Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Adviescommissie EMA beveelt Pfizer-vaccin bij kinderen aan

Adviescommissie EMA beveelt Pfizer-vaccin bij kinderen aan
Beeld: ABM Financial News

(ABM FN-Dow Jones) Het Comité voor geneesmiddelen voor menselijk gebruik (CHMP) van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) beveelt het coronavaccin van Pfizer en BioNTech nu ook aan bij kinderen tussen de 5 en 11 jaar. Dit meldde de EMA donderdag.

Volgens het CHMP wegen de voordelen van het vaccin zwaarder dan de risico's en zijn de bijwerkingen gelijk aan die bij mensen vanaf 12 jaar die het vaccin kregen.

Wel wordt de dosis van het vaccin lager bij kinderen van 5 tot 11 jaar. Zij krijgen met een tussenpoos van drie weken 2 prikken.

Bron: ABM Financial News


Vanaf Beursplein 5 volgt de redactie van ABM Financial News de ontwikkelingen op de beurzen, en de Amsterdamse effectenbeurs in het bijzonder, op de voet. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
BioNTech SE American Depositar
Pfizer Inc 100% zegt kopen 1 stemmen

Gerelateerd

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. tinybolus 25 november 2021 14:17
    Joepie, nu mogen mijn kinderen nog een spuit in hun arm!

    Even zonder gekheid, onderstaande heeft natuurlijk geen reet met de kinderen zelf te maken, maar met hun omgeving. Vaccineren doe je tenslotte ook niet voor jezelf, maar voor een ander. Toch, resterende 20% van Nederland die ervoor zorgt dat de verzorgingsstaat verder wordt uitgehold?

    'Volgens het CHMP wegen de voordelen van het vaccin zwaarder dan de risico's en zijn de bijwerkingen gelijk aan die bij mensen vanaf 12 jaar die het vaccin kregen.'
  2. forum rang 6 MFCons 25 november 2021 15:51
    quote:

    tinybolus schreef op 25 november 2021 14:17:


    Joepie, nu mogen mijn kinderen nog een spuit in hun arm!

    Even zonder gekheid, onderstaande heeft natuurlijk geen reet met de kinderen zelf te maken, maar met hun omgeving. Vaccineren doe je tenslotte ook niet voor jezelf, maar voor een ander. Toch, resterende 20% van Nederland die ervoor zorgt dat de verzorgingsstaat verder wordt uitgehold?

    'Volgens het CHMP wegen de voordelen van het vaccin zwaarder dan de risico's en zijn de bijwerkingen gelijk aan die bij mensen vanaf 12 jaar die het vaccin kregen.'


    Is het mogelijk dat dergelijke polariserende posts verdwijnen?

    Mag het kabinet aangesproken worden op de resultaten van de maatregelen in plaats van groepen mensen die zich niet kunnen verdedigen en mogelijk niet eens als schuldige aangewezen kunnen worden.

  3. forum rang 6 MFCons 25 november 2021 16:23
    quote:

    tinybolus schreef op 25 november 2021 16:17:


    Hoezo polariserend? Wat een nonsens.

    Een pandemie het hoofd bieden doe je samen - en nonvaccers kiezen er zelf voor hier niet aan mee te doen. Klip en klaar toch?


    www.maurice.nl/2021/11/25/als-beste-b...

    Wetenschap.

    Jij doet aan politiek. Polariserende politiek. Domme napraterij. En de bron mag dan wel de Jonge zelf zijn - maar dat is eerder een teken aan de wand dan een validatie.
  4. forum rang 6 MFCons 25 november 2021 19:02
    quote:

    G.errit@ schreef op 25 november 2021 17:03:


    Gibraltar 100% gevaccineerd, evengoed weer corona gevallen, ik ken 3 mensen allemaal gevaccineerd en toch weer corona, werkt die rotzooi eigenlijk wel


    Vast staat dat corona krijgen een betere bescherming biedt dan 4x vaccinatie.

