Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Fugro AEX:FUR.NL, NL00150003E1

  • 23,480 26 apr 2024 10:38
  • +0,080 (+0,34%) Dagrange 23,320 - 23,640
  • 49.210 Gem. (3M) 372,5K

Fugro - 2023 draadje voor iedereen succes.

7.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 146 147 148 149 150 ... 400 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Calendar 31 maart 2023 19:13
    Heeft naar mijn mening weinig toegevoegde waarde om elke dag te posten dat het shortregister niet is gewijzigd. Als er nou een zichtbare wijziging zou zijn, dan is dat mogelijk interessant. Ik zeg mogelijk, omdat de meeste shorters liefst onder de meldingsgrens opereren. Als er meerdere boven de meldingsgrens komen is dat meestal een voorbode van een koersdaling. Die ene Fugro shorter boven de meldingsgrens zegt dus ook weinig. Als die er weer onder duikt zegt dat mij ook niet veel.
  2. forum rang 8 Calendar 31 maart 2023 19:49
    quote:

    Jalen schreef op 31 maart 2023 19:40:

    Ik vind het wel relevant. Bij Fugro is het wel vaker zo geweest dat het slechts een enkele shorter was die boven het maaiveld uitkwam - en dat wanneer deze ene shorter verdween je kon zien dat de koers binnen afzienbare tijd een vlucht omhoog nam.
    Dat gaat nu niet op. De koers hersteld duidelijk en die ene shortpositie boven de meldingsgrens blijft staan. Mogelijk wordt er onder de meldingsgrens fors afgebouwd (maar dat is gissen). Wat zegt mij die ene volhouder boven de meldingsgrens dan?
  3. Char 31 maart 2023 19:57
    quote:

    Calendar schreef op 31 maart 2023 19:49:

    [...]

    Dat gaat nu niet op. De koers hersteld duidelijk en die ene shortpositie boven de meldingsgrens blijft staan. Mogelijk wordt er onder de meldingsgrens fors afgebouwd (maar dat is gissen). Wat zegt mij die ene volhouder boven de meldingsgrens dan?
    natuurlijk zegt dat iets.. ,het geeft ons enig inzicht dat de shorter met de grootste positie niet kleiner is geworden. Voor u niet interessant voor een ander wel.
  4. forum rang 7 Jalen 31 maart 2023 22:26
    quote:

    Calendar schreef op 31 maart 2023 19:49:

    [...]

    Dat gaat nu niet op. De koers hersteld duidelijk en die ene shortpositie boven de meldingsgrens blijft staan. Mogelijk wordt er onder de meldingsgrens fors afgebouwd (maar dat is gissen). Wat zegt mij die ene volhouder boven de meldingsgrens dan?
    Zie mijn eerdere post. Fijn weekend.
  5. forum rang 4 JK Dutch 1 april 2023 13:24
    quote:

    bibi020 schreef op 1 april 2023 00:22:

    Goedenavond
    Ik wil graag meer weten over techniek analyse, en grafieken, ik ken aleen adn beurs analyse,
    Waar kan ik meer tech analyse vinden (grafieken).
    Thanks
    Software kun je vinden op pro realtime. Die gebruik om indicatoren en patronen toe te voegen.

    Ik heb eea geleerd tijdens mijn studententijd. Zat bij een studentenbeleggingsvereniging. Destijds van medestudent die ook trainingen geeft daar veel van geleerd. Hij heeft met de vereniging een training voor de leden gemaakt.

    Je kunt nog wat vinden op zijn site bcinvestments.net

    www.bcinvestments.net/site.php?file=t...
  6. forum rang 8 Calendar 1 april 2023 15:19
    Het maakt mij verder niet uit. Als jullie het nuttig vinden om elke dag te melden dat die ene shortpositie weer niet is gewijzigd, ga er dan vooral mee door. Als jullie er echt een studie van willen maken dan kun je ook nog in de gaten houden hoeveel aandelen uitgeleend zijn bij Iborrowdesk: iborrowdesk.com/report/FUR.LN

    Verder kun je de derivatenposities in de gaten houden. Ik heb een wat filosofischer instelling. De koers moet doen wat die wil en de shorters ook. Fundamentele waarde komt uiteindelijk toch wel bovendrijven. Wanneer is onmogelijk te voorspellen. Fijn weekend allen.
  7. forum rang 7 Jalen 2 april 2023 12:06
    quote:

    Calendar schreef op 1 april 2023 15:19:

    Het maakt mij verder niet uit. Als jullie het nuttig vinden om elke dag te melden dat die ene shortpositie weer niet is gewijzigd, ga er dan vooral mee door. Als jullie er echt een studie van willen maken dan kun je ook nog in de gaten houden hoeveel aandelen uitgeleend zijn bij Iborrowdesk: iborrowdesk.com/report/FUR.LN

    Verder kun je de derivatenposities in de gaten houden. Ik heb een wat filosofischer instelling. De koers moet doen wat die wil en de shorters ook. Fundamentele waarde komt uiteindelijk toch wel bovendrijven. Wanneer is onmogelijk te voorspellen. Fijn weekend allen.
    Dank. Die iBorrow is een leuke idd. Zo kun je nu dus zien dat het tarief om te lenen van 29-3 op 30-3 is verhoogd van 0,4% naar 0,8%. Leuke indicatie dat de koers weer meer op de goede weg zit.
  8. forum rang 8 Calendar 2 april 2023 15:57
    quote:

    Jalen schreef op 2 april 2023 12:06:

    [...]

    Dank. Die iBorrow is een leuke idd. Zo kun je nu dus zien dat het tarief om te lenen van 29-3 op 30-3 is verhoogd van 0,4% naar 0,8%. Leuke indicatie dat de koers weer meer op de goede weg zit.
    Volgens mij hoe duurder de leenvergoeding hoe meer vraag naar de aandelen om in te lenen (en vervolgens te shorten). Is wel een goede indicator voor wat er onder de meldingsgrens gebeurt.
  9. forum rang 7 Jalen 2 april 2023 18:20
    O, ik ging er van uit dat hoe hoger de prijs, hoe minder partijen bereid zijn om uit te lenen omdat ze er zelf in willen handelen.

    Ik zie dat de olieprijs ws weer een kontje krijgt van de week. Dat is in elk geval weer goed bericht. Behalve aan de pomp;-)

    www.iex.nl/Nieuws/770209/OPEC-gaat-pr...
  10. forum rang 8 Calendar 2 april 2023 19:18
    Veel grote buy and hold beleggers zoals pensioenfondsen en verzekeraars lenen standaard al hun aandelen uit als daar vraag naar is, vanwege de extra vergoeding. Nu weet ik niet hoeveel daarvan IB als broker hebben, maar volgens mij is het aanbod aandelen om te shorten vrij stabiel. Zelf heb ik mijn aandelen bij IB ook aangemeld voor uitlenen omdat IB de uitleenvergoeding met mij deelt. Daarom is de uitleenvergoeding bij IB voornamelijk afhankelijk van de vraag naar in te lenen aandelen.
  11. forum rang 7 Jalen 2 april 2023 21:53
    quote:

    JK Dutch schreef op 2 april 2023 21:02:

    Vraag is hoeveel effect die heeft op olieprijs, pijplijn van Irak naar Turkije gaat ook weer open, 450.000 vaten per dag.
    Toeval?
    Scheelt nog altijd zo’n 800000 vaten per dag. En vanaf juli dus 1100000 vaten. Morgen zien we of het wat uitmaakt;-)
7.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 146 147 148 149 150 ... 400 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Fugro is het schoolvoorbeeld van een geslaagde turnaround

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links