 2021 09:30 :
Vraagje: zijn de bevrachtingsrates door een niet-insider als ik op één of andere manier op te volgen aub?
veel mogelijkhedenfearnpulse.com/ (mijn voorkeur) tradewinds.com poten daily breefing hellenic vlcc app Alleen... de korte termijnratings zijn effenaf misleidend, ... beter is te kijken naar de kwarteelrrappporten van tankermaatschappijen... daar zegggen ze wat ze overhouden aan een voyage:in kwartaalbegin (reken er wel 12000$ kosten en afschrijvingen of leasekosten voor hun rekening : breakeven vaak 280000..) : de spotprijs is bepaald door het verbruik op de vorige routes en de detailprijs voor fuel, ik neem aan in de haven waar ze starten. Als het druk is varen ze sneller... en dan verbruikt zon ding 80 000 :$ per dag. andere elementen kunnen een rol spelen, het is misschien niet overal identiek..) Eenkeer alles verhuurt moeten ze ook nog van verder komen, gemiddeld gezien... daarom: het aantal boten, en de verhouding scrap/nieuwbouw is belangrijk. die is nu extreem slecht... maar de scraps moeten nog komen en verdere nieuwbouw extree duur en onzekerheden na 2030... dan wordt olievolume een probleem
sappas schreef op 25 februari 2021 10:47 :
[...]
Dat is ook mijn mening.
Vroeger kon ik nog eens een deal maken met Binck over de kosten, dit is nu niet meer mogelijk en ze zijn toch een stuk duurder geworden.
Groetjes,
Sappas
Ja, klopt dat is mij ook niet meer gelukt. Ik moet nu ook de service fee betalen. Dividend uitkering en een paar andere zaken zijn nu wel gratis. Voordeel vind ik ook dat er veel OTC en pink handel mogelijk is, daar maak ik regelmatig gebruik van. Maar alles bijelkaar ben ik fors duurder uit dan hiervoor bij Binck.
basinclab schreef op 25 februari 2021 16:18 :
[...]
veel mogelijkheden
fearnpulse.com/ (mijn voorkeur)
tradewinds.com
poten daily breefing
hellenic
vlcc app
Alleen... de korte termijnratings zijn effenaf misleidend, ...
beter is te kijken naar de kwarteelrrappporten van tankermaatschappijen... daar zegggen ze wat ze overhouden aan een voyage:in kwartaalbegin (reken er wel 12000$ kosten en afschrijvingen of leasekosten voor hun rekening : breakeven vaak 280000..) : de spotprijs is bepaald door het verbruik op de vorige routes en de detailprijs voor fuel, ik neem aan in de haven waar ze starten.
Als het druk is varen ze sneller... en dan verbruikt zon ding 80 000 :$ per dag.
andere elementen kunnen een rol spelen, het is misschien niet overal identiek..)
Eenkeer alles verhuurt moeten ze ook nog van verder komen, gemiddeld gezien...
daarom: het aantal boten, en de verhouding scrap/nieuwbouw is belangrijk.
die is nu extreem slecht... maar de scraps moeten nog komen en verdere nieuwbouw extree duur en onzekerheden na 2030... dan wordt olievolume een probleem
Thanks voor de side
Nabeurs +1,81 % op wallstreet.