    Vast staat dat de bijwerking van corona puur zwaarder is dan die bij het vaccin. Een aantal mensen overlijd (op gruwelijke wijze) er zelfs aan.

    Conclusie moet zijn dat mensen die geen risico lopen bij pure corona geen vaccin nodig hebben. Conclusie moet ook zijn dat mensen die mogelijk in het ziekenhuis belanden een prikkie moeten hebben zodat zij ten minste niet meer overlijden.

    De Conclusie moet niet zijn dat je KINDEREN vanaf 5 jaar gaat vaccineren.
  5. tinybolus 25 november 2021 19:45
    quote:

    MFCons schreef op 25 november 2021 19:02:


    [...]

    Vast staat dat corona krijgen een betere bescherming biedt dan 4x vaccinatie.

    Vast staat dat de bijwerking van corona puur zwaarder is dan die bij het vaccin. Een aantal mensen overlijd (op gruwelijke wijze) er zelfs aan.

    Conclusie moet zijn dat mensen die geen risico lopen bij pure corona geen vaccin nodig hebben. Conclusie moet ook zijn dat mensen die mogelijk in het ziekenhuis belanden een prikkie moeten hebben zodat zij ten minste niet meer overlijden.

    De Conclusie moet niet zijn dat je KINDEREN vanaf 5 jaar gaat vaccineren.


    Nu ja, gedeeltelijk eens.

    Geen risico lopen er maar weinig, wellicht de allerjongsten. Ik ken er een paar met long covid (mijn leeftijd, jaar of 40), nu al een jaar kortademig, deels arbeidsongeschikt. Dat zijn geen grappen.

    Maar wat is er nu eigenlijk tegen die prikken? Ik heb dat nog niemand fatsoenlijk zien onderbouwen... Zelfs niet bij de Janssen/AZ. 1 op de miljoen lijkt mij niet echt reden tot paniek iig. Het is denk vooral een principekwestie bij de meesten en niet pragmatisch, dat is gevaarlijk.

    En dan moeten we nog iets verzinnen op de vollopende zkh....
  6. forum rang 6 MFCons 25 november 2021 20:50
    quote:

    tinybolus schreef op 25 november 2021 19:45:


    [...]

    Nu ja, gedeeltelijk eens.

    Geen risico lopen er maar weinig, wellicht de allerjongsten. Ik ken er een paar met long covid (mijn leeftijd, jaar of 40), nu al een jaar kortademig, deels arbeidsongeschikt. Dat zijn geen grappen.

    Maar wat is er nu eigenlijk tegen die prikken? Ik heb dat nog niemand fatsoenlijk zien onderbouwen... Zelfs niet bij de Janssen/AZ. 1 op de miljoen lijkt mij niet echt reden tot paniek iig. Het is denk vooral een principekwestie bij de meesten en niet pragmatisch, dat is gevaarlijk.

    En dan moeten we nog iets verzinnen op de vollopende zkh....


    Tja. Pfizer zelf geeft aan in 2023 klaar te zijn met bijwerkingen studies. Er zijn heel wat onzekerheden.

    Statistisch is bijvoorbeeld de mortaliteit bij patiënten met hoge vit. D. Gehaltes nagenoeg 0 ... te vergelijken met het vaccin. Mijn vraag aan jou: wat is nu de moeite van de overheid om afweer ondersteunende supplementen aan te bevelen icm genoeg beweging. En het onderstrepen van leefstijl risico's?

  7. tinybolus 25 november 2021 21:04
    Het is ronduit belachelijk dat dit zo onderbelicht blijft, soort kanttekening in de voetnoten. Obesitas en hart en vaatziekten zijn en blijven 1 van de grootste volksziektes, bizar in welvarende werelddelen als je erbij stilstaat.

    Overigens is ook niet precies bekend wat de lt effecten van covid is, dus of dat nu een argument is.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?