Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: The day after

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Bas Heijink

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Meer over Bas Heijink

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. jun '17 TA Arcelor Mittal: Buy the dip 12
  2. jun '17 TA: Bedankt! 411
  3. jun '17 TA: Van lang naar kort 425

Reacties

612 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 november 2014 10:58
    Die BIG DOWN lijk me zo ie zo sterk. Op vrijdagen wijken de big boys zelden van de rest van de week af. Uitgezonderd bijzondere gebeurtenissen / buitengewoon nieuws als een dreigende oorlog of CB die hun bankboekje weer open trekt. Higher high of lower low niet uitgesloten. Maar beiden met mate.

    quote:

    Ole in het berenbos. schreef op 14 november 2014 10:55:

    Ben benieuwd of de DOW vandaag nog hoger kan...

    Gr
  2. clever 14 november 2014 10:59
    quote:

    Beartje Call a Call schreef op 14 november 2014 10:39:

    de dalende olie prijs heeft mijn inziens 2 redenen:
    - Stimuleren van de economie wereldwijd.. vooral in de VS hoeven ze voor een gallon minder te betalen dus kunnen ze meer consumeren;
    - En (complot..!) VS en de Saudische Arabieren houden bewust de olie prijs laag ivm IS en Poetin die veelal baat hebben bij een prijs van $100 en hoger.. Edoch een strenge winter en een druk op de knop door de Opec zullen mogelijk weer tot hogere prijzen kunnen gaan leiden.. Wie evt nog een reden weet voor deze olie daling mag het zeggen.
    Zou kunnen maar een té lage olieprijs is niet ongevaarlijk. Als je landen in te grote problemen brengt....nah ja wel weer goed voor de wapenindustrie. Ik denk dat ze de prijs tussen de 70 en 90 houden. Aan de pomp merk je er niet veel van dus er worden ergens behoorlijk winsten gemaakt. Omzetten in RDS zijn lachwekkend laag gegeven de ontwikkelingen dus de grote jongens maken zich niet zo veel zorgen.

    De volgende opgaande beweging in de AEX heeft een katalysator nodig.
    Ik denk dat dat de herstellende olieprijs wordt. Kijk naar de grafiek.
    De prijzen dalen hard maar veren ook weer hard op.

    www.investing.com/commodities/crude-oil

  3. [verwijderd] 14 november 2014 11:02
    quote:

    Abruzzi schreef op 14 november 2014 10:48:

    Ik heb het gevoel dat de AEX op elk moment in 1 streep naar de 416-417 gaat knallen. De Amerikaanse futures blijven ijzersterk liggen. Ik denk dat de grote banken en uitgevers van turbo/speedertroep enzo eerst nog ff voor het weekend de shorters gaan uitroken. Beste is cash zijlijn...
    Naar mijn idee heeft de aex allang afscheid genomen van de standen in amerika. Sinds 2010 beweegt de aex niet meer mee maar is veel meer afgevlakt.
    Er is sinds die tijd wel degelijk een uptrend maar in de states is die veel steiler.
  4. [verwijderd] 14 november 2014 11:06
    quote:

    Abruzzi schreef op 14 november 2014 10:48:

    Ik heb het gevoel dat de AEX op elk moment in 1 streep naar de 416-417 gaat knallen. De Amerikaanse futures blijven ijzersterk liggen. Ik denk dat de grote banken en uitgevers van turbo/speedertroep enzo eerst nog ff voor het weekend de shorters gaan uitroken. Beste is cash zijlijn...
    Net na mijn bericht sprintje, nu vervolg, ze luisteren naar mij blijkbaar. Stijgende olieprijs + opluchting over GDP cijfers zorgen voor rally vandaag, gesteund door US.
  5. [verwijderd] 14 november 2014 11:10
    Het woord is dus weer aan Draggi

    LUXEMBURG (AFN) - De inflatie in de eurozone is in oktober zoals verwacht licht gestegen, naar 0,4 procent. Dat maakte het Europees statistiekbureau Eurostat vrijdag bekend. In september steeg het prijspeil in de eurolanden met gemiddeld 0,3 procent. Het cijfer over de afgelopen maand komt overeen met een eerdere schatting.
    De inflatie blijft ondanks de stijging ver weg van het door de Europese Centrale Bank (ECB) nagestreefde peil van iets minder dan 2 procent. De inflatie werd deze maand vooral gedrukt door de dalende energieprijzen en lagere prijzen voor telecommunicatie. De kerninflatie, waarin de sterk schommelende prijzen van energie, voedsel, alcohol en tabak niet worden meegerekend, kwam de afgelopen maand uit op 0,7 procent.
    Volgens Eurostat kwam de Nederlandse inflatie in oktober uit op 0,4 procent. Volgens de meetmethode van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stegen de consumentenprijzen in oktober met 1,1 procent op jaarbasis.
  6. Ole In het Berenbos 14 november 2014 11:11
    quote:

    Jometdebanjo schreef op 14 november 2014 10:58:

    Ik kijk altijd met een scheef oog naar goud. Ik denk dat die 1134 er snel aan gaat...
    Goldman heeft een koersdoel van 1050$ en die hebben het meestal bij het juiste eind.

    Die 1050$ is exact 50% fibo retrace..

    gr
  7. Ole In het Berenbos 14 november 2014 11:14
    quote:

    Zen Master De Groene Techniet schreef op 14 november 2014 10:58:

    Die BIG DOWN lijk me zo ie zo sterk. Op vrijdagen wijken de big boys zelden van de rest van de week af. Uitgezonderd bijzondere gebeurtenissen / buitengewoon nieuws als een dreigende oorlog of CB die hun bankboekje weer open trekt. Higher high of lower low niet uitgesloten. Maar beiden met mate.

