Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Air France wil 8300 werknemers vrijwillig laten vertrekken

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France maakt plannen voor een vrijwillige vertrekregeling om het personeelsbestand in te krimpen. Op deze manier hoopt de luchtvaartmaatschappij als gevolg van de coronacrisis gedwongen ontslagen te beperken of te voorkomen.

De maatschappij wil tot 8300 banen schrappen, waarvan 300 piloten, 2000 leden van het cabinepersoneel en 6000 grondmedewerkers. De bezuinigingen bij Air France zouden 17 procent van alle medewerkers kunnen treffen, aldus ingewijden. Het bedrijf wil geld besparen nu het door de crisis een groot deel van de vloot aan de grond houdt.

De op één na grootste luchtvaartmaatschappij van Europa bereidt zich voor om het definitieve plan in de komende weken bekend te maken. Verwacht wordt dat zusterbedrijf KLM ook binnenkort een ontslagronde bekendmaakt. De Nederlandse maatschappij kwam al eerder met een vrijwillige vertrekregeling.

Ook bij andere maatschappijen beginnen de gevolgen van de coronacrisis merkbaar te worden in de vorm van ontslagen. British Airways maakte eerder bekend 12.000 banen te schrappen, en het Duitse Lufthansa zou 22.000 voltijdbanen te veel hebben.

Lees over dit aandeel ook

  1. 02 mei "Brussel onderzoekt o.a. Air France-KLM om greenwashing"
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM

Gerelateerd

Reacties

1 Post
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 juni 2020 15:26
    Hoe kun je 22.000 voltijd banen teveel hebben.
    3 maanden lock down en je hebt 22.000 mensen te veel ??

    Betekent gewoon dat de business model van vliegtuig maatschappijen niet werken.
    Vliegtuigen kopen/leasen is te duur. Afschrijving is zo hoog dat ze dat niet eens meer terugverdienen met verkoop van zitplaatsen.
    Bedrijven hebben geen cash flow als het even tegenzit, maken verlies (AF/KLM) en moeten mensen ontslaan. Wat een sector.

    Vliegtuig kost in de range van 100-400 miljoen dollars (zonder motor wel te verstaan) en alleen om 400 passagiers per keer te kunnen rondvliegen.
    Deze passagiers moeten 1 miljoen keer rondvliegen wil je de kosten uit kunnen halen.
    Wat een ellende.

    Vliegtuig industrie (Airbus & Boeing) moeten op de schop en alle bedrijven in de assamblage lijn moeten zich schamen.

    Boeing had een omzet van 23 miljard met een winst van 2 miljard....

    En vliegtuig maatschappijen gaan over de kop. Wat doen AirFrance, Lufthansa verkeerd ?

1 Post
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,970 17:35
-0,016 -0,16%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links