Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
Becb schreef op 5 juni 2020 16:52 :
Er wordt meestal uitgegaan van extra scrappings vanaf een jaar of 15. Maar ja, dan moeten er eerst slechte rates komen, en de eigenaar moet de toekomst slecht genoeg inschatten om tot scrapping over te gaan. Bij zo een ingeschat toekomstscenario gaat Eurn ook onderuit natuurlijk.
Om even een positieve noot erin te gooien. Net een fixing binnen: 60K voor 46 dagen. nog wat olie richting china. laycan 15 juni. Begin Q3 2020 lijkt voorlopig gecovered. Tweede helft Q3 is afwachten. Er wordt (nu nog) goed verdiend.
Over het dividend van 28 mei, uitgekeerd op 9 juni. Heeft de huidige lage dollarkoers daar nog invloed op? Er had hier iemand geschreven wanneer ze 'uitzochten aan welke euro/dollar koers er zal worden uitgekeerd'. Maar dat is de koers van 28 mei veronderstel ik?
Dus bij goeie rates gaat Euronav onderuit ? Tja das echt een nieuw standpunt, maar ik denk niet echt dat ik dat verder ga onderzoeken... misschien kunnen we stellen dat hoe beter de rates zijn, hoe harder Euronav onderuit gaat. Best wel vernieuwend standpunt. Werk misschien even met een schaduwportefeuille voordat je meespeelt met de volwassenen
Claude H. schreef op 5 juni 2020 16:10 :
Een 70 tal van de in totaal 800 VLCC’s in de wereldvloot zijn 18 jaar of ouder, deze komen in aanmerking voor scrapping in de komende jaren. Binnen de 12-18 maanden zullen er 70 nieuwe VLCC’s afgewerkt worden door de shipyards wereldwijd. In het beste geval gaat elk schip van 18 jaar of ouder naar de schroot binnen de 18 maanden. In dat geval is er geen aangroei van de vloot. Echter de huidige wereldvraag naar olie bedraagt 90 miljoen vaten per dag, 10% lager dan 2019 niveau’s, voor iedere 1 miljoen vaten minder verbruikt, daalt het aantal benodigde schepen met 30 (Suezmax’n + VLCC’s) dit maakt dat er momenteel 300 schepen teveel zijn, below break-even rates vanaf tweede helft Q3 lijken hierdoor onvermijdelijk, ook wordt verwacht dat het olieverbruik zal dalen op de lange termijn door opkomst van EV’s, Hydrogen power en LPG, wat een langdurig structureel overschot op de tankermarkt kan veroorzaken zelfs met een historisch laag orderboekje. Het huidige lage P/E ratio zie ik hierdoor niet als een koopargument, twijfel er maar niet aan dat Saverys weet waar hij mee bezig is.
En wat gebeurt er als er schepen op overschot zijn ? Dan worden de schepen vanaf 15 jaar gescrapt en wat gebeurt er dan... en wat is de gemiddelde leeftijd van de vloot van Euronav ? Man man man wet een kleuterschool hier
dide schreef op 5 juni 2020 16:41 :
[...]
Misschien toch wat bronvermelding doen ? Zodat enkele fact checks mogelijk zijn.
Dus als we nog 25mbpd minder per dag verbruiken, dan zijn er geen schepen meer nodig ?? ( telkens -300...)
Orderboekje staat op record low voor nieuwe schepen . Ik dacht 8% van de vloot ( = 50tal nieuwe schepen ) . Globaal Olieverbruik door alternatieven daalt pas vanaf 2030.
En zopas, VLCC fixing voor TCE actual 77K @46d midden juni.
-Dit komt van eigen berekeningen met input van Bloomberg. -Het overschot van 30/1mbpd geldt enkel voor transport over zee. -Het orderboek van VLCC's staat op 9%x800= 70 stuks -Olieverbruik terug op de oude niveau's brengen zal geg de trend naar telecommuting en structurele middenlange downturn in de luchtvaartsector een proces van lange adem wrdn, zeker als je weet dat de transportsector +50% van het verbruik uitmaakt. -77K is door de specifieke omstandigheden van deze fixing, average TCE rate daalt met 5%/d, momenteel 46K v VLCC.
Yes we can schreef op 5 juni 2020 18:39 :
[...]
En wat gebeurt er als er schepen op overschot zijn ? Dan worden de schepen vanaf 15 jaar gescrapt en wat gebeurt er dan... en wat is de gemiddelde leeftijd van de vloot van Euronav ?
Man man man wet een kleuterschool hier
Een beetje vriendelijker mag wel hoor. De meeste zijn hier om iets van elkaar te leren. En daarbij bepalen de tankerbedrijven zelf wanneer ze scrappen, kijk naar NAT ivgm EURN.
Yes we can schreef op 5 juni 2020 18:39 :
[...]
En wat gebeurt er als er schepen op overschot zijn ? Dan worden de schepen vanaf 15 jaar gescrapt en wat gebeurt er dan... en wat is de gemiddelde leeftijd van de vloot van Euronav ?