    [...]
    Ik zie de ECB niet eerder wat doen dan volgend jaar en de FED is aan het recyclen.. Dus waar dat geld vandaan moet komen? Dat Japanse pensioen fonds?

    Ik zie ze nog wel zo gek dat er op 17400 in de DOW een bodem/weerstand wordt gelegd. En dat het dalingsfeestje snel over zal zijn..

    Maar NOG hoger, dat zou echt uniek zijn..

    gr
  8. [verwijderd] 14 november 2014 11:18
    quote:

    powertje schreef op 14 november 2014 10:32:

    Dus je belegt met een te klein bedrag op een te kort termijn wat je nu verteld.
    Als je op dagbasis wil handelen op kleine verschillen.. doe dit dan met een groot bedrag zodat je transacties kosten makkelijk gedekt zijn.

    Anders ga op enkele dagen a weken traden om je winsten te behalen.
    Het laatste is een stuk veiliger en beter voor je gezondheid.
    Deels ben ik het hiermee eens. Maar ik ben van mening dat je niet moet denken in bedragen waarmee je handelt. Het gaat om het bedrag wat je per trade riskeert, afgezet tegen het bedrag wat je beoogt te verdienen. Dit zet je af tegen je systeem waarin je ongeveer weet hoe vaak je goed en fout zit. Zit je 50% van de gevallen goed, zorg ervoor dat je winst minstens 1x je risico is.

    Overigens, het verschil tussen daghandelaar en gokker is dat de eerste vooraf zijn/haar entry en exit (stoploss en take profit!) bepaalt, de tweede slechts op zoek gaat naar een leuk instapmoment voor de beoogde marktrichting. Direct na opening van je trade TP&SL inleggen!
  9. [verwijderd] 14 november 2014 11:31
    quote:

    Ole in het berenbos. schreef op 14 november 2014 11:14:

    [...]

    Ik zie de ECB niet eerder wat doen dan volgend jaar en de FED is aan het recyclen.. Dus waar dat geld vandaan moet komen? Dat Japanse pensioen fonds?

    Ik zie ze nog wel zo gek dat er op 17400 in de DOW een bodem/weerstand wordt gelegd. En dat het dalingsfeestje snel over zal zijn..

    Maar NOG hoger, dat zou echt uniek zijn..

    gr
    Ik zie het vandaag wel op 17750 eindigen, zitten ook veel stoplossjes op dat niveau die ff uitgerookt gaan worden. Als de beurs niet veel beweegt, is dat de manier voor de banken om knaken te verdienen.
  10. [verwijderd] 14 november 2014 11:35
    quote:

    Abruzzi schreef op 14 november 2014 11:31:

    [...]
    Ik zie het vandaag wel op 17750 eindigen, zitten ook veel stoplossjes op dat niveau die ff uitgerookt gaan worden. Als de beurs niet veel beweegt, is dat de manier voor de banken om knaken te verdienen.
    mogen de korte stops niet mee doen, is al in 1lijn zo, en steeds willen ze de ene laatste ook mee pakken, net als dax gisteren, goud, silver, oil, senp, nasd.
  11. [verwijderd] 14 november 2014 11:36
    Waar het geld vandaan moet komen? Van de lopende opkoop acties van ECB en BoJ. ECB heeft een opkoop termijn van 2 jr als ik me niet vergis en BoJ heeft geen eind dataum. Dus tot die tijd werden er periodiek geld de markt op gepompt. Het is niet zo dat het eenmalig is.

    quote:

    Ole in het berenbos. schreef op 14 november 2014 11:14:

    [...]

    Ik zie de ECB niet eerder wat doen dan volgend jaar en de FED is aan het recyclen.. Dus waar dat geld vandaan moet komen? Dat Japanse pensioen fonds?

    Ik zie ze nog wel zo gek dat er op 17400 in de DOW een bodem/weerstand wordt gelegd. En dat het dalingsfeestje snel over zal zijn..

    Maar NOG hoger, dat zou echt uniek zijn..

    gr
  12. [verwijderd] 14 november 2014 11:39
    Dan heb je niet alles van GS gelezen......
    Stukken van GS vermijd ik liever. Ze publiceren ook vaan genoeg tgv hun eigen positie. Maw, jou laten verkopen en dan gan zij kopen en vice versa.

    Van de "niet te vertrouwen top 3" staan ze bij mij op nr. 1.

    quote:

    Ole in het berenbos. schreef op 14 november 2014 11:11:

    [...]

    Goldman heeft een koersdoel van 1050$ en die hebben het meestal bij het juiste eind.

    Die 1050$ is exact 50% fibo retrace..

    gr
  13. Alien82 14 november 2014 11:40
    quote:

    T. Forstmann schreef op 14 november 2014 11:18:

    [...]
    Deels ben ik het hiermee eens. Maar ik ben van mening dat je niet moet denken in bedragen waarmee je handelt. Het gaat om het bedrag wat je per trade riskeert, afgezet tegen het bedrag wat je beoogt te verdienen. Dit zet je af tegen je systeem waarin je ongeveer weet hoe vaak je goed en fout zit. Zit je 50% van de gevallen goed, zorg ervoor dat je winst minstens 1x je risico is.

    Overigens, het verschil tussen daghandelaar en gokker is dat de eerste vooraf zijn/haar entry en exit (stoploss en take profit!) bepaalt, de tweede slechts op zoek gaat naar een leuk instapmoment voor de beoogde marktrichting. Direct na opening van je trade TP&SL inleggen!
    Bedankt voor de reacties hierop. Maar komt dit niet een beejte op hetzelfde neer? Ik probeer toch minimum 10% nettowinst per trade te halen. Lager dan is het risico te groot voor de kans op meerwaarde.

612 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links