Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Rabobank had vorig jaar meeste storingen

Rabobank had vorig jaar meeste storingen

HAARLEM (AFN) - De Rabobank had van alle Nederlandse banken in 2013 het vaakst te kampen met storingen in het internetbankierensysteem. Klanten van de bank hadden 66 dagen last van storingen. Dat betekent dat ze gemiddeld een keer per 5,5 dag geen bankzaken konden regelen via het internet.

Dat blijkt uit onderzoek van de Allestoringen.nl, die storingsmeldingen verzamelt van onder meer de website en Twitter. Het internetbankieren van de ING lag het afgelopen jaar 61 keer plat en de ABN Amro had 52 storingsdagen. Een storingsdag wordt geteld als er op enig moment op de dag een storing is geweest. De SNS Bank komt als beste uit de bus met tien storingen.

De banksystemen en -websites lagen het vaakst plat in april. Ruim 30 procent van de storingsdagen was het gevolg van verschillende cyberaanvallen. Dat waren vooral zogenoemde DDoS-aanvallen. Hierbij wordt een grote hoeveelheid dataverkeer naar servers gestuurd, waardoor die tijdelijk onbereikbaar worden. Menselijke fouten, defecte hardware en onderhoudswerkzaamheden waren de oorzaken van de overige storingen.

Allestoringen.nl kreeg in 2013 ruim 480.000 klachten binnen over de vier grootste banken van Nederland. Behalve in Nederland doet de website ook onderzoek in 25 andere landen. ,,Nederland is wereldwijd met afstand het land met de meeste bankstoringen'', aldus Tom Sanders, mede-oprichter van de site.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. Qkn 13 januari 2014 20:36
    Van de goede voornemens van de IEX in 2014 komt vooralsnog niet veel terecht! Heerlijk die onzinnige berichtgevingen:"Dat betekent dat ze (die klanten dus) gemiddeld een keer per 5,5 dag geen bankzaken konden regelen via het internet."
    Nee, koekebakkers, dan zou zo'n klant wel heel erg veel pech hebben als deze op alle 66 dagen precies op het moment van de storing wil bankieren...
    Als ik die klant was zou ik in aandelen gaan: precies op het juiste moment kopen en verkopen.

    Los van het feit dat iedere storing er 1 teveel is, valt me ook op dat die genoemde site juist de ING in de top 10 heeft staan qua meldingen. Dat zal dan wel zijn omdat de ING de meeste klanten heeft?
    En is dat dan weer de verklaring van het lage aantal storingen van de SNS?

    Kortom: als er iets te melden valt, doe het dan goed of helemaal niet.

    Tenslotte: of had de IEX geen goede voornemens en publiceren ze maar wat?

2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links