Man man man wet een kleuterschool hier
Wat gebeurt er met de NAV van EURN als het klimaat zo slecht is dat schepen vanaf 15 jaar gescrapped worden, omhoog?
Yes we can schreef op 5 juni 2020 18:35 :
[...]
Dus bij goeie rates gaat Euronav onderuit ? Tja das echt een nieuw standpunt, maar ik denk niet echt dat ik dat verder ga onderzoeken... misschien kunnen we stellen dat hoe beter de rates zijn, hoe harder Euronav onderuit gaat. Best wel vernieuwend standpunt. Werk misschien even met een schaduwportefeuille voordat je meespeelt met de volwassenen
Hugh?? Dat is niet wat er staat, of toch niet wat ik bedoel.
De beurzen lopen 6 a 12 maand vooruit op wat ze verwachten hoe de economie dan zal zijn. Blijkbaar denken ze dat alles dan min of meer terug is zoals het was. Ik zit hier omdat ik denk dat het door corona, geopolitieke spanningen enz niet is. De opgebouwde oliereserve zal niet vlug weggewerkt worden. Hoe langer dit aanhoud, hoe minder beschikbare vlcc er komen. Zelf werk ik op een bedrijf dat een goede waarde geeft waar de economie zich in bevindt. Ze verkopen nu 40% van pre corona en ze verwachten nog achteruitgang. Geloof me er gaan er nog veel naar de gesneuvelde straat. Wat we nu meegemaakt hebben gaat tegen de herfst terug beginnen.
Claude H. schreef op 5 juni 2020 19:17 :
[...]
Wat gebeurt er met de NAV van EURN als het klimaat zo slecht is dat schepen vanaf 15 jaar gescrapped worden, omhoog?
Kan, maar waarschijnlijk lager. Ten eerste als scrapping vanaf 15 jaar, dan zijn de schepen minder waard=lagere NAV en daarbij zijn de rates naar verwachting ook lager, anders ga je niet scrappen.
Alle tankers de lucht in en Euronav blijft bijna ter plekke trappelen. Ze zijn vaak de zwakste daler of de zwakste stijger :D (wat op zich niet zo slecht is)
Your bull is ready Sir, with or without saddle? Good luck Sir, have a nice ride
Rusland en saoedie Arabië willen Amerika en schalie eruit. Amerika wilt zijn marktaandeel behouden door alle firma s die zakendoen met landen waar Amerika sancties tegen lopen heeft te sanctioneren. Dat is de denk en handelswijze v hun president. Komt de rates alleen maar ten goede. Dit bovenop covid. Deze strijd gaat nog escaleren wat ten goede komt vd rates enkel met het doel om in de toekomst als olieproducerznd land meer marktaandeel te hebben. Dat wordt immers belangrijk met de knop door covid en in de verre toekomst de verminderde wereldwijde vraag naar olie. Die strijd zijn de landen nu aan het uitvechten.
Risky bets schreef op 5 juni 2020 20:07 :
mobile.reuters.com/article/amp/idUSKB... Dit zou een mooie twist zijn :)
Zitten hier ook VLCC’S van Euronav bij? Of is dit niet bekend... verder lijkt me dit heel mooi nieuws om de week mee af te sluiten ! Hopelijk volgende week een positieve trend richting ex div datum ! Wat is jouw gevoel hierbij?
wat denk je hiervan: Euronav noteert - door zijn ADR in de USA - van 's morgens 9u tot 's avonds 22u, of 4,5u langer dan een puur Belgisch bedrijf. Rond 15u30 voltrekt zich het dagelijks ritueel van 2 % daling oid. Tegen sluiting Nyse zien we het aandeel daar vaak positief eindigen. Het volume op de Nyse ligt meer als dubbel zo hoog als het Belgische volume. Dat biedt mogelijkheden. Iemand speelt precies een spelletje tussen de beide markten. Maar hoe/wat ? Vandaag idd weer alle tankers hoger, maar Euronav zat weer vanachter in het peloton
en ook: het gemiddelde dividendrendement van een Belgisch aandeel zit rond de 2 à 5 % op JAARbasis. Een aandeel kan dus vrij gemakkelijk na de uitkering zijn koers zien herstellen tot het niveau van ervoor. Maar kunnen wij verwachten dat Euronav dividenden gaat uitkeren over 2 komende kwartalen van ca 20 % van de koers én ook nog eens verwachten dat die koers weer volledig herstelt ? Er is simpelweg een te grote kapitaalsuitstroom uit het bedrijf en dat kan niet in een week worden goed gemaakt
mijn gedacht schreef op 6 juni 2020 00:13 :
en ook: het gemiddelde dividendrendement van een Belgisch aandeel zit rond de 2 à 5 % op JAARbasis. Een aandeel kan dus vrij gemakkelijk na de uitkering zijn koers zien herstellen tot het niveau van ervoor. Maar kunnen wij verwachten dat Euronav dividenden gaat uitkeren over 2 komende kwartalen van ca 20 % van de koers én ook nog eens verwachten dat die koers weer volledig herstelt ? Er is simpelweg een te grote kapitaalsuitstroom uit het bedrijf en dat kan niet in een week worden goed gemaakt
Kanttekening hierbij (sterk vereenvoudigd), beleggers bij andere bedrijven zijn dus tevreden met een dividendrendement van 2-5%. Bij Euronav blijkbaar nog niet met 20%. Euronav moet dus een soort "risicopremie" betalen omwille van de grote (veronderstelde) onzekerheid, maar dan nog is het 4 tot 10 voud mijn inziens een hele grote premie. Dat is natuurlijk enkel naar dividend kijken, er speelt vanzelfsprekend veel meer mee.
