Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Flow Traders AEX:FLOW.NL, BMG3602E1084

  • 19,840 26 apr 2024 15:58
  • -0,110 (-0,55%) Dagrange 19,490 - 19,950
  • 187.221 Gem. (3M) 226,3K

Flow Traders - 2022: To vix or not to vix

8.891 Posts
Pagina: «« 1 ... 192 193 194 195 196 ... 445 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Tradertje 2020 22 mei 2022 12:22
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 21 mei 2022 21:48:

    [...]

    Vergewis je niet ! Voorzover ik kennis heb genomen van Aperam van 2021 zijn de langlopende schulden 1105 miljoen euro en de kortlopende schulden zelfs maar liefst 1853 miljoen Euro . Dat laatste is nog veel erger dan ik dacht . Daarom alleen al begrijp ik best dat de koers weer teruggezakt is naar < 37 Euro en wellicht na verloop van tijd de daling blijft vervolgen, tenminste als de energieprijzen blijven oplopen alsook de inflatie dus en er steeds meer renteverhogingen noodzakelijk zullen zijn om toch nog voldoende vertrouwen te blijven houden in de euro-munt. Kijk maar es naar de balans uit 2021 op :
    www.iex.nl/Aandeel-Koers/383621/Apera...
    Misschien een paar overnames gedaan vorig jaar?
    Wederom kijk eens verder dan je neus lang is.
    Kijk eens op de site en verdiep je daar eens in. Maarja op een iex tabelletje daar handel jij waarschijnlijk op. En je enigste investment die je heb is in een bedrijf waar het manegent leuke reisjes maak met haar personeel( van jouw geld) en hun poten niet kan thuis houden. Tja als dat is waar jij in gelooft ? Succes.
  2. forum rang 8 beleggertje2020 22 mei 2022 20:02
    quote:

    Alysha schreef op 21 mei 2022 14:33:

    Aperam profiteert het meest van de oorlog in ukraine. Dit vanwege het boycotten van Russisch staal. De staalprijzen staan op recordhoogte en zal de komende tijden wel zo blijven. Europa zal hoog inzetten op verduurzaming. Er wordt volop geinvesteerd in Windmolens zonneparken batterijen etc etc. Hierdoor zal de staalindustrie exploderen de komende jaren.
    Dus boycot en een toenemende vraag .
    1+ 1 = ... dat zijn feiten.
    Het eerst kwartaal was de winst 2.85 netto
    Tweede kwartaal wordt volgens de update beter.
    Dus dit jaar wordt er ruim 9 euro verdient.
    Schuldratio is 0.5 en dit is bijzonder laag.
    Dividend is 2 euro en is houdbaar door lage schuldpositie.
    Daarnaast koopt het voor 200 miljoen eigen aandelen in (6%)
    Dit zijn feiten.
    Tja verwachtingen kunnen flink tegenvallen bij Aperam als de energieprijzen ineens de pan uit gaan rijzen . Dan gaan ze eerder fabrieken tijdelijk sluiten om peperdure energie-kosten te besparen en draaien ze ook hun investeringen snoeihard terug . Dan gaan ze liever een stuk minder winst maken en schulden verminderen. Bij toenemende energiekosten en toenemende inflatie gaat altijd ook de rente stijgen. De enigste die hard lachen bij toenemende inflatie en recessie zijn natuurlijk oliebedrijven zoals Shell of bijv een FLOWTRADERS die dan juist flink geld verdienen ( zeker bij Vixen> 30) . Olies omhoog dan overige aandelen omlaag dat is nu mijn motto en zo was het ook in de roerige jaren 70 .

    Tja staalbedrijven verdienen m.i niet veel meer als de energiekosten en belastingen en de inflatie de pan uit gaat rijzen. Denk dat Shell dan juist veel en veel harder lacht. Bedenk wel dat in tijden van recessie veel consumenten ook geen dure grondstoffen meer kunnen betalen of gewoon domweg die hoge prijs niet willen betalen . Veel duurder brood van de bakker en peperdure vakanties zijn bij de meeste mensen dan toch wat belangrijker denk ik .
  3. forum rang 8 beleggertje2020 22 mei 2022 20:21
    quote:

    Alysha schreef op 22 mei 2022 12:22:

    [...]

