Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 18,140 10 mei 2024 17:35
  • +0,490 (+2,78%) Dagrange 17,780 - 18,160
  • 107.951 Gem. (3M) 217,1K

Forum geopend voor Euronav

19.300 Posts
Pagina: «« 1 ... 505 506 507 508 509 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. krach03 6 mei 2020 12:30
    quote:

    belegger1981 schreef op 6 mei 2020 12:22:

    Als de vooruitzichten positief zijn waarom gaan die dan alweer in het rood 9,39€ 12.22u
    -oplopende olieprijzen
    -zakkende tankertarieven
    -vooruitzichten goed op korte termijn, maar op langere termijn denken velen dat de tankertarieven terug zullen crashen, vandaar dat men ook maar vier keer de winst hoeft te betalen, voor wat hoort wat dus
  2. Investor 6 mei 2020 12:34
    Een grafiek geeft een goede en neutrale indicatie, maar een trend kan natuurlijk altijd gebroken worden. Maar op dit ogenblik ziet de LT grafiek er goed uit. Waarom er in de VS zoveel meer spektakel is? Misschien hebben enkele grote aandeelhouders vooral via de VS verkocht? En zijn die aandelen opgekocht door speculanten? Op die details geeft een grafiek geen antwoord. Korte termijn: er was een enorme -negatieve- divergentie tussen koers en RSI wat meestal een hele goede voorspeller is voor een tijdelijke correctie naar beneden.Maar in dit geval was de koers al 15% onder zijn hoogtepunt toen de divergentie duidelijk te zien werd..
  3. Twoane 6 mei 2020 12:45
    Ik lig niet zo wakker van die korte-termijn volatiliteit eerlijk gezegd. Onder de 9 koop ik nog wat bij.

    Voor de kenners : De huidige rates zijn nog steeds vrij goed correct? En sommige boekingen hebben al impact tot Q4? Afgaande op onderstaande zijn de SUEZMAX rates met name hoog, vanwaar de discrepantie met VLCC?. Weet iemand een interessante bron met uitleg om data juist te interpreteren?

    Alvast bedankt!

    www.crweber.com/
  4. Hoper 6 mei 2020 13:02
    www.globenewswire.com/news-release/20...

    Een hele schuldenherschikking en dit viel me op :

    In April 2020, the Company reached an agreement with its counterparty to postpone the purchase and installation of scrubbers on 19 of its vessels. The installation of these scrubbers is now expected to begin not earlier than 2021.

    ook voor Q2 zijn de rates verdubbeld tov Q1 voor LR schepen (65% van Q2 geboekt) maar niet van hun MR schepen waar prijzen gelijkaardig blijven (50% geboekt).

    Wel goeie resultaten en ik kijk al uit naar Euronav zijn resultaten
  5. Hoper 6 mei 2020 13:07
    Nog iets dat ik gemist had in dit verslag is dat de kosten voor scrubbers te installeren erin staan + hoeveel schepen ze gebruikt hadden (en dus missed opportunities - revenues ). Hiermee zouden we ook rekening kunnen houden met Euronav als ze geen ULCC met bunkers hadden gekocht (dus er was zeker een kost geweest en die zou ook wel groot zijn geweest).
  6. Twoane 6 mei 2020 15:05
    oilprice.com/Latest-Energy-News/World...

    Bovenstaande samen met de olieprijs die zijn voorlopige piek heeft bereikt (-7% atm) blijft goed nieuws. Ik zou er niet van schrikken indien de olieprijs de komende dagen terug daalt naarmate de einddatum voor de juni-contracten nadert. Olie zat in de lift, maar die opwaartse beweging lijkt niet conform de huidige situatie. En een daling maakt langetermijn floating storage interessanter, dus die rates zouden ook wel eens terug kunnen stijgen.