break-even er moet een onderscheid gemaakt worden -cash breakeven -boekhoudkundig breakeven -reele NAV breakeven het verschil: in cash breakeven worden alleen de lopende uitgaven afgetrokken van inkomen - boekhoudkundig breakeven rekent met finaciering en afschrijving. normaal is dat 5% nieuwwaarde over 20 jaar... wellichtis dat voor een 5 jaar oude boot nog 15x5 %. Onder de financiele uitgaven vallen ook de bareboat kosten; die zijn stukken hoger dan de afschrijvingen.. de breakeven van een bareboat is eerder 30 000$ /dag. rekening houdend met de verzekering, staff, drydockkosten,, administratieve kosten... - verlies/winst breakeven: men kan de waarde berekenen van de vloot één jaar ouder, en verglelijken met de actuele waarde.... euronav schrijft algauw 300 000 000 af op een vloot die maar 140 000 000 verliest in waarde per jaar. dat maakt voor het NAV breakeven een verschil ..indien op een vloot 5000 000 wordt afgeschreven is dat eigenlijk 25000000 teveel 7000$/dag rekening houdend met financieringskosten zonder leasekosten komt men eerder op een breakeven van 16000...(voor een vlcc) + -afgeleid uit de kosten zoals in q4, rekeninh houdend met een teveel aan kosten door covid en extra drydocks, normaal wordt geschat op 7000-8000$/dag voor een vlcc zelfs met negatieve rates kan die 16000 hehaald worden...voor de timecharters zelfs ruim het dubbele.De stoop heeft het over een verbriuki van 30000$ /dag (50-60 tMT ...ipv 110).. er bestaan grafieken van vorig jaar in drukste periode sprak men van 80 000 fuelkosten /dag(denk grafiek van fearlys)
Op mijn bolero is nog geen dividend gestort euronav,nog iemand?
Ben bij ING. Ook nog niets gezien.
olieprijs +17% in februari 1,5per dag meer vanaf morgen....als opec+ dat beeslist het eerste zal veel vlcc 15% trager doen rijden.... 85% productiviteit..=.17% meer boten nodig ... en de scraps bevorderen... samen 100+ vlcc nodig de, het tweede vraagt ook 67 vlcc extra ... (per vlcc 10 milj vaten per jaar) het herstel van een normaler marktevenwicht zou daardoor versneld kunnen worden... laten we maar niet te snel van schaarste spreken... dan komen er geen scraps en dan gaat men sneller gaan varen...maar alles is relatief 168 boten meer nodig, en slechts 167 beschikbaar... wie zal de boot missen?
belegger1981 schreef op 1 maart 2021 12:18 :
Op mijn bolero is nog geen dividend gestort euronav,nog iemand?
Het dividend wordt vrijdag 5 maart bijgeschreven.
Bij binck vorige week al, maar het bedrag mag geen naam hebben..
Interessant gesprek met Hugo De Stoop: www.youtube.com/watch?v=scfNitz8xVk
Landgenoot schreef op 1 maart 2021 14:31 :
[...]
Het dividend wordt vrijdag 5 maart bijgeschreven.
De ex-coupon datum voor het dividend van $0,03 per aandeel is 24 februari 2021. De betaalbaarstelling van dit dividend is 5 maart 2021. Een dividend van $0,12 per aandeel op jaarbasis geeft, omgerekend naar de huidige euro/dollar wisselkoers, een dividendrendement van slechts 1,5% bij de huidige beurskoers.
GiGa schreef op 1 maart 2021 18:48 :
[...]
De ex-coupon datum voor het dividend van $0,03 per aandeel is 24 februari 2021. De betaalbaarstelling van dit dividend is 5 maart 2021. Een dividend van $0,12 per aandeel op jaarbasis geeft, omgerekend naar de huidige euro/dollar wisselkoers, een dividendrendement van slechts 1,5% bij de huidige beurskoers.
Beetje onzinnige uitleg: als je het dividend van de vier kwartalen 2020 samentelt, zit je aan een record opbrengst. Wat de volgende drie kwartalen brengen, is voorlopig koffiedik kijken. Ongetwijfeld zal het dividend dit jaar een stuk minder zijn dan in 2020 maar de koerswinst zal zeer waarschijnlijk dat lagere dividend ruimschoots compenseren.
:) 1/1/2021 28/03/2021 1.22 1.21 eur/usd 6.6 7.53 euro / euronav 51.8 66.13 euro per vaatje Brent Hoeveel vaatjes kan Euronav opslaan, al dan niet varend ? Zo'n 262 630,9 DWT 129 000 000 Vaten ? Neem nu dat die maar 65% geladen waren Enig idee om welk bedrag dat dan gaat ? Ik zou dan denken, waarom maar 65% Iemand verdiend daar dan aan en de schipper zal daar dan wel wat voor krijgen zeker ? En intussen is het oud ijzer ook gestegen, en Chinees nieuwjaar is gevierd :) Wat denken jullie ?
