Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,750 6 mei 2024 17:39
  • +0,030 (+0,19%) Dagrange 15,720 - 15,840
  • 35.667 Gem. (3M) 217,4K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 309 310 311 312 313 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Risky bets 14 september 2017 14:01
    Ik ben niet op vakantie. Ben momenteel niet zo sterk belegd in crude tankers. Alleen wat via INSW, maar die hebben ook veel vaste inkomsten en product tankers.

    Scrap staal prijzen zijn sterk omhoog aan het gaan en dat heeft geresulteerd in maar scrapping. Als dat doorgaat dan zal dat de vloot groei beperken. Tevens vind ik eerlijk gezegd crude tanker rates best meevallen voor deze tijd van het jaar. Het begin van Q3 zag er heel slecht uit, maar daarna is het niet echt verder gezakt voor aframaxes en suezmaxes. Het ziet ernaar uit dat VLCC's slechter gaan zijn voor Q3 tov vorig jaar, maar dat Aframax en Suezmax rates niet eens super veel slechter zijn dan vorig jaar.

    Nieuw bouw orders blijven helaas geregeld komen. Usual suspects; zuid koreaanse bedrijven bestellen in lokale shipyards, Japanse in Japan...

    Mijn grootste posities momenteel zijn tgp, insw, cplp, salt, gass. Ook vrij veel bulk posities.

    Als je vragen hebt over scheepvaart dan kan ik ze proberen uit te leggen.
  2. [verwijderd] 25 september 2017 11:11
    Zoals Risky al aangaf is het vooral wachten op vlootbeperkingen. De nieuwe milieureglementering op vlak van ballastwater doet een aantal rederijen kiezen tussen miljoenen investeren per schip, of vroeger afschrijven en de hoge scrapprijzen incasseren.

    Eurn heeft een vrij jonge vloot, en hoeft deze aanpassingen niet te maken. Zij kunnen makkelijker afwachten, en bij elke verschrapte vlcc een beetje meer ademhalen.

    Exmar heeft het lastiger mijns inziens. Als er binnen zeer korte termijn geen concrete opdrachten komen ziet het er penibel uit
  3. Risky bets 25 september 2017 20:27
    quote:

    wn schreef op 20 september 2017 21:58:

    Vreemd hoe kolen-, diepzee-boorders- en tanker-aandelen met procenten naar beneden en omhoog vliegen. Nu Seadrill, meer dan dubbel in enkele dagen.
    Veel van de meest volatiele scheepvaart aandelen hebben hele grote schuld. Als er een schuld van 100 is en een aandeelwaarde van 30 en het aandeel zakt 10% naar 27 in een week, dan is de totale bedrijfswaarde maar van 130 naar 127 gezakt.

    EURN is beter gefinancierd en is (fictieve bedragen, maar dan weet je ongeveer de verhoudingen) 40 schuld en 60 aandelenwaarde. Als EURN 5% zakt van 60 naar 57, gaat de totale bedrijfswaarde omlaag van 100 naar 97, wat procentueel meer is dan het voorbeeld hierboven.

    Seadrill is natuurlijk een bijzonder verhaal omdat ze in failissement liggen, dus dan zijn de uitslagen helemaal extreem.
  4. Risky bets 25 september 2017 20:30
    quote:

    Frotsie schreef op 25 september 2017 11:11:

    Zoals Risky al aangaf is het vooral wachten op vlootbeperkingen. De nieuwe milieureglementering op vlak van ballastwater doet een aantal rederijen kiezen tussen miljoenen investeren per schip, of vroeger afschrijven en de hoge scrapprijzen incasseren.

    Eurn heeft een vrij jonge vloot, en hoeft deze aanpassingen niet te maken. Zij kunnen makkelijker afwachten, en bij elke verschrapte vlcc een beetje meer ademhalen.

    Exmar heeft het lastiger mijns inziens. Als er binnen zeer korte termijn geen concrete opdrachten komen ziet het er penibel uit
    EURN moet deze aanpassingen grotendeels ook gewoon maken. Alleen de aller nieuwste schepen 2015+ zijn hierop uitgerust. Verschil tussen een 5 jaar oud schip en een 20 jaar oud schip, is dat die 5 jaar oude het waard is om voor 5 miljoen te verbouwen en die 20 jarige niet, waardoor de verwachting is dat veel oude schepen verschroot worden in 2020.

    Vandaag weer 1 weg, gebouwd in 1995. www.tradewindsnews.com/tankers/135235...

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 309 310 311 312 313 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links