Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Wessanen: sterke merken bouwen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Nico Inberg

Nico Inberg maakte deel uit van onze Beleggersdesk: een team van 7 beleggingsexperts op het gebied van fundamentele en technische analyse. Onze fundamentele experts zijn op en top professionals met tientallen jaren ervaring in het vak. Zij bestuderen jaarverslagen, kwartaalrapportages, prospectussen, brancherapporten, de pre...

Meer over Nico Inberg

Recente artikelen van Nico Inberg

  1. nov '20 IEX Weekend: ING, Pharming, ABN en PostNL 1
  2. nov '20 BAM: Pas op de plaats
  3. nov '20 HAL: Deal or no deal?

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. bram313 24 oktober 2017 15:18
    Bio en niet bio gaan niet zo lekker samen in de supply chain. Dus je kan je afvragen welke partij genoeg synergie voordelen kan halen om dezelfde multiple als bij McCormick te kunnen verantwoorden.

    Daarnaast is in de landen buiten Duitsland en Nederland bio nog een vrij onontgonnen markt. De merken van Wessanen passen hier prima in. Als de markt eenmaal een beetje volwassen wordt en er volumes gemaakt worden door de retail zullen er snel huismerken voor in de plaats komen. Immers, als je nieuwe producten opneemt kan je dat beter zelf doen dan je verbinden aan een partij met A-merken die een flink stuk marge in eigen zak houd. Ga maar eens kijken in de AH, 90% van het bio aanbod is huismerk.
  2. forum rang 6 rene66 24 oktober 2017 15:58
    Voor een kwaliteitsmerk als Westzanen ligt de wereld nog open. Ik hoop dat binnenkort een verkoper van Westzanen eens contact gaat leggen met Alibaba of JD.com. In China is er voor zo een kwaliteitsmerk als Wessanen nog heel veel geld te verdienen.

    Maar ze moeten wel oppassen, een nieuw verkoop kanaal richting China openen is snel te doen. Je moet ook in een flinke hoeveelheid kunnen leveren.
  3. forum rang 6 rene66 24 oktober 2017 22:34
    Wellicht zou Wessanen het anders via JD.com kunnen proberen. Die schijnen in het hogere segment te werken qua producten. In één klap mogelijk 258,3 miljoen potentiële consumenten erbij.

    corporate.jd.com/

    corporate.jd.com/ourBusiness

    JD Mall is China’s leading one-stop e-commerce platform, providing 258.3 million active customers with direct access to an unrivalled range of authentic, high-quality products, and helping leading local and international brands tap into China’s fast-growing e-commerce market.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links