    Misschien een paar overnames gedaan vorig jaar?
    Wederom kijk eens verder dan je neus lang is.
    Kijk eens op de site en verdiep je daar eens in. Maarja op een iex tabelletje daar handel jij waarschijnlijk op. En je enigste investment die je heb is in een bedrijf waar het manegent leuke reisjes maak met haar personeel( van jouw geld) en hun poten niet kan thuis houden. Tja als dat is waar jij in gelooft ? Succes.
    Tja waarom zou hardwerkend en goed verdienend personeel en management niet af en toe es een leuk reisje mogen maken ? Tja dat er dan wat mensen bij waren die hun handen niet thuis konden houden is uit den boze ! Moet zeggen dat FLOW daar wel vrij snel de juiste acties op heeft ondernomen. Het is denk ik daar nu echt wel duidelijk dat dit soort dingen niet meer kunnen in deze tijd. Verder neem ik wel aan dat de IEX juiste gegevens verstrekt . Als ze dat niet zouden doen zijn ze zo afgebrand denk ik.
  4. watergeus 23 mei 2022 13:18
    quote:

    RINGifyouretheKING schreef op 23 mei 2022 09:18:

    Waar zouden de market statistics deze maand blijven? Zijn ze ze misschien vergeten? ;)
    Heb er vorige week al bij hen over geklaagd per mail, maar geen reactie. Waarom kunnen ze dat niet vastpinnen in het midden van de maand. Was altijd zo behalve dit jaar. Hebben ze ernstigere zaken aan hun hoofd, of vinden ze het ineens koersgevoelig? Je kunt er namelijk wel iets aan aflezen over hoe het gaat.
  5. forum rang 6 RJ 80 23 mei 2022 17:25
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 23 mei 2022 17:04:

    De zeer korte termijnbeleggers in veel index-aandelen zijn alweer bezig om hun winsten gauw weer te verzilveren. Er komt nu een tijd aan dat goed nieuws door de markt geinterpreteerd wordt als eveneens slecht nieuws.
    Weet niet waar jij hebt rondgehangen, maar dat was het hele cijferseizoen al aan de hand B2020 ??. En die is zowat afgelopen. En was deels vorig cijferseizoen in jan/feb overigens ook al zo. We zitten dus al eventjes in deze malheur
  6. forum rang 8 beleggertje2020 23 mei 2022 17:46
    Als de nasdaq100 vanavond nog niet eens boven de 12500 kan komen dan ga ik het zeer somber inzien voor index-aandelen ! Blijvend veel onzekerheid in de markten , dat is wat ik ook vandaag weer heb gezien. Olieprijzen blijven goed op niveau en kunnen alleen maar weer verder omhoog . Alle sancies over en weer van de EU/VS/Rusland gaan steeds zeerder doen , dat is wat ik tot op heden zie !
  7. forum rang 8 beleggertje2020 23 mei 2022 17:51
    quote:

    RJ 80 schreef op 23 mei 2022 17:25:

    [...]

    Weet niet waar jij hebt rondgehangen, maar dat was het hele cijferseizoen al aan de hand B2020 ??. En die is zowat afgelopen. En was deels vorig cijferseizoen in jan/feb overigens ook al zo. We zitten dus al eventjes in deze malheur
    Klopt , alleen die malheur wordt dadelijk nog veel erger voor de index-aandelen denk ik Nog efkes en ook ADYEN maakt weer een nieuwe lagere Top , mogelijk stap ik daar dan weer effe in het kopen van puts ! Vooralsnog verloopt de markt nagenoeg precies zoals ik dacht !
  8. forum rang 8 beleggertje2020 23 mei 2022 18:14
    Als ik zo de Nasdaq100 bekijk en die trend omlaag zich zo doorzet ( niet eens vandaag aan de 12500 kunnen komen) dan verwacht ik dadelijk eerder nog een nasdaq100 op ca 6000 punten i.p.v 7000 punten ! Het wordt mij in ieder geval steeds duidelijker dat de nieuwe Vix bodem wel ongeveer rond de 30 blijft hangen op het einde van deze dag in USA.
  9. silverwheaton 23 mei 2022 18:20
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 23 mei 2022 18:14:

    Als ik zo de Nasdaq100 bekijk en die trend omlaag zich zo doorzet ( niet eens vandaag aan de 12500 kunnen komen) dan verwacht ik dadelijk eerder nog een nasdaq100 op ca 6000 punten i.p.v 7000 punten !
    Tracht allereerst alles op een rijtje te zetten, beleggertje. Het water staat je wellicht aan de lippen, vandaar je overvloed aan berichten die steeds herhalen wat je twee jaar geleden ook al stelde. Geniet van de beurs en onderga die cijferregen niet langer. Herlees je honderd laatste berichten en je begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel…Goeie moed alvast!
  10. forum rang 8 beleggertje2020 23 mei 2022 18:28
    quote:

    silverwheaton schreef op 23 mei 2022 18:20:

    [...]

    Tracht allereerst alles op een rijtje te zetten, beleggertje. Het water staat je wellicht aan de lippen, vandaar je overvloed aan berichten die steeds herhalen wat je twee jaar geleden ook al stelde. Geniet van de beurs en onderga die cijferregen niet langer. Herlees je honderd laatste berichten en je begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel…Goeie moed alvast!
    Welnee, het water staat me helemaal niet aan de lippen hoor ha ha ! Ik weet wat mijn winsten zijn sinds begin jan 2022 . Dat is op dit momet toch effe ca 15000 euro netto per maand inclusief slot-dividend FLOW over 2021 . Dat ga je met werken bij de baas niet verdienen hoor !!
  11. Paulon 23 mei 2022 18:32
    www.flowtraders.com/system/files/pres...

    April laat zien dat de jaar op jaar vergelijking echt top zal zijn. Ik denk dat de markt de verwachting voor Flowtraders nog steeds te laag inschat. Mits er geen handelsfouten zijn gemaakt zal de dividenduitkering in absolute zin over 2022 een stuk hoger komen te liggen.
  12. forum rang 8 beleggertje2020 23 mei 2022 19:14
    quote:

    Paulon schreef op 23 mei 2022 18:32:

    www.flowtraders.com/system/files/pres...

    April laat zien dat de jaar op jaar vergelijking echt top zal zijn. Ik denk dat de markt de verwachting voor Flowtraders nog steeds te laag inschat. Mits er geen handelsfouten zijn gemaakt zal de dividenduitkering in absolute zin over 2022 een stuk hoger komen te liggen.
    Ja juist en dan te weten dat er in mei tot nu toe flink hogere gemiddelde Vixen waren als in April . Dus als de rest van mei en ook juni op vixen van pakweg tussen de 25 en 35 blijven liggen zitten we minstens net zo goed met winsten als Q1 2022. Daarnaast m.i heel veel kans op nog veel hogere Vixen ! Heb zelf nog nooit zoveel vertrouwen gehad in FLOW als nu . Mijn aandelen gaan ze nooit voor dit prikkie van dik 29 Euro niet krijgen zolang de vixen zo hoog blijven als nu . Blijf erbij dat FLOW zwaar ondergewaardeerd is nu. Enne ""betalingsverplichtingen "" zullen vele Pietjes nog nekken de komende tijd . Helaas maar wel waar ! Pietje luistert m.i vaak veels te goed naar al die zogenaamde gerenomeerde "'adviseurs"m.b.t zijn beleggingsbeslissingen ! Kijk het maar na van de meeste ""adviseurs "" klopt geen hout . Vaak integendeel zelfs !
  13. forum rang 5 devil80 23 mei 2022 22:22
    quote:

    RINGifyouretheKING schreef op 23 mei 2022 18:23:

    Wat vinden we van de market statistics? Viel mij wat tegen.
    Waarom valt t tegen?
    April had veel minder handelsdagen dan maart.
    Daarnaast wisten we al via euronext data en de andere beurzen dat dit eruit zou komen.
    Mei volumes USA zijn al veel beter dan april.
8.891 Posts
Pagina: «« 1 ... 192 193 194 195 196 ... 445 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Uitstekende cijfers Flow Traders

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links