Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,975 26 apr 2024 17:36
  • -0,035 (-0,25%) Dagrange 13,815 - 14,285
  • 1.643.771 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 770 771 772 773 774 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Beurs goeroee 24 maart 2023 11:18
    quote:

    Big dogs gotta eat - John schreef op 24 maart 2023 11:04:

    [...]
    Ik denk dat iedereen daar wel blij mee is, zowel short als long. Als mensen het op 20+ al een koopje vonden dan vinden ze dat al helemaal onder de 15.
    Niet boeiend wat mensen er van vinden. De beurs liegt nooit. Als de hele bende niet verkocht wordt, is het binnen een jaar failliet
  2. forum rang 7 Steef89 24 maart 2023 11:20
    (ABM FN-Dow Jones) De Chinese maaltijdbezorger Meituan heeft in het vierde kwartaal een hogere omzet behaald, terwijl het verlies afnam. Dit bleek vrijdag uit de kwartaalcijfers.

    De omzet verbeterde met 21,4 procent op jaarbasis naar 60,1 miljard Chinese yuan, omgerekend zo'n 8,1 miljard euro.

    Onder de streep resteerde een verlies van 1,1 miljard yuan, tegenover een verlies van 5,3 miljard yuan in dezelfde periode een jaar eerder.

    De jaaromzet steeg met bijna 23 procent naar 220 miljard yuan en het verlies daalde van 23,5 miljard naar 6,7 miljard yuan. Deze resultaten waren beter dan de markt had verwacht.

    Tencent is een grootaandeelhouder van Meituan, dat heeft besloten het grootste deel van dit belang uit te keren als dividend. Het in Amsterdam genoteerde Prosus is weer een belangrijke aandeelhouder van Tencent.
  3. forum rang 7 Steef89 24 maart 2023 11:28
    quote:

    Lapswans schreef op 24 maart 2023 11:00:

    [...]

    Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van de reactie van Jitse en de discussie die ik nadien met hem heb gevoerd via de mail.

    Dit is wel heel bijzonder, zo niet TKWY en zo niet IR wat ik gewend ben.
    Kunnen 2 dingen zijn, of je bent grootaandeelhouder of men heeft het licht gezien.
  4. [verwijderd] 24 maart 2023 11:29
    quote:

    Lapswans schreef op 24 maart 2023 11:00:

    [...]

    Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van de reactie van Jitse en de discussie die ik nadien met hem heb gevoerd via de mail.

    Jitse Groen
    Het betreft SBC, in hoofdzaak SBC Grubhub, laatstelijk goedgekeurd door 84,4% van de aandeelhouders tijdens de AvA mei 2022. SBC is een gebruikelijk looncomponent en vergeleken met andere tech bedrijven betreft dit een laag bedrag, dat we uiteraard proberen te beperken, zeker gezien de huidige koers. Ik begrijp uit je e-mail dat je het hiermee niet eens bent, maar we kunnen uiteraard niet zomaar het loon van het personeel verlagen.

    Lapzwans
    Vooropgesteld: waardeer dat je de tijd en moeite neemt om mij te beantwoorden. Uiteraard begrijp ik dat een verlaging van het loon geen optie is. Mijn punt gaat erom dat een bonus ongepast is in tijden dat het bedrijf niet naar behoren performt (afgegeven guidance naar beneden bijgesteld en vervolgens niet gehaald).

    Jitse Groen
    Het betreft arbeidsloon. Het is geen bonus (er zit geen performance element aan), ik weet niet zo goed hoe je hier op komt.

    Lapzwans
    Het antwoord geeft mij ook hoop. Want - zeg je - de beloning is door de AvA goedgekeurd en wordt daarom netjes tot uitvoer gebracht. Mag ik er daarmee ook vanuit gaan dat het punt rondom inkoop eigen aandelen, (tevens goedgekeurd tijdens de AvA) zal worden uitgevoerd?

