Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ABN AMRO BANK N.V. AEX:ABN.NL, NL0011540547

  • 15,285 26 apr 2024 15:51
  • -0,590 (-3,72%) Dagrange 15,020 - 15,285
  • 2.025.714 Gem. (3M) 3,6M

ABN AMRO - 2023

11.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 123 124 125 126 127 ... 556 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Alrob2 31 maart 2023 09:04
    quote:

    eric_29 schreef op 31 maart 2023 07:59:

    [...]

    Ja zeker, Alrob. Calls Sep23 14E. Aangeschaft toen SBM diep in de 14E noteerde een paar maanden geleden, dus nog wel een weg te gaan.

    Is er HEEL groot nieuws?:)
    Nee hoor, geen nieuws. Ik was enkel er benieuwd naar. Want SBMO gaat deze week prima. Mijn aandelen GAK is 13.02 en ik heb gisteren voor het eerst calls gekocht, dec'23 12 en 13.
    Ik hoopte dat jij ook al op flinke winst zou staan, maar ik begrijp dat je nog even moet wachten.
    Komt wel goed.
    Succes!
  2. forum rang 4 eric_29 31 maart 2023 09:11
    quote:

    Alrob2 schreef op 31 maart 2023 09:04:

    [...]
    Nee hoor, geen nieuws. Ik was enkel er benieuwd naar. Want SBMO gaat deze week prima. Mijn aandelen GAK is 13.02 en ik heb gisteren voor het eerst calls gekocht, dec'23 12 en 13.
    Ik hoopte dat jij ook al op flinke winst zou staan, maar ik begrijp dat je nog even moet wachten.
    Komt wel goed.
    Succes!
    Goh, wat jammer, Alrob. Groot SBM nieuws is namelijk welkom..;)

    Mijn optie portefeuille staat ongeveer op `nul`.
    Bleeders: Prosus/ING/SBM
    Neutraal: Abn/Unilever/Heymans
    Winst: Nvidea/Ahold

    Per saldo vraag ik me dus af waar ik het allemaal voor doe.
  3. forum rang 6 Alrob2 31 maart 2023 10:50
    quote:

    eric_29 schreef op 31 maart 2023 09:11:

    [...]

    Goh, wat jammer, Alrob. Groot SBM nieuws is namelijk welkom..;)

    Mijn optie portefeuille staat ongeveer op `nul`.
    Bleeders: Prosus/ING/SBM
    Neutraal: Abn/Unilever/Heymans
    Winst: Nvidea/Ahold

    Per saldo vraag ik me dus af waar ik het allemaal voor doe.
    Nou Eric dat is een prima resultaat na deze zeer slechte maand. Prima spreiding. Gewoon vasthouden en voor zover mogelijk van sommige calls de winst afromen en investeren in de achtergebleven calls.
    Ik heb nauwelijks spreiding. 90 % aandelen SBM, 9% calls ABNAMRO, 1%calls SBMO. Volledig belegd, geen cash meer dus.
    Succes!
  4. forum rang 4 eric_29 31 maart 2023 11:03
    quote:

    Alrob2 schreef op 31 maart 2023 10:50:

    [...]
    Nou Eric dat is een prima resultaat na deze zeer slechte maand. Prima spreiding. Gewoon vasthouden en voor zover mogelijk van sommige calls de winst afromen en investeren in de achtergebleven calls.
    Ik heb nauwelijks spreiding. 90 % aandelen SBM, 9% calls ABNAMRO, 1%calls SBMO. Volledig belegd, geen cash meer dus.
    Succes!
    De Aex is ongeveer terug op niveau van een maand geleden, doch ik krijg steeds meer het gevoel dat de Aex koers veel verbloemt gezien de weging van bepaalde aandelen die het de afgelopen maand goed hebben gedaan. Veel blijven er echter achter.

    Voor Abn en Sbm was het zeker lou loenen...Het forse dividend van beiden zal de call opties nog wel een douw geven.
  5. forum rang 6 Alrob2 31 maart 2023 11:13
    quote:

    eric_29 schreef op 31 maart 2023 11:03:

    [...]

    De Aex is ongeveer terug op niveau van een maand geleden, doch ik krijg steeds meer het gevoel dat de Aex koers veel verbloemt gezien de weging van bepaalde aandelen die het de afgelopen maand goed hebben gedaan. Veel blijven er echter achter.

