Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
Kijk even naar het volume van vrijdag en nu op eurn yahoo finance. Volume vandaag is zeer laag tegenover vrijdag
Tellen schreef op 11 januari 2021 16:27 :
Kijk even naar het volume van vrijdag en nu op eurn yahoo finance. Volume vandaag is zeer laag tegenover vrijdag
Nou ik kijk even en zie: Jan 11, 2021 675,623 Jan 08, 2021 1,899,800 Na een uur al op 1/3 van het volume van vrijdag. Ik zou dit zeer hoog noemen. Maar mijn intrepretaties worden wel vaker als leugens bestempeld.
De beste optie is nu bijkopen welke ik zojuist gedaan heb. Hoeft uiteraard niet, maar te laat is te laat.
lute11 schreef op 11 januari 2021 10:14 :
Vandaag een stuk in het FD over ons IEX forum:
fd.nl/beurs/1367796/een-beleggersforu... De moeite van het lezen waard, misschien staat het ook wel iex zelf (niet gekeken).
Overigens allemaal gefeliciteerd met de koerswinst van afgelopen vrijdag.
Iedereen gecondoleert met het koersverlies van vandaag.. We zijn weer precies de winst kwijt geraakt..
Teekay ook -7 pct al. Had een verkooporder ingelegd op men GAK, want dat aandeel is zo zwaar in men portfolio. Maar weer net niet aangetikt. Altijd net niet op tijd voor de volgende dip. Daar wel een zeer laag volume. Iemand een idee waarom het volume hier zo hoog is?
SeanC schreef op 11 januari 2021 17:12 :
Teekay ook -7 pct al. Had een verkooporder ingelegd op men GAK, want dat aandeel is zo zwaar in men portfolio. Maar weer net niet aangetikt. Altijd net niet op tijd voor de volgende dip.
Daar wel een zeer laag volume. Iemand een idee waarom het volume hier zo hoog is?
Ja, olietransport zit nog in het verdommenhoekje. Als je kijkt naar container en drybulk, dan zie je dat daar de rates wel omhoog vliegen. Logischerwijs zouden de crudecarriers moeten volgen, maar daar is nog geen teken van leven te zien.
mijn gedacht schreef op 11 januari 2021 12:35 :
@ Basinclab
Alweer mijn appreciatie voor het technisch denkwerk dat je pleegt.
Wat mij betreft wel een "maar": jouw aanname dat jaarlijks een percentage van en door Euronav wordt ingekocht is - voor zover mij bekend - nooit wereldkundig gemaakt ? Er was al een initiëel verzet door de RvB voor de aankoop van een eerste schijf, me dunkt. Voorlopig kunnen wij dus enkel dromen van zo'n scenario, wat jammer is natuurlijk. De verdere inkopen moeten immers steunen op een economische realiteit voor het bedrijf: wat met de liquiditeit vh bedrijf als die systematisch verdwijnt in eigen aandelen, de core business van Euronav is immers olie vervoeren en de investeringen nodig om die activiteit verder te kunnen zetten. Dat, zoals hier soms wordt beweerd, de aandelen ooit door Euronav weer in de markt worden verkocht is tegennatuurlijk aan het principe van de eigen inkoop. Dat zie ik dus persoonlijk nooit gebeuren. De conclusie die de CEO zou - en wellicht zal - maken is of hij verder wil groeien en misschien investeren in een ondergewaardeerde 3e partij. Alleen maar cash omzetten in eigen aandelen helpt misschien onze als je 10% winst wil op een nieuwbouw, koers vooruit maar niet de business op termijn.
de eerste vraag was inkoop van 20% ineens en daaregen was idd verzet: afgezwakt naar 10% ... er werd ook gesteld dat dat jaarlijks vraagbaar was aan de av. Het wordt natuurlijk belangrijker om de bestemming, bedoeling te omschrijven ... verder verwacht ik : sterker ondergewaardeerde bedrijven inkopen uiteindelijk een gelijkwaardig rendement... en het zou zelfs mijn voorkeur wegdragen: een bedrijf uit de financiele problemen opkopen zorgt soms voor een fikse meerwaarde, en blijft dan nog even goedkoop als eigen aandelen... dan blijft het aantal eigen aandelen hoger, maar de vloot groeit evenredig... de prognose verschilt niet in veel van wat dit jaar is gebeurd.... in februari de cijfers eens vergeliken.. ik ben wat zuiniger met de dividenden, en verwacht toch iets lagere spotprijzen...maar voorbije jaar is veel cash gegaan naar de schulden.. in mijn prognose is het eerste jaar veruit het moeilijkste om te realiseren.... dsme bouwt tegenwoordig liever winpt-urbineinstallatieboten... daar kunnen ze wel nog iets aan verdienen...om aan de huidige prijzen tankers te bouwen nauwelijks
Vandaag ingekocht rond de ,90. Lastig inschatten waar het dieptepunt ligt. Kan zomaar lager gaan, echter schat ik die mogelijkheid laag in. Zal nog wel even blijven zwalken op dit niveau maar terug de €7 in schat ik hoger. Heb er teveel van dus een herstel is mooi.