Thole schreef op 1 maart 2021 18:47 :
Interessant gesprek met Hugo De Stoop:
www.youtube.com/watch?v=scfNitz8xVk Bedankt voor de link. Wat betreft de shares buyback ben ik wat teleurgesteld (al is het voor het bedrijf natuurlijk goed): Euronav koopt niet bij koersen van 8euro per aandeel. Wel aan 6.5 - 7 euro - a no-brainer- noemt Hugo dat. Hun 50 miljoen aan buyback kapitaal legt natuurlijk wel een bodem onder de koers. Mochten ze weer richting 6.5 euro dalen, dan koop ik bij.
Becb schreef op 2 maart 2021 09:04 :
[...]
Bedankt voor de link.
Wat betreft de shares buyback ben ik wat teleurgesteld (al is het voor het bedrijf natuurlijk goed): Euronav koopt niet bij koersen van 8euro per aandeel. Wel aan 6.5 - 7 euro - a no-brainer- noemt Hugo dat. Hun 50 miljoen aan buyback kapitaal legt natuurlijk wel een bodem onder de koers. Mochten ze weer richting 6.5 euro dalen, dan koop ik bij.
Als het voor het bedrijf goed is, is het toch ook goed voor de aandeelhouder? Ik denk dat het zeer verstandig is dat Euronav alleen inkoopt bij een te lage koers. Dat zorgt voor een bodem en bij hogere koers heeft Euronav cash om een tanker te kopen als zich ee, koopje voordoet of om meer winst als dividend uit te keren.
Vavli schreef op 2 maart 2021 10:18 :
[...]
Als het voor het bedrijf goed is, is het toch ook goed voor de aandeelhouder?
Ik denk dat het zeer verstandig is dat Euronav alleen inkoopt bij een te lage koers. Dat zorgt voor een bodem en bij hogere koers heeft Euronav cash om een tanker te kopen als zich ee, koopje voordoet of om meer winst als dividend uit te keren.
Heren dit heeft hij niet gezegd. Indien de koers achterblijft bij de waarde van de schepen dus eigenvermogen dan koopt men aandelen. Mits men op het zelfde moment niet tegen een koopje aanloopt in de tanker markt. Dus als de aandelen 10 euro doen en de waarde van schepen zijn hoger dan prevaleert men op eigen aandelen te kopen. Eigenlijk is het een afweging tussen kopen we schepen tegen een discount of onze eigen aandelen tegen een discount. Mits er een cash overschot is. Mooi om te zien/horen hoe de CEO denkt. Dan begrijp je ook zijn beweeg redenen. Aanrader om dit te beluisteren.
Enig idee hoeveel de koers zou zakken bij een beurscrash want daar begin ik meer en meer voor te vrezen
bambricks schreef op 2 maart 2021 11:06 :
[...]
Heren dit heeft hij niet gezegd. Indien de koers achterblijft bij de waarde van de schepen dus eigenvermogen dan koopt men aandelen. Mits men op het zelfde moment niet tegen een koopje aanloopt in de tanker markt.
Dus als de aandelen 10 euro doen en de waarde van schepen zijn hoger dan prevaleert men op eigen aandelen te kopen.
Eigenlijk is het een afweging tussen kopen we schepen tegen een discount of onze eigen aandelen tegen een discount. Mits er een cash overschot is.
Mooi om te zien/horen hoe de CEO denkt. Dan begrijp je ook zijn beweeg redenen.
Aanrader om dit te beluisteren.
I agree, maar zei hij ook niet dat hij de 50miljoen nog niet heeft aangewend, want dat de koers net omhoog ging (lees: te hoog voor buybacks). 2 weken geleden stond het rond de 8. vorige week pakweg 7.5. En daarbij heeft hij dus niet aangekocht.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)