    Is allemaal speculatief, maar ik veronderstel dat die redenering wel opgaat?
  7. [verwijderd] 6 mei 2020 15:17
    Als nieuw belegger heb ik wat aandelen v euronav gekocht en ben ik me wat aan het inlezen en ben ik het forum hier een beetje aan het volgen. Wat ik niet begrijp is dat alle factoren gunstig staan en de koers nog zo hard zakt. Net banenrapport in Amerika bekend gemaakt voor april. - 21.4 miljoen in april. Maar het valt mee zeggen ze. We hadden er 22 miljoen verwacht. Daarom panikeer ik niet. Vroeg of laat barst de bubbel en schieten de tanker prijzen terug de hoogte in. Er wordt nog veel te veel olie opgepompt en alles zit nu al vol. Strategische voorraden kan je niet blijven aanleggen. En om het uit virologisch standpunt te bekijken. Zolang er geen vaccin is, is terug naar het normale gaan uitgesloten. De voorraadjes zullen dus niet snel weggewerkt worden.
  8. [verwijderd] 6 mei 2020 16:02
    Dit is toch niet meer normaal? Op een goede beursweek tijd -28% met allemaal goede voortekenen van winst/opbrengsten... en waarom? Omdat de olieprijs iets minder historisch laag is...

    Zoals iemand hier eerder al liet opmerken: de families hebben op het juiste moment (toen de koers 11 brak) verkocht.

    Even de ontgoocheling aan het verbijten...
  9. [verwijderd] 6 mei 2020 16:06
    quote:

    harryhol schreef op 6 mei 2020 15:57:

    Het lijkt dat hoe beter de earnings, hoe meer het wordt afgestraft. Omdat alles wat nu wordt verdiend, kennelijk niet meer de komende twee jaar kan worden verdiend denk ik ?
    Dat de beurs 2 jaar vooruit kijkt, zou me toch sterk verbazen al ben ik nog niet zo lang op... als ene of den andere het woord 'remdesevoir of remdessievaar of remdesevir" uitspreekt, moet alleman die dag nog het aandeel Gilead hebben, ook al is er niks van waar. Lange termijn zit er dan niet in. Logica is ook ver te zoeken Goed nieuws betekent niet hetzelfde als koersstijging, eerder omgekeerd...

    Er is altijd nen uitleg voor alles, maar dit kan ik toch met zijn onnozel boerenverstand niet vatten...
  10. krach03 6 mei 2020 16:17
    quote:

    Investor schreef op 6 mei 2020 10:30:

    [...]

    Shortsells? Dat zijn volgens mij long-posities die (gedwongen?) worden geclosed. Het kan altijd, maar ik vraag me dan af wie er zo gek zou zijn om met zo'n aantallen short te gaan op een aandeel dat nu al meer dan 2 EUR aan dividenden heeft klaarstaan? Als je trouwens kijkt naar het 200 en 40 daags gemiddelde, kan je zien dat Euronav in een mooi opgaande LT trend zit. Het KT-gemiddelde zit nu rond de 9,4 EUR.
    Normaliter en ik zeg wel normaliter zou dat een ideaal scenario zijn (volgens het boekje!):

    Opgaande trend (200-daags boven 40-daags) en dan als ultieme test het 40-daagse gemiddelde aantikken,

    maar dit zou dan betekenen dat we vandaag moeten sluiten aan 9,4 EUR
  11. PAPA JOE 6 mei 2020 16:18
    Wat kunnen we nog verzinnen ?
    Ofwel wisten die Saverijs veel meer .....
    En wat met M&G ?
    Ofwel gaat het boeltje morgen ontploffen ?
    En kijken ze alleen maar naar de toekomst en wat met de resultaten van Q1 dan of hoeft dit niet meer .
    Dan moeten ze ook niet meer bekend maken , verleden tijd als aandeel afgetoetst wordt op de toekomst.
  12. [verwijderd] 6 mei 2020 16:20
    quote:

    harryhol schreef op 6 mei 2020 16:12:

    Ik probeer ook maar iets te verzinnen...
    Niet persoonlijk bedoeld HarryHol. Ik apprecieer steeds uw bijdragen.

    Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij. Ook de oliemaatschappijen Shell en Total krijgen 3-4% aan hun broek. Allemaal heel vreemd

19.300 Posts
Pagina: «« 1 ... 505 506 507 508 509 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links