    Voor Abn en Sbm was het zeker lou loenen...Het forse dividend van beiden zal de call opties nog wel een douw geven.
    Klopt, de AEX wordt vooral beheerst door de tech.
    Het genoemde dividend zal enkel de korte termijn calls een douw geven, en die heb ik niet op een heel klein beetje calls ABNAMRO juni'23 17 na (was een klein gokje, voor de leut)
  6. forum rang 8 Lepre Chaun 31 maart 2023 11:24
    Voortgang op ABN AMRO aandeleninkoopprogramma 24 maart- 30 maart 2023

    ABN AMRO maakt de transactiedetails bekend van het op 8 februari 2023 aangekondigde aandeleninkoopprogramma van EUR 500 miljoen.

    In de week van 24 maart 2023 tot en met 30 maart 2023 zijn in totaal 3.976.248 aandelen en certificaten ingekocht tegen een gemiddelde prijs van EUR 14,55 voor een totaalbedrag van EUR 57.838.021,87.

    Voor gedetailleerde informatie over de dagelijks ingekochte (certificaten van) aandelen, individuele aandeleninkooptransacties en wekelijkse rapportages, zie de website van ABN AMRO op www.abnamro.com/en/investor-relations...

    Tot op heden bedraagt de totale vergoeding voor ingekochte aandelen en certificaten EUR 450.428.345,15, hetgeen 90,09% vertegenwoordigt van het totale aandeleninkoopprogramma.
  7. forum rang 4 eric_29 31 maart 2023 11:36
    quote:

    Alrob2 schreef op 31 maart 2023 11:13:

    [...]
    Klopt, de AEX wordt vooral beheerst door de tech.
    Het genoemde dividend zal enkel de korte termijn calls een douw geven, en die heb ik niet op een heel klein beetje calls ABNAMRO juni'23 17 na (was een klein gokje, voor de leut)
    Dank, Alrob. En hoe schat je de invloed van dividend in op calls Sep23?
  8. forum rang 6 Alrob2 31 maart 2023 11:42
    quote:

    eric_29 schreef op 31 maart 2023 11:36:

    [...]

    Dank, Alrob. En hoe schat je de invloed van dividend in op calls Sep23?
    Niet zo veel, schat ik. Ik zou ze nu in ieder geval niet verkopen. Doe ik trouwens met mijn juni calls ook niet, hoewel het risico van waardeloos worden heel groot is. Maar de zeer kleine investering is het mij waard om op een wonder te wachten.
  9. [verwijderd] 31 maart 2023 11:44
    quote:

    eric_29 schreef op 31 maart 2023 11:36:

    [...]

    Dank, Alrob. En hoe schat je de invloed van dividend in op calls Sep23?
    Ik heb dit in mijn tijd moeten leren. Kijk er maar eens naar
    De term Black-Scholes verwijst naar drie gerelateerde concepten binnen de financiële wiskunde. Het betreft onderzoek van de wetenschappers Fischer Black en Myron Scholes. De hoofdzaak is dat ze een formule hebben ontwikkeld waarmee optieprijzen berekend kunnen worden. Voor hun werk heeft Myron Scholes in 1997 de Prijs van de Zweedse Rijksbank voor economie (bekend als Nobelprijs voor de Economie) ontvangen. Black was reeds overleden maar werd postuum vermeld. De Nobelprijs kregen ze voor het feit dat in hun model, optieprijzen onafhankelijk zijn van de mate van risico en daarmee ook onafhankelijk van de mate van risico-aversie, een groot theoretisch probleem in de financiële wiskunde.

    Het Black-Scholes-model is een wiskundig model van een effectenmarkt, waarin de prijs van het effect een bepaald stochastisch proces volgt.
    De Black-Scholes-partiële differentiaalvergelijking is de vergelijking waaraan de prijs van een financieel derivaat op het onderliggende effect moet voldoen.
    De Black-Scholes-formule is het resultaat van de Black-Scholes-partiële differentiaalvergelijking voor Europese put- en callopties. Het is een formule voor de prijs van een calloptie.
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 31 maart 2023 11:44
    Helen Jewell, co-CIO bij BlackRock Fundamental Equities, wijst ons op de sectoren waar de meeste kwaliteit voor de juiste prijs te vinden is.

    1. Financials

    Met de recente gebeurtenissen in het achterhoofd is het uiteraard van belang om voorzichtig te zijn in deze sector, waarschuwt Jewell.

