Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ABN AMRO BANK N.V. AEX:ABN.NL, NL0011540547

  • 15,625 19 apr 2024 14:14
  • +0,010 (+0,06%) Dagrange 15,440 - 15,640
  • 939.104 Gem. (3M) 3,5M

ABN AMRO - 2023

11.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 556 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 manuss 29 maart 2023 11:07
    Europese bankaandelen nog niet afschrijven

    woensdag 29 maart 2023 10:22
    (ABM FN-Dow Jones) Europese bankaandelen moeten na de problemen met SVB en Credit Suisse nog niet worden afgeschreven. Dit zegt beleggingsstrateeg Vincent Juvyns van JPMorgan Asset Management voor de camera van ABM Financial News.

    "De Europese bankensector is solider dan ooit", vindt Juvyns.

    De kernratio's zijn sinds 2009 met 50 tot soms wel 100 procent gestegen. "En we zien het ook aan de depositobasis", aldus de strateeg. Juist dit laatste was bij de ondergang van SVB het probleem.

    Europese banken hebben momenteel 4.000 miljard euro geplaatst bij de ECB, benadrukte Juvyns. "En dat is winstgevend." Banken betalen hun spaarders ongeveer 0,5 procent rente, terwijl zij van de ECB 3 procent krijgen.

    "Dat neemt niet weg dat we in een vertrouwenscrisis zitten […] maar zeker niet in een fundamentele crisis", zei Juvyns.

    www.beurs.nl/beursnieuws/buitenland/7...
  2. forum rang 6 Littletycoon 29 maart 2023 11:49
    quote:

    manuss schreef op 29 maart 2023 10:32:

    [...] Dit scenario zal mij niet verbazen! Kaag heeft geld nodig.....heel veel geld voor haar klimaat speeltjes. En het lijkt wel op , dat de koers is vastgezet rond de 14,50 euro. Zijn er nog andere meningen?
    Niet over de koers, wel over overname. Een europese banken Unie is nodig voor een overnemende partij om een voor aandeelhouders lucratieve ABN prijs te kunnen bieden. Die Unie is er nog niet.
  3. forum rang 4 robrdam 29 maart 2023 11:59
    quote:

    New M by O schreef op 28 maart 2023 19:44:

    Opgelet!!!
    Wie nu oplet ziet dat er morgen een dieprode dag komt voor de banken.
    Goud hoger en de dj al 250p lager.
    Us banken gaan hard omlaag.
    Er is iets op komst wat we nog niet weten.
    Er moet een storing bij mijn broker zijn, want die geeft een groene koers aan.
    En O'tje heeft toch altijd gelijk?
  4. forum rang 4 eric_29 29 maart 2023 12:05
    quote:

    manuss schreef op 29 maart 2023 10:32:

    [...] Dit scenario zal mij niet verbazen! Kaag heeft geld nodig.....heel veel geld voor haar klimaat speeltjes. En het lijkt wel op , dat de koers is vastgezet rond de 14,50 euro. Zijn er nog andere meningen?
    Gezien Hamers` trackrecord bij ING lijkt mij dit zeer ongewenst. De zittende CEO heeft daarnaast zijn zaken prima voor elkaar, behalve dat u, ik een veel anderen compleet genaaid worden door een belabberde vergoeding op ons spaargeld. Maar dat is bijna alle banken eigen anno 2023.
  5. [verwijderd] 29 maart 2023 13:20
    quote:

    New M by O schreef op 29 maart 2023 11:53:

    Opgelet!!’
    Banken worden overgenomen tijdens het weekend en daarmee heb je dus wekelijks een overname kans.
    geef nu eerst een verklaring waarom er (nog) geen bloedrode bank koersen zijn. Ik zie namelijk alleen groen
    Dat Trol alert blijft er lekker op
  6. forum rang 6 MIDAS 29 maart 2023 13:43
    quote:

    42ZVE schreef op 29 maart 2023 13:20:

    [...]

    geef nu eerst een verklaring waarom er (nog) geen bloedrode bank koersen zijn. Ik zie namelijk alleen groen
    Dat Trol alert blijft er lekker op
    Opgelet!!!
    Ik kan er geen verklaring voor geven want het is een totale verrassing ook voor mij.
    Het moet een bulltrap zijn waar we nu inzitten.
  7. forum rang 8 Lepre Chaun 29 maart 2023 20:15
    Lane: ECB blijft rente verhogen als financiële stress niet te groot is

    De Europese Centrale Bank vreest niet voor grote problemen in de Europese bankensector en zodra de onrust afneemt, betekent dit dat de rente verder omhoog moet. Dit zei hoofdeconoom Philip Lane van de ECB in een interview met Die Zeit.

    De Europese banken hebben volgens Lane veel kapitaal en zijn verstandig geweest met het uitlenen van hun geld, aldus de bestuurder. Ook zijn ze winstgevend.

    "Natuurlijk houden we de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zijn we op onze hoede, maar we verwachten niet dat dezelfde situatie als in de VS of in Zwitserland hier in het eurogebied het meest waarschijnlijke scenario zal zijn", aldus Lane.

    Mocht het toch nodig zijn, dan kan de ECB voor liquiditeit in het systeem zorgen.

    "Om zeker te zijn dat de inflatie daalt naar 2 procent, zijn meer renteverhogingen nodig", aldus Lane. "Dat is absoluut onze diagnose."

    En als de financiële stress redelijk beperkt blijft, "zal de rente toch omhoog moeten", vindt de econoom.
  8. forum rang 4 eric_29 29 maart 2023 21:22
    quote:

    Take a sisi schreef op 29 maart 2023 20:35:

    Hamers hangt nog een rechtszaak boven het hoofd wellicht wil UBS niet met hun topman aan die zaak gelinkt worden .
    Hij heeft in twee jaar toch aardig de zakken vol kunnen laaien .
    Zou ik in iedergeval zeer content mee zijn :-)
    Hamers wordt in een artikel in FD van vandaag redelijk afgefakkeld; een softie, die verboden werd het woord `agile` nog langer te gebruiken in vergaderingen.

    Men vertrouwde hem de taak van integratie van de twee banken simpelweg niet toe en inderdaad, de op handen zijnde rechtzaak heeft niet in zijn voordeel gespeeld.

    Gewogen en te licht bevonden.
11.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 556 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Waarom de nieuwe doelstellingen van ABN Amro een vleugje ambitie missen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links