Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Schiphol gepasseerd door Frankfurt

Lees over dit aandeel ook

  1. 24 apr Nieuwe commissarissen en CFO voor KLM
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. @iPlof 19 juni 2018 11:30
    Zoals die bomenknuffelaars van TNO etc, die veel te veel kankerverwekkende fijnstof constateren rondom Schiphol:
    www.tno.nl/nl/over-tno/nieuws/2014/12...

    Nee joh, gesubsidieerd en belastingvrij steeds meer brandstof in de lucht verbranden om iedereen te goedkoop ver te laten vliegen, liefst met een omweg zodat ze ook nog ff op Schiphol overstappen is veel beter..
  2. forum rang 9 objectief 19 juni 2018 12:41
    Schiphol moet uitbreiden in de Noordzee i.p.v. Lelystad en de kosten moeten door de reizigers betaald worden ongeacht het concurrentienadeel voor de luchthaven; dan maar HUB-land nummer 3 of hoger.
    Schiphol is voor Nederland te groot geworden en de geluidsoverlast maakt inbreuk op het woongenot van tienduizenden burgers.
  3. @iPlof 19 juni 2018 12:58
    quote:

    ljjls schreef op 19 juni 2018 12:52:

    Gewoon veel te veel mensen, stop de bevolkingsgroei, enige oplossing, mensheid is op meta-niveau net zo dom als een bacteriekolonie
    Natuurlijk is het wel een kleine minderheid die heel veel vliegt en een grote meerderheid die nooit vliegt. Wereldwijd dan..

    Je hoeft de economie overigens niet lam te leggen maar met minder omvliegen/overstappen, minder subsidie, minder overbodige zakenreizen en minder wederzijds massatoerisme kun je gewoon al met heel heel veel minder vliegbewegingen.

    Daarbij mag de regelgeving ook wel wat strakker. Autofabrikanten zijn veel schoner en zuiniger geworden, een overtreder als VW/Audi wordt niet voor niets keihard aangepakt.
    De luchtvaart wordt geen strobreed in de weg gelegd, er zijn geen regels en normen, er is nauwelijks concurrentie in vliegtuigenaanbod. Daarom is er ook 0 innovatie.
  4. De Buurman 19 juni 2018 14:49
    quote:

    plof® schreef op 19 juni 2018 12:58:

    [...]
    Natuurlijk is het wel een kleine minderheid die heel veel vliegt en een grote meerderheid die nooit vliegt. Wereldwijd dan..

    Je hoeft de economie overigens niet lam te leggen maar met minder omvliegen/overstappen, minder subsidie, minder overbodige zakenreizen en minder wederzijds massatoerisme kun je gewoon al met heel heel veel minder vliegbewegingen.

    Daarbij mag de regelgeving ook wel wat strakker. Autofabrikanten zijn veel schoner en zuiniger geworden, een overtreder als VW/Audi wordt niet voor niets keihard aangepakt.
    De luchtvaart wordt geen strobreed in de weg gelegd, er zijn geen regels en normen, er is nauwelijks concurrentie in vliegtuigenaanbod. Daarom is er ook 0 innovatie.
    - Er zijn absurd veel veiligheidsregels en milieunormen.
    - Er is enorme concurrentie tussen de vliegtuigfabrikanten Boeing, Airbus en Embraer.
    - Er wordt continu geïnnoveerd, en dan vooral op het gebied van brandstofverbruik.

    Als je oprecht geïnteresseerd bent in de luchtvaart en hier meer over wil weten, wil ik je wel een snelcursus geven onder het genot van een kopje koffie. Wat je nu zegt is echter pertinent niet waar.
  5. forum rang 9 objectief 19 juni 2018 15:51
    quote:

    ljjls schreef op 19 juni 2018 12:52:

    Gewoon veel te veel mensen, stop de bevolkingsgroei, enige oplossing, mensheid is op meta-niveau net zo dom als een bacteriekolonie
    "Veel te veel mensen"...dat zeiden ze in vorige eeuwen ook al...dat is klinkklare onzin...in Amsterdam is het zelden druk...enkel in de spits en het toeristen-seizoen maar dat is heel kort.
    Maak de Afrikanen rijker en het kinderaantal daalt dan fors...dat is overal zo.
  6. Sps uslugi 20 juni 2018 15:35
    De tax op tickets jaagt de luchtvaart weg uit Nederland wij gaan heel veel banen verliezen en als KLM er alleen voor komt te staan zijn we die ook snel kwijt , marktwerking zegt de overheid , of zijn de onderzoeks rapporten hier van ook beïnvloed door de regering , lijkt meer op dictators zeker geen democratie .
11 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,720 26 apr
+0,030 +0,31%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links