    "Wel is het zo dat de meeste Europese banken hogere rente aan hun klanten kunnen berekenen bij het verstrekken van nieuwe kredieten.
    Ook positief is dat banken grotere buffers hebben dan tijdens de vorige bankencrisis, en daarom wel tegen een stootje kunnen.
    De sector staat er eenvoudigweg sterker voor dan in 2008."
  11. forum rang 6 Alrob2 31 maart 2023 11:53
    quote:

    42ZVE schreef op 31 maart 2023 11:44:

    [...]

    Ik heb dit in mijn tijd moeten leren. Kijk er maar eens naar
    De term Black-Scholes verwijst naar drie gerelateerde concepten binnen de financiële wiskunde. Het betreft onderzoek van de wetenschappers Fischer Black en Myron Scholes. De hoofdzaak is dat ze een formule hebben ontwikkeld waarmee optieprijzen berekend kunnen worden. Voor hun werk heeft Myron Scholes in 1997 de Prijs van de Zweedse Rijksbank voor economie (bekend als Nobelprijs voor de Economie) ontvangen. Black was reeds overleden maar werd postuum vermeld. De Nobelprijs kregen ze voor het feit dat in hun model, optieprijzen onafhankelijk zijn van de mate van risico en daarmee ook onafhankelijk van de mate van risico-aversie, een groot theoretisch probleem in de financiële wiskunde.

    Het Black-Scholes-model is een wiskundig model van een effectenmarkt, waarin de prijs van het effect een bepaald stochastisch proces volgt.
    De Black-Scholes-partiële differentiaalvergelijking is de vergelijking waaraan de prijs van een financieel derivaat op het onderliggende effect moet voldoen.
    De Black-Scholes-formule is het resultaat van de Black-Scholes-partiële differentiaalvergelijking voor Europese put- en callopties. Het is een formule voor de prijs van een calloptie.
    Allemaal veel te ingewikkeld voor mij, ben maar een simpele particuliere belegger die het overigens veel beter doet dan de vermogensbeheerders die hij ook inzet. De opvolger van ING vermogensbeheer, begonnen per 1 maart jl. heeft over deze maand een negatief rendement nan 4 procent en ik zelf over deze maand precies neutraal.
    Wie heeft er nu voor geleerd en maakt er zijn beroep van?
    Al die professionals, met een korreltje zout nemen.
  12. [verwijderd] 31 maart 2023 12:23
    quote:

    Alrob2 schreef op 31 maart 2023 11:53:

    [...]
    Allemaal veel te ingewikkeld voor mij, ben maar een simpele particuliere belegger die het overigens veel beter doet dan de vermogensbeheerders die hij ook inzet. De opvolger van ING vermogensbeheer, begonnen per 1 maart jl. heeft over deze maand een negatief rendement nan 4 procent en ik zelf over deze maand precies neutraal.
    Wie heeft er nu voor geleerd en maakt er zijn beroep van?
    Al die professionals, met een korreltje zout nemen.
    Fijn dat je het veel beter doet. waarom blijf je dan bij vermogensbeheer? Je kan het zelf toch beter? en er zijn veel manieren tegenwoordig om vermogensbeheer na te boosten en op een veel goedkopere manier. Tja al die professionals rekenen teveel en verdienen het zout niet in de pap. Succes met je beleggingen als jij je er maar goed bij voelt dat is het belangrijkste. De rest is bijzaak toch?
  13. forum rang 6 Alrob2 31 maart 2023 12:40
    quote:

    42ZVE schreef op 31 maart 2023 12:23:

    [...]

    Fijn dat je het veel beter doet. waarom blijf je dan bij vermogensbeheer? Je kan het zelf toch beter? en er zijn veel manieren tegenwoordig om vermogensbeheer na te boosten en op een veel goedkopere manier. Tja al die professionals rekenen teveel en verdienen het zout niet in de pap. Succes met je beleggingen als jij je er maar goed bij voelt dat is het belangrijkste. De rest is bijzaak toch?
    Bedankt voor je reactie. Probleem is dat ik als het ware verslaafd ben geraakt aan het beleggen. Als ik zie dat de vermogensbeheerders flinke steken laten vallen, grijp ik in en neem het roer weer over. Aan de andere kant wil ik er niet meer zoveel mee bezig zijn. De grootbanken doen wat vermogensbeheer betreft niet veel voor elkaar onder, niet veel soeps dus,slecht beheer. Daarom nu een kleinere vermogensbeheerder ingeschakeld voor een klein gedeelte, en die geef ik een jaar proeftijd. Vertrouwen komt te voet.
    Dit jaar dus nog do het zelven.
  14. [verwijderd] 31 maart 2023 12:49
    quote:

    Alrob2 schreef op 31 maart 2023 12:40:

    [...]
    Bedankt voor je reactie. Probleem is dat ik als het ware verslaafd ben geraakt aan het beleggen. Als ik zie dat de vermogensbeheerders flinke steken laten vallen, grijp ik in en neem het roer weer over. Aan de andere kant wil ik er niet meer zoveel mee bezig zijn. De grootbanken doen wat vermogensbeheer betreft niet veel voor elkaar onder, niet veel soeps dus,slecht beheer. Daarom nu een kleinere vermogensbeheerder ingeschakeld voor een klein gedeelte, en die geef ik een jaar proeftijd. Vertrouwen komt te voet.
    Dit jaar dus nog do het zelven.
    Het is vooral bij de grootbanken een éénheidsworst geworden. Gaat allemaal via risicoprofielen en beleggingsfondsen. Er is geen maatwerk meer, Met 1 druk op de knop (tenminste in mijn tijd) werden de mutaties binnen het risicoprofiel voor alle klanten gedaan.
  15. forum rang 4 ChrisOfWallstreet 31 maart 2023 12:59
    www.abnamro.com/en/investor-relations...

    Overall progress Repurchase Program:
    Start date 9-2-2023
    Reporting date 30-3-2023
    Maximum end date 30-6-2023
    Total buyback program € 500.000.000,00
    Cumulative buyback amount € 450.428.345,15
    Percentage of program completed 90,09%

    Cumulative quantity repurchased 28.564.427
    Cumulative average repurchase price € 15,77
    Cumulative quantity repurchased Open Market 12.495.427
    Cumulative average repurchase price Open Market € 15,77
    Cumulative quantity repurchased NLFI 16.069.000
    Cumulative average repurchase price NLFI € 15,77

    Nog +/- 4 dagen over
  16. forum rang 6 Alrob2 31 maart 2023 13:27
    quote:

    42ZVE schreef op 31 maart 2023 12:49:

    [...]

    Het is vooral bij de grootbanken een éénheidsworst geworden. Gaat allemaal via risicoprofielen en beleggingsfondsen. Er is geen maatwerk meer, Met 1 druk op de knop (tenminste in mijn tijd) werden de mutaties binnen het risicoprofiel voor alle klanten gedaan.
    Nee hoor. Een 1e gesprek van een paar uur met een private banker om start te maken. De drempel ligt dan ook bij ING op 5 ton. ING belegde ook in individuele aandelen; totaal ongeveer 50 verschillende assets, relatief weinig fondsen., ingeval neutraal profiel. Elk jaar een anderhalf uur gesprek met de vaste private banker, Verder kwartaalrapportages vol begeleidend gezwam en summier onlineoverzicht van de portefeuille. Da's alles. Zo ging het bij Mees Pierson (ABNAMRO) en ING. En gemiddeld rendement over 5 jaar van 3 tot 5 procent . Gemakkelijk verdiend toch die fee!
  17. forum rang 8 Lepre Chaun 31 maart 2023 13:44
    waarom dalen We ???/

    De Europese Centrale Bank blijft de rente verhogen, ondanks de daling van de inflatie. Dit verwacht econoom Bert Colijn van ING.

    Vrijdag bleek de inflatie in de eurozone gedaald van 8,5 naar 6,9 procent. Toch verwacht ING dat de ECB nog twee keer de rente verhoogt met 25 basispunten.

    "Het gevecht tegen de inflatie is nog niet voorbij", aldus Colijn.
  18. forum rang 6 Alrob2 31 maart 2023 13:48
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 31 maart 2023 13:44:

    waarom dalen We ???/

    De Europese Centrale Bank blijft de rente verhogen, ondanks de daling van de inflatie. Dit verwacht econoom Bert Colijn van ING.

    Vrijdag bleek de inflatie in de eurozone gedaald van 8,5 naar 6,9 procent. Toch verwacht ING dat de ECB nog twee keer de rente verhoogt met 25 basispunten.

    "Het gevecht tegen de inflatie is nog niet voorbij", aldus Colijn.
    Kerninflatie blijft sterk. Dus logisch dat de rente voorlopig zal stijgen.
11.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 123 124 125 126 127 ... 556 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Waarom de nieuwe doelstellingen van ABN Amro een vleugje ambitie missen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links