Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Mirjam Sterk en Randstad opnieuw op campagne

Mirjam Sterk en Randstad opnieuw op campagne

DIEMEN (AFN) - Mirjam Sterk, de door het kabinet benoemde ambassadeur aanpak jeugdwerkloosheid, en uitzendorganisatie Randstad gaan komende weken opnieuw samen campagne voeren om meer jongeren aan een baan te helpen. Het programma werd woensdag gelanceerd.

Vorig jaar kreeg de campagne van beide partijen veel publiciteit vanwege het streven om in 5 weken tijd werk te regelen voor 10.000 jongeren. Dat lukte uiteindelijk niet. De teller bleef steken op 8281.

Dit jaar is gekozen om geen streefgetal te hanteren. Volgens een woordvoerster van Randstad ging het getal vorig jaar ,,een beetje een eigen leven leiden'', terwijl de aandacht juist naar het probleem van de jeugdwerkloosheid had moeten gaan.

Hard nodig

Het gezamenlijk aanpakken van werkloosheid onder jongeren is nog altijd hard nodig. In augustus telde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) 122.000 werkloze jongeren, ofwel 15,1 procent van het totaal.

Komende weken organiseren Sterk en Randstad verschillende evenementen. Verspreid in Nederland zijn er onder meer speeddates tussen jongeren en werkgevers, banenbeurzen en sollicitatietrainingen. Ook kunnen jongeren advies krijgen over hun cv en zijn er workshops solliciteren via sociale media.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

1 Post
| Omlaag ↓
1 Post
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links