Nyrstar start met de warme inbedrijfstelling van de Port Pirie Herontwikkeling

Gereglementeerde informatie - Voorwetenschap

28 september 2017 om 19u00 CET

Nyrstar NV ("Nyrstar" of de "Vennootschap") bevestigt vandaag dat ze een belangrijke mijlpaal heeft bereikt in de Port Pirie Herontwikkeling met de start van de warme inbedrijfstelling, die in lijn is met de guidance die de Vennootschap heeft verschaft op 9 februari 2017. Ook de verwachte projectkosten om de herontwikkeling te voltooien bedragen nog steeds ongeveer AUD 660 miljoen, zoals eerder vermeld.

In zijn commentaar op de succesvolle start van de warme inbedrijfstelling van de Port Pirie Herontwikkeling zei Hilmar Rode, Chief Executive Officer:
"In februari 2017 maakten we de resultaten bekend van onze grondige doorlichting van het project Port Pirie Herontwikkeling die ervoor moest zorgen dat Port Pirie, wat betreft omvang, stroomschema en installatie/opstart, een optimale prestatie opleverde. Onze doorlichting heeft bevestigd dat de Port Pirie Herontwikkeling absoluut de juiste strategie is voor de Vennootschap en een belangrijk positief langetermijneffect zal hebben op de activiteiten van Nyrstar en de winst aanzienlijk zal doen stijgen. De geslaagde start van de warme inbedrijfstelling van de Port Pirie Herontwikkeling is in lijn met de guidance die we in februari 2017 verstrekten en betekent een belangrijke mijlpaal in de oplevering van dit belangrijk project."

Over Nyrstar

Nyrstar is een globale multimetaalonderneming, met een leiderspositie op de zink- en loodmarkt, en groeiende posities voor andere basis- en edelmetalen, welke essentiële grondstoffen zijn die de snelle verstedelijking en industrialisering van onze veranderende wereld voeden. Nyrstar heeft mijnbouw-, smelt- en andere activiteiten in Europa, het Amerikaanse continent en Australië en stelt ongeveer 4.300 mensen te werk. Nyrstar werd opgericht in België en heeft haar hoofdzetel in Zwitserland. Nyrstar is op Euronext Brussels genoteerd onder het symbool NYR. Meer informatie vindt u op de website van Nyrstar: www.nyrstar.com.

Neem voor meer informatie contact op met
Anthony Simms  -  Group Manager Investor Relations   T: +41 44 745 8157   M: +41 79 722 2152  anthony.simms@nyrstar.com
Franziska Morroni - Group Manager Corporate Communications T: +41 44 745 8295  M: +41 79 719 2342 franziska.morroni@nyrstar.com

Klik op bijlage om de pdf-versie van het persbericht te openen:

Source: Nyrstar via Globenewswire

1. sep '20 Zinksmelter Nyrstar investeert miljoenen in Budel