Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 18,140 10 mei 2024 17:35
  • +0,490 (+2,78%) Dagrange 17,780 - 18,160
  • 107.951 Gem. (3M) 216,8K

Forum geopend voor Euronav

19.300 Posts
Pagina: «« 1 ... 500 501 502 503 504 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Vavli 3 mei 2020 19:32
    quote:

    belegger1981 schreef op 3 mei 2020 16:30:

    En aan de mensen die wat op de hoogte zijn,ziet het er positief uit het eerste kwartaal?
    Ik ben te laat ingestapt bij dit aandeel en vrees nog te weinig te weten over euronav.
    Bedankt alvast
    Lees de bijdragen van de voorbije maand op dit forum en je hebt een antwoord op nagenoeg al jouw vragen.
  2. [verwijderd] 4 mei 2020 09:34
    quote:

    harryhol schreef op 4 mei 2020 09:14:

    Valt alleszins mee; in de US sloten ze een stuk lager, en intussen zijn nu bijna alle analisten een stuk flauwer geworden op de sector.
    Ik sta ondertussen 2500 in de min op m'n euronav aandelen, hoop dat morgen de cijfers van DHT er goed uitzien.
  3. forum rang 4 boothram 4 mei 2020 10:42
    VLCC running kost voor de recente scrubber vlcc kom je wel aan lage kost aan de huidige prijs en 9000 voor de totale duur zou aan de huidige brandstofprijzen voor langere ritten nog kunnen...
    alleen aan die prijs is wellicht maar 10% van de vloot beschikbaar. In de piekperiodes is zelfs voor 80% werk, ook zonder opslag. ik ben eerder een langetermijnbelegger zoals euronav zel en ik zie het zo:
    - de markt zal elk jaar wel met 5% DALEN
    - dat betekent voor euronav 6 boten verkopen en 4 nieuwe
    - vanaf volgend jaar nieuwe bestellingen bv 12 boten voor 2023 en in de komende 3 jaar alle schepen van voor 2010 verkopen
    - die jaarlijks 6 boten(180000) + 170 000 euro laat snelle vernieuwing van de vloot toe met behoudt van marktaandeel: ( hogere bezettingsgraad van 50% gebruik aan 85% efficientie naar 70%, krimpende markt)
    - die 170 000 kan bv voor de helft geleend en voor de rest 20% de niet uitgekeerde winst
    de nieuwe boten leveren een veel grotere beschikbare cashflow
    - afschtijving: het verschil tussen nieuw en oud afschrijven aan 1200 euro per dag... en na 15 jaar koop je met die cashflow en de oude boot weer een nieuwe....

    de vooruitzichten op langere termijn zijn zonder contango en met dividenden echt ook niet te versmaden.
    en ja , een (SPECULATIEVE OFseizoens-)contango van 4 euro of meer 3x per jaar is nog altijd 24 miljoen/tanker /jaar...dat of beter behoort nog altijd tot de mogelijkheden...

    zie intsw ((international seaways) en je ziet meteen wat tankers international opbracht in de eerste 2 maanden, die zijn voor euronav zowat evenredig...gezien ze evenredig punten hebben in de boekingen van tankers international. (hun kwartaalresultaten op 7 mei)
  4. Twoane 4 mei 2020 11:14
    quote:

    GiGa schreef op 4 mei 2020 10:01:

    www.reddit.com/r/wallstreetbets/comme...
    Goede (en grappige) uiteenzetting. Ben al 5 jaar long op EURN. Heb er alle vertrouwen in. Hopelijk komt na de NAT-hype een moment van bezinning, met als gevolg een investering in de betere tankeraandelen. En op basis van de rekenmachine is EURN er daar één van ;-)
  5. [verwijderd] 4 mei 2020 15:23
    Bron: www.beursduivel.be/Column/486686/Euro...

    De koers van Euronav ging de afgelopen weken als een speer. De olietankerrederij verdient grof geld nu de vrachttarieven sky high zijn, maar volgens Martin Crum van de IEX Beleggersdesk duurt dat feest niet al te lang.
    De torenhoge tarieven zijn een gevolg van een groot tekort aan olietankercapaciteit. Voor dat tekort zijn meerdere oorzaken voor aan te wijzen, legt Crum uit.
    “President Trump heeft de grote Chinese tankerrederij Cosco op de zwarte lijst gezet, maar ook oplopende spanningen rond Iran en de aanslagen op Saoedische olie-installaties helpen niet mee."

    Van 25.000 naar 300.000 dollar per dag

    Inmiddels bedraagt het dagtarief voor een grote olietanker 300.000 dollar. Ter vergelijking: half augustus lag dat tarief nog rond de 25.000 dollar.
    “Het break even point van Euronav ligt rond de 28.000 dollar. Het bedrijf verdient op het moment dus grof geld.” Daar moet wel een kanttekening bij geplaatst worden. “Het blijft beperkt tot ongeveer de helft van de vloot. De andere helft is langdurig vastgelegd tegen veel lagere tarieven.”
    Extreme tarieven niet lang houdbaar
    Deze extreme dagtarieven zijn niet al te lang houdbaar, stelt de analist. “De hamvraag is wanneer Cosco weer van de zwarte lijst wordt afgehaald, en hoe de besprekingen tussen de VS en China gaan lopen.”
    Crum stelt ditmaal de boot te hebben gemist bij Euronav. “Wel hebben we drie keer een fraai rendement gehaald op dit aandeel. Voorlopig zie ik nog geen aanleiding om aan te haken, omdat de tarievengekte van korte duur zal zijn.”

  6. Vavli 4 mei 2020 15:40
    quote:

    Risky bets schreef op 4 mei 2020 15:28:

    Wat een dramatische post op dat "beursduivel".

    Hoe komen ze erbij dat de helft vast ligt op charters.

    Waarom hebben ze het over 300k rates, dat is een single peak charter van een paar weken geleden.

    "de hamvraag is wanneer Cosco weer van de zwarte lijst wordt afgehaald" --> LOL?

    Is een artikel van oktober 2019
    Even relevant voor de huidige situatie als een weerbericht van oktober 2019
19.300 Posts
Pagina: «« 1 ... 500 501 502 503 504 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links