Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,690 25 apr 2024 17:38
  • -0,274 (-2,75%) Dagrange 9,666 - 10,015
  • 1.268.101 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 159 160 161 162 163 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 15 december 2020 11:51
    Ho ho,

    Straks allemaal vliegen voor een prikkie, oftewel eerst een prikkie halen.
    Misschien kan Wopke zich onsterfelijk maken (eerst inenten dus) door ons allemaal
    vouchers te geven in ruil voor die staatssteun uit ''onze'' diepe zakken en moet je dan
    eens opletten hoe de bezettingsgraad stijgt.

    Of we kopen allemaal wat goedkope en waardeloze aandelen en krijgen vouchers en
    warrants erbij kado.

    En zo zijn er nog wel wat zaken te bedenken voor onder de kerstboom.

    Intussen beweegt de koers aarzelend omlaag en schiet weer omhoog als er
    iets is wat positief uitgelegd zou kunnen worden of als die maffe Amerikanen weer
    eens heel opportunistisch alles omhoog kopen.

    € 4,827 -0,07 (-1,49%)
    .
    in 2017 was er eerst een periode van een kwakkelkoers rond de 5 euro en opeens was
    die koers niet meer te stuiten en ging als een streep naar een dikke 13euro en dat bij
    een zeer hoog (en blijvend) shortsell percentage, wat was de logica toen en nu ?
  2. FairValue 15 december 2020 13:11
    quote:

    gbakl schreef op 15 december 2020 11:51:

    Ho ho,

    Straks allemaal vliegen voor een prikkie, oftewel eerst een prikkie halen.
    Misschien kan Wopke zich onsterfelijk maken (eerst inenten dus) door ons allemaal
    vouchers te geven in ruil voor die staatssteun uit ''onze'' diepe zakken en moet je dan
    eens opletten hoe de bezettingsgraad stijgt.

    Of we kopen allemaal wat goedkope en waardeloze aandelen en krijgen vouchers en
    warrants erbij kado.

    En zo zijn er nog wel wat zaken te bedenken voor onder de kerstboom.

    Intussen beweegt de koers aarzelend omlaag en schiet weer omhoog als er
    iets is wat positief uitgelegd zou kunnen worden of als die maffe Amerikanen weer
    eens heel opportunistisch alles omhoog kopen.

    € 4,827 -0,07 (-1,49%)
    .
    in 2017 was er eerst een periode van een kwakkelkoers rond de 5 euro en opeens was
    die koers niet meer te stuiten en ging als een streep naar een dikke 13euro en dat bij
    een zeer hoog (en blijvend) shortsell percentage, wat was de logica toen en nu ?
    Verschil tussen toen en nu is 20 jaar winst pleitos. Alleen via een emissie kan toekomstige dividend in de aankomende 20 jaar betaald gaan worden.

    Op naar de 1 euro!
  3. FairValue 15 december 2020 18:58
    Tot half maart amper vliegen. Na het verlies in Q4 van een paar miljardjes ook een dik verlies in Q1.

    Dat wordt een EV dat zeker 10 miljard negatief zal zijn. En 30 jaar voordat er weer ooit over dividend gesproken kan gaan worden. Zonder emissie dan tenminste... Hoe lang wordt de markt nog voor de gek gehouden?

    De belastingbetaler alweer op laten draaien voor KLM en de aandeelhouders speelt mooi weer?!

    De elite vs het volk?!
  4. @iPlof 15 december 2020 20:55
    DEN HAAG - Het reisadvies gaat woensdag voor heel de wereld naar (minimaal) oranje, zo heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken bekendgemaakt. Alle niet-noodzakelijke reizen worden afgeraden. Dat is een klap voor de reisbranche: de grote touroperators voeren geen vakanties uit naar oranje gebieden en kunnen dus praktisch niks meer doen.

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
  5. [verwijderd] 15 december 2020 22:42
    quote:

    FairValue schreef op 15 december 2020 18:58:

    Tot half maart amper vliegen. Na het verlies in Q4 van een paar miljardjes ook een dik verlies in Q1.

