Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Fugro AEX:FUR.NL, NL00150003E1

  • 23,920 28 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 23,860 - 24,320
  • 183.304 Gem. (3M) 385,3K

Fugro, oktober 2015

359 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 oktober 2015 10:30
    quote:

    EvertS schreef op 27 oktober 2015 10:23:

    Wat heeft het voor zin om drie dagen voor een tradingupdate met een advieswijziging te komen? Als die update vrijdag meevalt (al ben ik daar nog niet zo zeker van) dan moeten ze volgende week hun koersdoel weer naar boven bijstellen. Dus waarom niet gewoon een week gewacht?
    Tsja...die adviezen niet volledig onafhankelijk opgesteld zeg maar ;).
  2. forum rang 5 Fox WIld 27 oktober 2015 10:52
    Zo sta ik er ook in. Mocht de koers vrijdag dalen, dan zal het m.i. niet veel zijn omdat er al genoeg ellende in de koers verdisconteerd is. Maar als de koers naar bijv. 15 euro daalt, dan koop ik nog wat bij want vroeg of laat zal Boskalis toch een keer in actie komen. En ook al duurt het nog twee jaar, een bod rond de 25 euro levert dan een mooi jaarlijks rendement op van zo'n 25%!
  3. [verwijderd] 27 oktober 2015 11:10
    Beursblik: Rabobank haalt Fugro van kooplijst
    Redactie ABM Financial News - 27 oktober 2015, 10:45
    Koersdoel verlaagd naar 20,00 euro.
    Rabobank heeft dinsdag in aanloop naar de kwartaalcijfers het advies voor Fugro verlaagd van Kopen naar Houden en daarbij het koersdoel neerwaarts bijgesteld van 24,00 naar 20,00 euro.

    De analisten spraken van een "hoog risicoprofiel" voor Fugro. De prestaties zijn volgens Rabobank in hoge mate afhankelijk van de oliesector. Daarbij heeft de bodemonderzoeker volgens de marktvorsers een hoge nettoschuldpositie in relatie tot de bankconvenanten.

    Fugro maakt de kwartaalcijfers aanstaande vrijdag bekend. Rabobank voorziet een omzet van 602 miljoen euro over het derde kwartaal, een daling van 14 procent op jaarbasis. Daarbij profiteerde Fugro nog van wisselkoerseffecten, want tegen constante wisselkoersen bedroeg de omzetdaling volgens de bank zelfs 20 procent. Vooral over de prestaties van de divisie Subsea maken de analisten zich zorgen. Het kan volgens Rabobank wel eens erg moeilijk worden om een strategische partner te vinden.

    Op een vlak Damrak koerste Fugro dinsdag 2,1 procent lager op 17,18 euro.

    Door: ABM Financial News.
    Info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20-262 29 78
  4. Claude Hommel 27 oktober 2015 12:08
    quote:

    Remfin schreef op 27 oktober 2015 12:05:

    Het kan volgens Rabobank wel eens erg moeilijk worden om een strategische partner te vinden

    Ik denk dat ik nog wel een partner kan bedenken....
    Ja, precies. Die partner bedenken is niet zo moeilijk. Maar voorwaarden opstellen waar beide partijen zich in kunnen vinden is kennelijk een stuk lastiger.
  5. [verwijderd] 27 oktober 2015 13:03
    Als de Rabobank met een advies komt kun je bijna blind het tegenovergestelde doen. Kijk bijvoorbeeld maar hoe dat een tijdje geleden met hun adviezen mbt Tomtom is gegaan. Ik heb daar toen goed aan verdiend door Tomtom toen juist met een heerlijke discount op te pikken. Met dank aan de Rabobank. Maar ja, de vraag blijft; wat bezielt die mensen daar? Je mag ze er natuurlijk niet openlijk van beschuldigen dat zij misschien hun eigen agenda hebben en er zelf baat bij hebben dat een koers in een bepaald fonds eventjes een bepaalde kant op beweegt, dus laten wij het er maar op houden dat de analisten van de Rabobank niet erg goed zijn in hun werk en daardoor opvallend vaak de plank mis slaan. Fugro mag zich namelijk ongetwijfeld nog steeds verheugen op de warme belangstelling van Boskalis en de olieprijs blijft niet eeuwig zo laag als op dit moment. Dus wat Fugro betreft. Kopen, wegleggen en afwachten dus. En Rabobank; bedankt maar weer voor de korting. Ik koop graag kwaliteit in de uitverkoop!
  6. [verwijderd] 27 oktober 2015 14:01
    Betreffende Rabo...
    -Sectorgenoten kwamen vorige week met slechtere outlook.
    -Oil majors die deze week rapporteren lijken extra bezuinigingen aan te kondigen
    -Door fusie afdelingen Technip en Fmc,is dit voorjaar een grote subsea speler ontstaan. Dat is al twee mogelijke sterke partners weg. Die afdeling presenteerde redelijke cijfers trouwens vorige week, dus dat zou hoopvol voor subsea Fugro kunnen zijn.