@basinclab Blij dat wij nagenoeg dezelfde inzichten delen. En dat een ondergewaardeerd bedrijf inkopen wellicht beter is dan eigen aandelen. Een bedrijf met veel schulden contra de lage schuldgraad van Euronav maakt een wereld van verschil: een lening (= schuld) is voor een zwak bedrijf een dure leverage. Een gezonde "boite" leent vandaag tegen extreem lage tarieven. Euronav wint dus dubbel: spendeert zijn cash die ze anders aan ons, aandeelhouders, cadeau doen aan een ondergewaardeerd bedrijf en neemt de leverage over aan een fractie van de rente van het overgenomen bedrijf. Tweemaal winnen. Niemand op dit forum hier zal daarover zagen: dat dividend is wel leuk, maar niemand vind het leuk dat die dividenden terzelfdertijd de koers ondergraven. In een 50/50 ptf - rentend en aandelen - is iedereen tevreden met ca 5 %. Waaro zou er hier enthousiasme zijn voor een dividend van pakweg 30 % op jaarbasis als de koers meer daalt ? 99 % koopt aandelen om een keorswinst te maken, het dividend is meestal een heel kleine toegift min nog beens 30 % RV. Als de CEO vanaf morgen niets meer inkoopt zal ik er als eerste niet rouwig om zijn, inkoop of participatie van/in een zwak broertje met vooruitzicht zou me wel erg bevallen -:)
lute11 schreef op 11 januari 2021 17:16 :
[...]
Ja, olietransport zit nog in het verdommenhoekje. Als je kijkt naar container en drybulk, dan zie je dat daar de rates wel omhoog vliegen.
Logischerwijs zouden de crudecarriers moeten volgen, maar daar is nog geen teken van leven te zien.
Zie eigenlijk geen enkel verband. Staat dat 'logischerwijs' hier wel op zijn plaats?
JdeFL schreef op 12 januari 2021 13:19 :
[...]
Zie eigenlijk geen enkel verband. Staat dat 'logischerwijs' hier wel op zijn plaats?
Ja. Nadat de drybulk en containers zijn afgeleverd, moet het verder vervoerd en bewerkt worden. Hier is energie voor nodig. Dat klinkt toch logisch?
Iemand een idee waarom euronav plots omhoog schiet?
Vorige week droombelegging volgens Greenblatt, gisteren koersdoelverlaging door Cleaves en vandaag koopherhaling door Kepler... dan krijg je een (kleine) rollercoaster.
cleaves is ook een ship broker, vindt dat de vloot naar beneden toe mùoet geherwaardeerd worden. Dat zou dan een invloed hebben op de nav: tot daar ben ik redelijklijk akkoord, Alleen, de oorzaak ligt me dunkt in de langere termijn: de eerste jaren zijn ok voor de oudere boten, maar de nieuwe hebben slechts enkele van de goede jaren mee te maken, en dan moeten ze grote kapitaalkost en waardevermindering doorstaan... want na 7 jaar, 5 jaar actief zijn die heel wat minder waard dat de schepen die nu 7 jaar oud zijn, en die in een krappe markt zulllen werken... nu nieuwbouw is niet intressant, want aan de cleaves waardering kunnenn ze die niet bouwen..alleen de boten die nu minder dan 5 jaar oud zijn zijn meer waard dan nieu we bestellingen..die waarheid past misschien niet in het kraam van een ship broker.. cleaves maakt zich wellicht zorgen voor mensen die in goedkope tankers willen investeren... ze zijn niet voor niets goedkoop....alleen de reden is hun hoge kosten de eerste jaren en un lage opbrengst in hun tweede en derde jeugd...Voor de bestaande boten geldt precies het tegenovergestelde...
EINDELIJK ???? 13 JANUARI 2021 00:55 UUR Wereldwijde investeerders roepen op tot beëindiging van zeevarenden die op zee zijn gestrand vanwege het coronavirus
Pommeke schreef op 13 januari 2021 01:17 :
EINDELIJK ???? 13 JANUARI 2021 00:55 UUR
Wereldwijde investeerders roepen op tot beëindiging van zeevarenden die op zee zijn gestrand vanwege het coronavirus
Nu pas... Fiscaal gezien heb je internationale wateren gewoond. Of geen belasting of je mag kiezen...
Het zint me toch niet dat er af en toe newbuilding bestellingen passeren en nagenoeg geen scrap. www.tradewindsnews.com/shipyards/lats...
Er vindt een flinke shift plaats naar energie, ik vermoed dat Euronav hier ook van profiteerd. Vooral olie en gas aandelen stijgen flink.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)