Ik vraag mij af of ze bij het management nu zitten te bidden voor veel lagere koersen zodat ze super goedkoop aan buybacks kunnen doen. Zou een beetje een perverse situatie zijn. Langs de andere kant, mijns inziens zou het wel degelijk mogelijk zijn dat de koers snel herstelt. Het zou volstaan dat Euronav op 15/6 zijn winstverwachting voor Q2 verhoogt, wat in theorie mogelijk zou zijn, want april is beste maand ook (dat was al geweten), maar mei was toch ook nog best heel uitzonderlijk!!?
mijn gedacht schreef op 6 juni 2020 00:13 :
en ook: het gemiddelde dividendrendement van een Belgisch aandeel zit rond de 2 à 5 % op JAARbasis. Een aandeel kan dus vrij gemakkelijk na de uitkering zijn koers zien herstellen tot het niveau van ervoor. Maar kunnen wij verwachten dat Euronav dividenden gaat uitkeren over 2 komende kwartalen van ca 20 % van de koers én ook nog eens verwachten dat die koers weer volledig herstelt ? Er is simpelweg een te grote kapitaalsuitstroom uit het bedrijf en dat kan niet in een week worden goed gemaakt
De vergelijking klopt niet helemaal. Het super dividend is SURPLUS winst bovenop een normale bedrijfsactiviteit. En heeft eigenlijk nog nooit helemaal in de koers gezeten. En zou er dus ook niet mogen afgaan. Het is niet dat ze bestaand kapitaal uitkeren. Het is een ( helaas ) beperkt dollar olieveld dat aan het spuiten is :-). Maar zo zal het natuurlijk niet gaan. Er zal wel degelijk een terugval zijn :(. Het zou idd mooi zijn moesten ze op dat moment ook 'efkes' herinneren aan een nog beter Q2....met als toemaatje een behoorlijke outlook Q3 en een break-even Q4. En ...waarom niet, buyback ex-dividend. Het is duidelijk dat de LT performantie afhankelijk is van onderlinge concurrentie van de ship owners ( inflow schepen ) maar toch ook van veel geopoltieke events die niemand in de hand heeft.
Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom ze zo een hoge payout ratio hanteren. Zou het niet beter zijn om deels te reserveren voor M&A of schuldafbouw ? Of is hun scale nu reeds het hoogst haalbare ( bvb te hoog risico , als het even slecht gaat etc.) ? Het lijkt dat Frontline toch ook ongeveer evenveel schepen heeft met nog lagere gemiddelde leeftijd. Wat ik ook niet begrijp is dat die laatste bvb bij de verjonging van hun vloot, 3 schepen verkochten van 14/15j aan een 'startup' ( haha ) ADS ( 2018 ) . Met wie ze dan vervolgens moeten concurreren ? En die ADS schepen 'moeten' varen of ze hebben liquiditeits probleem binnen de kortste keren..
Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom ze zo een hoge payout ratio hanteren. Zou het niet beter zijn om deels te reserveren voor M&A of schuldafbouw ? Of is hun scale nu reeds het hoogst haalbare ( bvb te hoog risico , als het even slecht gaat etc.) ? Het lijkt dat Frontline toch ook ongeveer evenveel schepen heeft met nog lagere gemiddelde leeftijd. Wat ik ook niet begrijp is dat die laatste bvb bij de verjonging van hun vloot, 3 schepen verkochten van 14/15j aan een 'startup' ( haha ) ADS ( 2018 ) . Met wie ze dan vervolgens moeten concurreren ? En die ADS schepen 'moeten' varen of ze hebben liquiditeits probleem binnen de kortste keren.. Er zijn er die vinden dat er helemaal geen buy-backs moeten zijn omdat die niet noodzakelijk koersondersteunend werken. De CEO lijkt me niet iemand die te veel gaat betalen voor aandelen. Ik zou er eerder voorstander van zijn als zo'n buy-back zou gebeuren om aandeelhouderswaarde te creëren. Dat mis ik in de statements van Euronav. De grote winnaar bij Euronav is het bestaande management en niet de bestaande aandeelhouders. Het bewijs daarvoor vind je o.a. in het gedrag van de managers. Je hoort veel ronkende verklaringen dat de koers te laag staat, maar tegelijkertijd verkopen de managers hun aandelen. Er is er geen één die heeft gekocht de afgelopen maanden. Stel dat er in 2021 geen dividend is, de managers blijven zichzelf rijkelijk belonen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)