    Genoeg redenen dus om koersdoel aan te passen, maar vlak voor een updaten vind ik een beetje zinloos.

    Groet,
    Bolo
  7. [verwijderd] 27 oktober 2015 14:14
    quote:

    Bolo schreef op 27 oktober 2015 14:01:

    Betreffende Rabo...
    -Sectorgenoten kwamen vorige week met slechtere outlook.
    -Oil majors die deze week rapporteren lijken extra bezuinigingen aan te kondigen
    -Door fusie afdelingen Technip en Fmc,is dit voorjaar een grote subsea speler ontstaan. Dat is al twee mogelijke sterke partners weg. Die afdeling presenteerde redelijke cijfers trouwens vorige week, dus dat zou hoopvol voor subsea Fugro kunnen zijn.

    Genoeg redenen dus om koersdoel aan te passen, maar vlak voor een updaten vind ik een beetje zinloos.

    Groet,
    Bolo
    je hebt gelijk.
    Als we dus kijken naar wat sectorgenoten hebben gepresteerd, is de conclusie eenvoudig.
  8. [verwijderd] 27 oktober 2015 14:16
    Indd..ik verwacht dat het op korte termijn weer teruggaat richting de <10 EURO. Er is meer aan de hand daar..

    quote:

    Automat schreef op 27 oktober 2015 13:49:

    Rabo komt niet voor niets met een advies. Er is meer onder het gras !!!
    Op dit moment houdt Fugro de kaken op elkaar. Mijn advies is koers 10 euros.

    Op 30 oktober komen de cijfers en die zullen "uitgaande van het advies van Rabo" dramatisch zijn.

  9. Remfin 27 oktober 2015 14:18
    De hoge procentuele koersdaling met meer dan onder gemiddelde volumes betekend m.i. dat de meeste beleggers weinig spannends verwachten voor de cijfers vrijdag.
    Verdere koersrichting wordt komende tijd bepaald door en/of;
    1) ontwikkeling olieprijs
    2) positie shorters
    3) uitspraak hoger beroep boskalis, en evt vervolgacties...
    4) subsea (verkoop)
    5) mogelijke aanpassing convenant (bankleningen (775M) lopen af in Nov 2016

  10. [verwijderd] 27 oktober 2015 14:21
    quote:

    mimatie schreef op 27 oktober 2015 14:16:

    Indd..ik verwacht dat het op korte termijn weer teruggaat richting de <10 EURO. Er is meer aan de hand daar..

    [...]
    Kan altijd, maar dat is niet waar koersdoel Rabo op gebaseerd is. Je ziet al weken/maanden de winstverwachtingen voor 2015-2017 afnemen. Op een gegeven moment moet je dus ook je koersdoel daar aan aanpassen.

    Een "grote " gebeurtenis die nog wel te wachten staat, is het naar beneden bijstellen van de 2017 doelen van Fugro. Maar dit is inmiddels zo onafwendbaar dat het geen verrassing meer zal zijn. Het verrassende is vooral de houding van het bestuur hierin. Waarom hebben ze dit niet bij H1 cijfers gedaan?
359 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Trading update Fugro bevat op 1 dissonant na veel goed nieuws

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links