    Jitse Groen
    Dit zijn beide autorisaties. Je zult dergelijke autorisaties bij elk beursgenoteerd bedrijf tegenkomen.
    In het geval van de uitgifte aandelen is de SBC-component bekend, en zou derhalve geen verrassing moeten zijn.

    Betreft aandelen terugkoop is het van belang te begrijpen dat de convertibles onder water staan, en op dit moment dus pure schuld zijn. Dit is een gevolg van de daling van tech aandelen èn de hogere rente en deze leningen dienen derhalve (vooralsnog) te worden afbetaald. Aandelen terugkoop is niet uit te sluiten, maar het is in deze tijd ongelooflijk belangrijk goed gekapitaliseerd te zijn, zeker omdat dat niet voor iedereen in onze sector geldt.


    Lapzwans
    Als het geen bonus is waarom moeten er dan aandelen worden uitgegeven en kan dit loon zoals jij het noemt niet gewoon uit de liquide middelen worden betaald of als dan toch perse aandelen moeten worden weggeven; waarom gebruik je de liquide middelen niet om die 4.000.000 aandelen in te kopen. Nu laat je de boel verder verwateren en zie wat het resultaat is op de koers.

    Jitse Groen
    Alles kan. SBC is echter een normaal looncomponent, met name in de VS, en is onderdeel van een werknemerscontract. Als je dit zult willen veranderen dien je dus al die contracten te heronderhandelen. Je kunt dit niet zomaar even wijzigen, zeker niet achteraf, nadat de SBC al is toegekend.

    Lapzwans
    Ik ben van mening dat bij de AvA in mei 2022 serieuze statements zijn gemaakt richting management. Welke acties zijn ondernomen om het anders aan te pakken? Heb anders het idee dat het in mei weer een kwestie wordt van verwijten richting management en vol in de verdediging richting aandeelhouders.

    Jitse Groen
    Dat valt wel mee. We zijn het op hoofdlijnen eens met onze grootaandeelhouders.
    Helaas kan ik niet zo veel met "het anders aan te pakken".

    Of je hebt het zelf geschreven...niet geverifieerd dus.
  5. forum rang 6 Just chill 24 maart 2023 11:34
    quote:

    Steef89 schreef op 24 maart 2023 11:20:

    (ABM FN-Dow Jones) De Chinese maaltijdbezorger Meituan heeft in het vierde kwartaal een hogere omzet behaald, terwijl het verlies afnam. Dit bleek vrijdag uit de kwartaalcijfers.

    De omzet verbeterde met 21,4 procent op jaarbasis naar 60,1 miljard Chinese yuan, omgerekend zo'n 8,1 miljard euro.

    Onder de streep resteerde een verlies van 1,1 miljard yuan, tegenover een verlies van 5,3 miljard yuan in dezelfde periode een jaar eerder.

    De jaaromzet steeg met bijna 23 procent naar 220 miljard yuan en het verlies daalde van 23,5 miljard naar 6,7 miljard yuan. Deze resultaten waren beter dan de markt had verwacht.

    Tencent is een grootaandeelhouder van Meituan, dat heeft besloten het grootste deel van dit belang uit te keren als dividend. Het in Amsterdam genoteerde Prosus is weer een belangrijke aandeelhouder van Tencent.
    Meituan gaat de goeie kant op, groeit en weet onder aan de streep minder te verliezen.
    Zo zie je maar hoe moeilijk het in deze sector is om maar een eurotje te verdienen.
    Ruim 8 miljard omzet en je moet er nog geld op toeleggen ook.
  6. forum rang 4 Big dogs gotta eat - John 24 maart 2023 11:36
    Alles kan. SBC is echter een normaal looncomponent, met name in de VS, en is onderdeel van een werknemerscontract

    Hij bedoelt te zeggen: kan wel, maar dan krijgen we het BAEBITDA minder snel positief.

    Heel veel groeibedrijfjes(mag je jet nog zo noemen?) doen dat

    “Some public companies report EBITDA in their quarterly results along with adjusted EBITDA figures typically excluding additional costs, such as stock-based compensation”
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 770 771 772 773 774 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links