Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Gillette-last zadelt P&G op met verlies

CINCINNATI (AFN) - Procter & Gamble (P&G) heeft het voorbije kwartaal afgesloten met een miljardenverlies. De producent van verzorgings- en schoonmaakmiddelen deed een grote eenmalige afschrijving van 8 miljard dollar op de waarde van zijn scheermerk Gillette, waardoor het concern in de rode cijfers belandde.

De branchegenoot van Unilever zette voor het vierde kwartaal van zijn gebroken boekjaar een nettoverlies van 5,2 miljard dollar in de boeken, tegenover een winst van 1,9 miljard dollar een jaar eerder. De zogeheten kernwinst per aandeel, waar de afschrijving niet in wordt meegerekend, steeg met 17 procent.

Het bedrijf achter merken als Pampers, Ariel en Ambi Pur voerde de omzet in dezelfde periode met 4 procent op tot 17,1 miljard dollar. Op autonome basis, dus zonder invloed van wisselkoersen, overnames of de verkoop van bedrijfsonderdelen, was er sprake van 7 procent groei. Over heel het boekjaar zag P&G de omzet met 1 procent oplopen tot 67,7 miljard dollar. De winst daalde door de afschrijving in het laatste kwartaal met 60 procent tot 3,9 miljard dollar.

Volgens topman David Taylor heeft P&G alle doelstellingen voor het jaar gehaald of overtroffen. Het bedrijf is ook over het lopende boekjaar positief gestemd. Aandeelhouders worden dan ook beloond met een voorgenomen aandeleninkoop van 6 miljard tot 8 miljard dollar.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. paul142 30 juli 2019 16:04
    En die "The Best a Man Can Be" reclame van Gilette over "toxische masculiniteit" zal ook niet meegeholpen hebben. Laat mij dit even uitleggen, al moet ik van Gilette wel goed oppassen dat ik niet ga "mansplainen" voor het geval ik dit te duidelijk doe en een vrouw dit toevallig leest.

    Ik voelde mij niet aangesproken door die reclame, maar dit "virtue signalling" (kijk ons eens goed en politiek correct zijn) van Gilette deed mij bijna kotsen. Daarom zal ik nooit meer iets van Gilette kopen. Veel doodnormale mannen denken daar precies hetzelfde over en willen niet meer met dit merk geassocieerd worden.
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links