    Dat wordt een EV dat zeker 10 miljard negatief zal zijn. En 30 jaar voordat er weer ooit over dividend gesproken kan gaan worden. Zonder emissie dan tenminste... Hoe lang wordt de markt nog voor de gek gehouden?

    De belastingbetaler alweer op laten draaien voor KLM en de aandeelhouders speelt mooi weer?!

    De elite vs het volk?!
    30 jaar zonder dividend klinkt bizar maar zou best wel eens kunnen uitkomen.
    Na kapitaalinjectie bijv 1 miljard euro negatieve boekwaarde. Daar komt dan nog nog bijv 800 miljoen 2021 verlies bij. Stel 2022 break even en vanaf 2023 250 miljoen winst per jaar. Dan duurt het ruim 7 jaar om weer op positieve boekwaarde te komen. Dan zou je weer 5 jaar later iets van eigen vermogen kunnen hebben.
    MAAR: de kans is groot dat er in die 12 jaar 1 of 2 hele slechte jaren zitten. Bijv aswolk uit Ijsland, terreuraanvallen of paniek, waarschijnlijk een keer een of andere virusuitbraak (die uiteindelijk meevalt) waarbij politici na de corona-ervaring maar even het vliegverkeer van/naar Azie voor een maand stilleggen.
    Naast deze risico's zijn er ook nog de zekerheidjes: elke 3 of 4 jaar een flinke staking in Frankrijk waarbij de jaarwinst in 1 week weggepist wordt.
    Dus in een normaal scenario gaat het management nooit een flink dividend kunnen of durven uitkeren in de komende 20 jaar. En als het een beetje tegenzit praat je over 30 jaar.
  6. @iPlof 16 december 2020 09:29
    Nu de hele wereld vanuit Nederland op code oranje staat, houdt KLM er rekening mee dat het aantal vluchten weer verder wordt ingeperkt. Dat zegt een woordvoerder woensdag desgevraagd tegen NU.nl.

    KLM stelt dat het nieuwe reisadvies "een harde maatregel" is "die het economisch herstel van de luchtvaart weer verder achteruit zet."
    www.nu.nl/economie/6096973/klm-houdt-...
  7. [verwijderd] 16 december 2020 09:41
    quote:

    @iPlof schreef op 16 december 2020 09:29:

    Nu de hele wereld vanuit Nederland op code oranje staat, houdt KLM er rekening mee dat het aantal vluchten weer verder wordt ingeperkt. Dat zegt een woordvoerder woensdag desgevraagd tegen NU.nl.

    KLM stelt dat het nieuwe reisadvies "een harde maatregel" is "die het economisch herstel van de luchtvaart weer verder achteruit zet."
    www.nu.nl/economie/6096973/klm-houdt-...
    Dat zijn toch wel de echte toppers van het bedrijfsleven dat ze dit nu kunnen voorspellen.
    Maar ja, die gasten kunnen ook weinig anders dan duimen draaien en hopen dat het vanaf de zomer beter gaat. Er zijn gekken genoeg die straks in mei/juni weer zonder prik in het vliegtuig naar Algarve etc afreizen.
  8. FPAK 16 december 2020 09:43
    Ik moet sowieso stoppen met beleggen. Snap helemaal niets van deze markten en aandelen.
    Corona, Brexit, faillissementen, ontslagen, lockdown......en dag in dag uit verbreken wij records naar boven toe!
    Ik word ook een beetje moe van uitleg dat mensen nergens meer hebben om geld te investeren. Dividend is vaak minimaal, als het er al is, en je hebt veel meer risico van dalende koersen die een eventuele dividend teniet doen en nog veel meer.
    Pure piramidespel is dit. Geen logica, ik kan dus beter stoppen en naar Holland Casino gaan. Of is die nu ook dicht?
  9. @iPlof 16 december 2020 09:56
    quote:

    Knife Catcher schreef op 16 december 2020 09:41:

    [...]

