Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Airbnb denkt opnieuw aan verhoging prijs beursgang'

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 drooglegging 9 december 2020 18:30
    Heb wel de indruk dat de gemeente Amsterdam dat Airbnb in de tang heeft, die linkse wethouder speelt het hard, en dat is nodig ook!

    Ze moeten ook nog 30 miljoen euro terugbetalen aan dubbel geknipte en geschoren klanten, van 2 kanten commissie vragen dus.

    Maar Amsterdam zal <1% omzet doen van de hele onderneming, het dorpje Amsterdam is niet trend zettend voor de hele wereld....
  2. florida_tower 9 december 2020 18:44
    quote:

    drooglegging schreef op 9 december 2020 18:30:


    Heb wel de indruk dat de gemeente Amsterdam dat Airbnb in de tang heeft, die linkse wethouder speelt het hard, en dat is nodig ook!

    Ze moeten ook nog 30 miljoen euro terugbetalen aan dubbel geknipte en geschoren klanten, van 2 kanten commissie vragen dus.

    Maar Amsterdam zal <1% omzet doen van de hele onderneming, het dorpje Amsterdam is niet trend zettend voor de hele wereld....


    Maar het is wel een patroon, in vele steden wereldwijd heeft ABNB een conflict met het lokale bestuur. Niet omdat ze de traditionele hotelmarkt disrupten, maar omdat ze woningen onttrekken en daarmee de woningmarkt verstoren en overlast veroorzaken in woonwijken.

    Ik blijf voorlopig uit de buurt van deze IPO.
  3. forum rang 5 Jake90 10 december 2020 09:56
    quote:

    Charlemagne schreef op 10 december 2020 07:25:


    Ik heb nog wat Sofina aandelen .... die zit er al in en gaat nu flink cashen..... de snelste manier om mee te kunnen doen. Als je dat al wilt....


    Slim, zo pak je inderdaad wat mee (al is nu instappen te laat). Airbnb na imo kopen is in mijn ogen erg
    risicovol. Techs zijn mega overpriced (lees: alle toekomstig ingecalculeerde winsten moeten nog wel waar gemaakt worden), air bnb doet hier aan mee. Short gaan is ook nog te riskant, dan kan je beter Facebook of tesla pakken waar signalen voor de downturn sterker worden. Tesla vanwege te hoog ingeschat marktaandeel en daardoor een gigantisch overdreven k/w en Facebook Ivm het oppompen door de advertentie boost gedurende Corona (tijdelijke omzet) en de evt splitsing van whats app en insta.
11 Posts
|Omhoog ↑