    Er zijn gekken genoeg die straks in mei/juni weer zonder prik in het vliegtuig naar Algarve etc afreizen.
    Voor AF-KLM is 'genoeg' zeg maar op ALLE internationale routes alle vliegtuigen minimaal 99% VOL om quitte te draaien cq een klein winstje te boeken. Dat gaat in heel veel jaren niet meer gebeuren..

    Hier komt men nooit meer bovenop.

  10. [verwijderd] 16 december 2020 11:09
    quote:

    @iPlof schreef op 16 december 2020 09:56:

    [...]
    Voor AF-KLM is 'genoeg' zeg maar op ALLE internationale routes alle vliegtuigen minimaal 99% VOL om quitte te draaien cq een klein winstje te boeken. Dat gaat in heel veel jaren niet meer gebeuren..

    Hier komt men nooit meer bovenop.

    Dit lijkt me onjuist.

    Volgens mij was in goede jaren de bezettingsgraad rond de 90% (wie heeft cijfers paraat?). Als ze dat in 2024 halen lijkt mij dat OK. Maar gaat ook niet gebeuren denk ik.
  11. [verwijderd] 16 december 2020 14:24
    quote:

    Miss Logica schreef op 15 december 2020 22:42:

    [...]

    30 jaar zonder dividend klinkt bizar maar zou best wel eens kunnen uitkomen.
    Na kapitaalinjectie bijv 1 miljard euro negatieve boekwaarde. Daar komt dan nog nog bijv 800 miljoen 2021 verlies bij. Stel 2022 break even en vanaf 2023 250 miljoen winst per jaar. Dan duurt het ruim 7 jaar om weer op positieve boekwaarde te komen. Dan zou je weer 5 jaar later iets van eigen vermogen kunnen hebben.
    MAAR: de kans is groot dat er in die 12 jaar 1 of 2 hele slechte jaren zitten. Bijv aswolk uit Ijsland, terreuraanvallen of paniek, waarschijnlijk een keer een of andere virusuitbraak (die uiteindelijk meevalt) waarbij politici na de corona-ervaring maar even het vliegverkeer van/naar Azie voor een maand stilleggen.
    Naast deze risico's zijn er ook nog de zekerheidjes: elke 3 of 4 jaar een flinke staking in Frankrijk waarbij de jaarwinst in 1 week weggepist wordt.
    Dus in een normaal scenario gaat het management nooit een flink dividend kunnen of durven uitkeren in de komende 20 jaar. En als het een beetje tegenzit praat je over 30 jaar.
    En vergeet de moordende concurrentie van de prijsvechters niet.

    Dus er is maar 1 mogelijke uitkomst.
    En die is niet positief.
    Het lullige alleen is hoe daar op te acteren.
    Want we zien allemaal dat de koers compleet manisch is.
    Het kan en mag gewoon niet omlaag.
    Dus short gaan op dit aandeel is heel lastig te timen.
    Mijn inschatting is dat de koers "op een dag" gewoon meteen 2 of 3 euro lager opent op het moment dat de emissie wordt aangekondigt.
    Al die sukkelaars die nu hebben gekocht hebben dan geen schijn van kans meer en gaan gewoon allemaal het schip in.
    Het enige wat je moet weten is wanneer die emissie aangekondigd gaat worden.
    Dan kun je een hele grote en bliksemsnelle short klapper maken!

    Maar ja, wanneer...
  12. [verwijderd] 16 december 2020 17:19
    Alitalia praat met Air France-KLM over samenwerking


    ROME (AFN/BLOOMBERG) - Alitalia praat met Air France-KLM over een strategische samenwerking. Dat heeft de nieuwe topman van de Italiaanse luchtvaartmaatschappij Fabio Lazzerini laten weten aan wetgevers, aldus het Italiaanse persbureau Ansa.
    Ook zou Alitalia in gesprek zijn met het Duitse Lufthansa. Daarbij zou het partnership op termijn 'inniger' kunnen worden.

    Alitalia maakte onlangs in afgeslankte vorm een doorstart onder de vleugels van de Italiaanse staat. Ondanks verwoede pogingen lukte een verkoop van de maatschappij eerder niet.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 159 160 161 162 163 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links